HZDS podporuje odbory, ale nie škody vznikajúce štrajkom

Bratislava 2.februára (TASR) - Hnutie za demokratické Slovensko (HZDS) podporuje odbory, pretože mnohí štrajkujúci sú voliči hnutia, nemôže však podporiť ...

Bratislava 2.februára (TASR) - Hnutie za demokratické Slovensko (HZDS) podporuje odbory, pretože mnohí štrajkujúci sú voliči hnutia, nemôže však podporiť vznikajúce škody, ktoré vďaka štrajku narastajú každým dňom. Uviedol to dnes v diskusnej relácie TV JOJ podpredseda parlamentu a podpredseda HZDS Viliam Veteška.

"Rešpektujem odbory, ale v tejto chvíli ich nepodporujem a nebudem s nimi nikdy spolupracovať, ak takýmto spôsobom chcú dosiahnuť výsledok pri rokovaní," povedal v relácii predseda parlamentu Pavol Hrušovský.

Zástupca opozície počas relácie pritom poukázal na výrazné zvýšenie zadlženosti železníc, oneskorenie revitalizačných krokov v železnici i absenciu legislatívy, ktorá by umožnila prevádzkovanie tratí VÚC. Položil tiež viaceré rečnícke otázky: "Kto vyhodnotil rozdelenie železníc na dve spoločnosti? Kto vyhodnocoval hospodárenie spoločnosti?" Podľa V. Vetešku sa zrušením 25 tratí a 122 spojov výkony železničnej siete znížia o 20 %. Na čiastočné zabezpečenie náhradnej dopravy bude podľa neho potrebných 3 500 nových alebo repasovaných autobusov. Zodpovednosť za súčasný stav pripisuje vláde SR, predovšetkým rezortu dopravy.

Podľa P. Hrušovského dlh železníc začal vznikať ešte za čias vlády HZDS. Pripustil však, že Železničná spoločnosť (ZSSK) spolu s vládou a ministerstvami hľadali spôsob ako začať ozdravný spôsob "nie dobre a nie šťastne, lebo to, čo sa rozhodlo, je málo systémové". "Rušenie tratí bol prvý krok, ktorý bol nevyhnutný, a treba v nich pokračovať," vysvetlil.

Obidvaja diskutéri sa zhodli v nevyhnutnosti ukončiť štrajk čo najskôr. "Určite sa musia dohodnúť," povedal V. Veteška, pričom v prvom rade sa podľa neho musí spustiť výroba v tomto štáte, to znamená, prijať také opatrenia, ktoré ukončia v prvom kole minimálne štrajk v nákladnej doprave.

P. Hrušovský považuje v súčasnosti za najlepšie riešenie okamžité ukončenie štrajku. Zároveň vyzval všetkých odborových predákov, aby štrajk ukončili.

Povolanie silových zložiek štátu je podľa P. Hrušovského jedným z riešení, ako zabezpečiť chod štátu. "Je to nevyhnutné krajné riešenie, ktoré by vláda mohla použiť, ale ak to bude treba, ja s tým súhlasím," uviedol a ďalej konkretizoval prípadný postup štátu: "Na železnice nastúpia ľudia, ktorí vedia železnicu obsluhovať. Máme tu železničné vojsko, ktoré je nakoniec k dispozícii a ktoré by mohlo prevziať zodpovednosť za zjazdnosť nákladnej prepravy."

V. Veteška východiská zo situácie nekonkretizoval s odvolaním sa na zodpovednosť vlády: "V každom prípade som za to, aby sa štrajk nenaťahoval."

Ukončenie už druhý deň trvajúceho štrajku očakáva V. Veteška v priebehu pár hodín. Za okamžité obnovenie prevádzky na všetkých tratiach sa vyjadril i P. Hrušovský, pričom ako riešenie navrhol vzájomné rokovania.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 22 049
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 605
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 480
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 551
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 734
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 797
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 200
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 327
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 207
  10. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 130

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu.

ŠPORT

Keď Sagan musel stiahnuť nohavice, zastal pri karavane

Keď si cyklisti potrebujú uľaviť, majú to komplikované.

Neprehliadnite tiež

Ministerstvo rozhoduje o zakázke na búranie Rázsoch

Výstavba novej Univerzitnej nemocnice Bratislava by sa mohla odštartovať v roku 2021.

V Trenčíne sa pokúsili platiť falošnými peniazmi, polícia ich ihneď zadržala (+FOTO)

Ivan a Božena mali vyrábať bankovky v hodnote sto a päťsto eur.

Ak by Slovensko Jandijeva nevydalo, muselo by ho v prepustiť

Podľa ministerstva spravodlivosti by jeho prepustenie predstavovalo ohrozenie bezpečnosti.

Ministerstvo nakúpilo ochranné balistické štíty za takmer 350-tisíc eur

Štíty dodá rezortu vnútra spoločnosť W.A.R. Defender s.r.o.

V rámci protipovodňovej ochrany osadili v Rači štyri meracie stanice

Povodne sú podľa Drobu jedným z najväčších ohrození.