Parkovanie je výnosný biznis. Mestá sa s ním trápia

Parkovanie na chodníkoch je len núdzové riešenie, tvrdí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Autá parkujú bežne aj na chodníkoch.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Dvesto ľudí prišlo v utorok večer diskutovať s dlhoročným starostom bratislavskej Petržalky Vladimírom Bajanom o novom parkovacom systéme.

Bajanom navrhovaná reforma, podľa ktorej by mal každý s autom a trvalým bydliskom v Petržalke zaplatiť za právo na parkovanie najmenej 60 eur ročne, spôsobila v septembri medzi miestnymi poslancami rozruch. Prítomní občania starostu vypískali.

Navyše zo všetkých sídliskových plôch má byť iba päť percent vyhradených pre krátkodobých návštevníkov.

„V Prahe tento systém spôsobil, že nemohli zaparkovať ani služby. Keď pred domom zastavil inštalatér, odtiahli mu auto,“ tvrdí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Po kritike starosta Bajan návrh stiahol a pozval občanov na včerajšiu diskusiu, kde svoj návrh obhajoval. Opäť sa stretol s nesúhlasom.

Pre zväčšenie kliknite.

Problémy na sídliskách

Krajské mestá oslovené denníkom SME sa zhodujú, že problémy s parkovaním majú najmä na sídliskách.

Na konci minulého storočia sa stavali sídliská, kde sa nepočítalo s dnešným množstvom osobných áut. Od roku 1990 je ďalšie rozširovanie parkovacích plôch vždy na úkor kvality životného prostredia a zelene, tvrdí Pavol Tomašovič, hovorca mesta Trnavy.

Z nedostatku parkovacích miest niektorí predstavitelia samospráv obviňujú svojich predchodcov. „Keďže nám nezostali žiadne pozemky na parkoviská, rekultivovali sme existujúce parkovacie a priľahlé plochy, ako aj stojiská na kontajnery,“ povedal Pavol Čorba, hovorca Žiliny.

Vo Zvolene sa zasa rozhodli vylúčiť z parkovania na sídlisku vozidlá dlhšie ako 5,5 metra.

„Mestá by sa mali zamerať najmä na presun individuálnej dopravy na verejnú dopravu,“ tvrdí Štefan Machciník z Výskumného ústavu dopravného.

Zodpovedné samosprávy

Podľa Drahovského za chyby v parkovacej politike sú zodpovední najmä starostovia, ktorí sa pri výstavbe domov na úkor parkovísk nechali korumpovať. Navyše často rozhodujú bez vypočutia názorov vlastných poslancov či občanov. „Parkovanie je totiž momentálne najvýnosnejší biznis, aký v doprave existuje,“ povedal Drahovský.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  4. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  5. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  6. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  7. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  8. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  9. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  10. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 391
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 603
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 543
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 450
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 280
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 857
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 325
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 700
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 952
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 570

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Kiska: Rakúsko je našim silným partnerom a jedným z najdôležitejších investorov

Prezident pripomenul, že rakúske banky príchodom na Slovensko prispeli k tomu, že náš bankový sektor je stabilný.

Špeciálny prokurátor s Gorilou stále nepohol, hoci predpovedal inak

Bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Gorila Marek Gajdoš pred odchodom obvinil dvoch ľudí, obžalovaní zatiaľ nie sú.

Propaganda a hoaxy majú rozdeliť ľudí, lži už začali pokutovať (debata SME)

Slovensko je náchylnejšie uveriť proruskej propagande, podľa odborníkov na dezinformácie tu prevláda sentiment aj časť ruskej identity v histórii.

Pohotovosti majú byť otvorené len do jedenástej večer

Pohotovosti majú byť v každom okresnom meste. Tých je 79. Oproti súčasnému stavu sa tak ich počet veľmi nezníži, ako chcel pôvodne Drucker.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop