Na billboardoch už protikorupčná kampaň odštartovala
BRATISLAVA 9. februára (SITA) - Znížiť toleranciu slovenskej spoločnosti voči korupcii je cieľom projektu Korupcia nám pije krv, ktorý v týchto dňoch odštartoval na billboardoch a od stredy sa začne aj v printových médiách. Projekt, ktorý je financovaný z
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
prostriedkov európskeho fondu Phare, realizuje konzorcium zložené z nemeckej a belgickej firmy BIRD a GCI v spolupráci so slovenskou agentúrou Markant. Organizátori sa pomocou projektu snažia zmeniť vnímanie občanov, ktorí korupciu a úplatkárstvo považujú za legitímny spôsob správania sa v oblasti verejnej správy, samosprávy a služieb. Podľa realizátorov projektu tolerancia a akceptácia korupcie občanmi výrazne brzdí účinnosť inštitucionálnych, legislatívnych a exekutívnych protikorupčných nástrojov, preto je nevyhnutné začať v boji s korupciou u verejnosti. Kampaň je rozdelená do troch častí, pričom je založená na vizuálnom základe, ktorý má účinným spôsobom evokovať zákernosť korupcie. Tvorcovia sa snažili naznačiť ako korupcia občana "vyciciava", na čo si pomohli porovnaním s vampírmi. Na jednom z billboardov je zobrazený občan - vampír, na druhom občan - obeť vampíra. Prelievanie nelegálnych peňazí prostredníctvom korupcie sa v tomto prípade stotožňuje s procesom vyciciavania krvi medzi upírmi. Hrôzostrašnosť vampirizmu vo vedomí ľudí by sa tak mala preniesť aj na vnímanie korupcie. Projekt sa začal v marci 2002 a vyvrcholiť by mal v novembri tohto roku. Phare naň vyčlenila 450 000 eur, z ktorých 130 000 išlo na mediálnu kampaň.