SME

Na billboardoch už protikorupčná kampaň odštartovala

BRATISLAVA 9. februára (SITA) - Znížiť toleranciu slovenskej spoločnosti voči korupcii je cieľom projektu Korupcia nám pije krv, ktorý v týchto dňoch odštartoval na billboardoch a od stredy sa začne aj v printových médiách. Projekt, ktorý je financovaný z

prostriedkov európskeho fondu Phare, realizuje konzorcium zložené z nemeckej a belgickej firmy BIRD a GCI v spolupráci so slovenskou agentúrou Markant. Organizátori sa pomocou projektu snažia zmeniť vnímanie občanov, ktorí korupciu a úplatkárstvo považujú za legitímny spôsob správania sa v oblasti verejnej správy, samosprávy a služieb. Podľa realizátorov projektu tolerancia a akceptácia korupcie občanmi výrazne brzdí účinnosť inštitucionálnych, legislatívnych a exekutívnych protikorupčných nástrojov, preto je nevyhnutné začať v boji s korupciou u verejnosti.
Kampaň je rozdelená do troch častí, pričom je založená na vizuálnom základe, ktorý má účinným spôsobom evokovať zákernosť korupcie. Tvorcovia sa snažili naznačiť ako korupcia občana "vyciciava", na čo si pomohli porovnaním s vampírmi. Na jednom z billboardov je zobrazený občan - vampír, na druhom občan - obeť vampíra. Prelievanie nelegálnych peňazí prostredníctvom korupcie sa v tomto prípade stotožňuje s procesom vyciciavania krvi medzi upírmi. Hrôzostrašnosť vampirizmu vo vedomí ľudí by sa tak mala preniesť aj na vnímanie korupcie.
Projekt sa začal v marci 2002 a vyvrcholiť by mal v novembri tohto roku. Phare naň vyčlenila 450 000 eur, z ktorých 130 000 išlo na mediálnu kampaň.

ve;kn;fa
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 017
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 623
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 861
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 671
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 290
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 850
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 288
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 141
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister Drucker

Upraviť by sa mali aj podmienky vykonávania diagnostiky v diagnostických centrách.


SITA
Ilustračné foto

Bezpečnostnú situáciu ovplyvňovali útoky, vojna na Ukrajine aj migrácia.


TASR
Ilustračné foto

Celková hodnota je viac ako 2,2 milióna eur.


TASR
Centrum Košíc.

Spracovaná má byť do trinástich mesiacov.


TASR 3

Sportnet

ONLINE: Kvalifikácia na Veľkú cenu Monaka 2025

Sledujte s nami ONLINE prenos z kvalifikácie na Veľkú cenu Monaka 2025 v rámci seriálu formula 1 (F1).


Stanislav Lobotka oslavuje zisk titulu s Neapolom

Slovák dostal vysokú známku.


Jacob Markstrom v zápase Švédsko - USA na MS v hokeji 2025

Švédsko v semifinále MS v hokeji 2025 čelí USA. Pozrite si všetky góly a zaujímavé momenty.


Charles Leclerc

Domáci jazdec sa ako jediný dostal pod hranicu jednej minúty a jedenástich sekúnd.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu