SČK: Za peniaze z Priamej pošty zabezpečia aj výučbu prvej pomoci
BRATISLAVA 23. februára (SITA) - Výnosy z dvoch minuloročných kôl Priamej pošty vo výške 724 288 korún využil Slovenský Červený kríž (SČK), po odpočítaní nákladov, na kúpu dvoch resuscitačných modelov do výučbových centier SČK. Ako pre agentúru SITA uvied
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
la hovorkyňa SČK Margita Škrabálková, cena oboch modelov bola spolu 297 424,60 korún. Zostatok 117 926 korún použije SČK tento rok na výučbu prvej pomoci. O ďalšom pokračovaní Priamej pošty v tomto roku rozhodnú orgány SČK na svojom zasadnutí v marci 2003. SČK zbiera prostriedky na humanitárnu pomoc pre ľudí ohrozených katastrofami. Medzi spôsobmi získavania peňazí patria okrem verejných zbierok, s ktorými musí súhlasiť ministerstvo vnútra aj dary jednotlivcov a právnických osôb. Jedným zo spôsobov získavania financií je priama pošta. Vo svete má dlhú tradíciu a je pre každú väčšiu mimovládnu organizáciu možným zdrojom príjmov na financovanie svojich aktivít. K listu je pripojená malá pozornosť a poštová poukážka. Oslovený adresát sa môže sám rozhodnúť, či prispeje a ak áno, koľko. Priama pošta teda nie je verejnou finančnou zbierkou, konštatovala Škrabálková. V ďalšom kole Priamej pošty sa organizácia poďakuje za príspevok a vysvetlí ako naložila s financiami. Existuje aj neadresná Priama pošta, keď sa spomínaný list roznesie do schránok rovnako ako je to v prípade reklamných letákov. Inštitúcia, ktorá začne s realizáciou priamej pošty však musí mať dostatok finančných zdrojov. Ak nemá, uzatvára dohodou realizačnú zmluvu s agentúrou. Potom znáša aj riziko prípadného neúspechu. S Priamou poštou začal SČK pokusne v roku 2000. Inšpiráciou bol Rakúsky ČK, ktorý už desiatky rokov pripravuje priamu poštu pod názvom Nachbar in Not. V roku 2001 SČK touto formou pripravil osvetovú obdobu akcie. Tá priniesla informáciu o činnosti SČK do viac ako 700 tisíc domácností, čo je polovica obyvateľov Slovenska. V obidvoch minuloročných akciách Priamej pošty rozoslal SČK prostredníctvom agentúry listy na takmer 10 tisíc adries. Prvý list, pod pracovným názvom Otvorené srdcia ďakoval prispievateľom za podporu v roku 2001. Informoval o hlavných aktivitách SČK v roku 2002. Druhý list SČK popisoval situáciu v poskytovaní prvej pomoci a požiadal adresátov o ich podporu pri výučbe poskytovaní prvej pomoci. SČK ale nemá dostatok síl na pokrytie projektu a preto oslovil iný subjekt. Túto činnosť pre SČK a ďalšie MVO na Slovensku, v Českej republike a Maďarsku vykonávala v roku 2002 SAZ Dialóg agentúra, dodala Škrabálková.