SME

Ochranári podali podnet na SOI za "zavádzanie" občanov firmou St. Nicolaus

Bratislava 17. júla (TASR) - Podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu podala v týchto dňoch Spoločnosť priateľov Zeme (SPZ). Predstavitelia tejto mimovládnej ...

Bratislava 17. júla (TASR) - Podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu podala v týchto dňoch Spoločnosť priateľov Zeme (SPZ). Predstavitelia tejto mimovládnej organizácie upozorňujú inšpekciu na to, že akciová spoločnosť St. Nicolaus zavádza spotrebiteľov, keď na obaloch svojich sirupov tvrdí, že "nevratný obal šetrí čas a peniaze". V prípade, že nedôjde k náprave, sú ochranári pripravení bojkotovať výrobky uvedenej firmy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koordinátor SPZ Ladislav Hegyi vysvetlil, že za jednu nevratnú sklenenú 0,7-litrovú fľašu treba výrobcovi zaplatiť 5,35 Sk, za prepravku 0,33 Sk. Z toho vychádza, že pri kúpe sirupu v takejto fľaši zaplatí zákazník navyše takmer šesť korún. Hegyi pripomína, že obaly tvoria asi 35 percent z tuhého komunálneho odpadu v SR. O ten sa však výrobca nepostará, a preto bremeno záťaže leží na obci. Likvidáciu sirupovej fľaše tak v konečnom dôsledku zaplatí občan.

SkryťVypnúť reklamu

Ochranári pripomínajú, že omnoho lacnejšie sú vratné sklenené obaly. Na pivo a minerálku stoja asi 0,10, na mlieko 0,30 Sk. Vďaka ich opätovnému použitiu z nich nevznikajú odpady. Priemerný počet obehov týchto fliaš je od 20 do 50-krát. Za záchranu vratných sklených obalov začala SPZ v júni kampaň, ktorej cieľom je navrátiť tieto fľaše do obchodov, čím by sa znížila produkcia odpadov a minimalizovalo sa znečistenie životného prostredia.

SPZ sa podieľajú aj na príprave nového zákona o obaloch a odpadoch z obalov. V prvom rade budú trvať na tom, aby spomínaný zákon vytvoril priestor na zavedenie účinného systému recyklovania obalov spôsobujúcich ekologickú záťaž. Pokiaľ nebudú ich požiadavky splnené, budú v kampani pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu

V septembri plánujú informačné turné po 12 slovenských mestách. Patrónkou kampane sa stala herečka Emília Vášáryová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  2. Zlatý sen vo vzduchu
  3. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  4. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  5. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  6. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  8. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 276
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 220
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 043
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 739
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 615
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 822
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 177
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 631
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu