BRATISLAVA. Dieťa navrhne plyšovú hračku, návrh sa premení na skutočnosť, výrobok sa začne predávať v obchodných domoch IKEA po celom svete a časť zisku z jeho predaja pomôže deťom žijúcim v chudobných podmienkach.
To je hlavná myšlienka Kampane plyšových hračiek, ktorú už po 13-krát uskutočňuje nadácia IKEA Foundation v spolupráci s organizáciami UNICEF a Save the Children s cieľom poskytnúť chudobným deťom viac príležitostí na lepšiu budúcnosť a kvalitnejšie vzdelanie.
„Plyšové hračky z tejto kampane sú naozaj milé a nápadité, no majú aj hlbší význam. Deti takto pomáhajú deťom pri budovanú lepšej a krajšej budúcnosti,“ hovorí Bodil Fritjofsson z IKEA Švédsko.
Za 12 rokov sa vďaka kampani vyzbieralo už takmer 77 miliónov eur, ktoré pomohli viac ako 11 miliónom detí prostredníctvom 99 projektov v 46 krajinách sveta.
Za každú plyšovú hračku alebo knižku pre deti, ktorú od 25. októbra do 26. decembra tohto roku zakúpite v obchodnom dome IKEA, venuje nadácia jedno euro organizáciám UNICEF a Save the Children.
Počas tohtoročnej Kampane plyšových hračiek sa bude opäť konať súťaž v kreslení. Deti budú môcť navrhnúť svoju vlastnú plyšovú hračku na workshope, ktorý bude v obchodnom dome IKEA od 5. do 7. novembra od 10:00 do 20:00. "Možno práve podľa ich návrhu vyrobíme hračky, ktoré sa budú predávať v IKEA," píše sa vo vyhlásení IKEA.