Bratislava 1. marca (TASR) - Slovenský Červený kríž (SČK) získal v roku 2002 zásluhou tretieho ročníka projektu Priama pošta 724 288 korún. Z nich okrem nákladov na realizáciu kúpil dva resuscitačné modely pre výučbové centrá SČK za 297 424 korún a 117 926 korún venoval na financovanie aktivít v oblasti výučby prvej pomoci počas tohto roku, uviedol pre TASR generálny sekretár SČK Bohdan Telgársky.
Myšlienku zaviesť Priamu poštu (Direct Mail) prinieslo z návštevy Britského červeného kríža v roku 1997 vtedajšie vedenie SČK. S realizáciou prvého ročníka Priamej pošty v rokoch 1999 - 2000 začal SČK po tom, ako na projekt získal 100 000 korún od Rakúskeho Červeného kríža, ktorý Priamu poštu pod názvom Nachbar in Not - Sused v núdzi robí už desiatky rokov. Sprvu SČK oslovil asi 10 000 osobností, u ktorých predpokladal humánne cítenie. Prvé dve kolá projektu v roku 2000 nepriniesli finančný príjem, získali sa však adresy ľudí, ktorí boli ochotní finančne prispieť na činnosť SČK.
V roku 2001 sa mnohí predchádzajúci podporovatelia SČK odmlčali a Priama pošta neprinášala dostatočný finančný efekt. Skutočným úspechom bol až rok 2002.
Pomoc pri realizovaní Priamej pošty dostal SČK od medzinárodnej spoločnosti SAZ dialog agentur s.r.o. Hlavným cieľom firmy je efektívna a rýchla pomoc neziskovým organizáciám tretieho sektora. SAZ pôsobí v Rakúsku, Beneluxe, Čechách, Nemecku, Maďarsku, Taliansku, Švajčiarsku, ale tiež vo Veľkej Británii, Španielsku a Poľsku. Na Slovensku táto agentúra pomáha napríklad UNICEF-u, Slobode zvierat, Benefičnému združeniu slabozrakých detí, hnutiu Greenpeace, lesoochranárskemu zoskupeniu Vlk a Únii nevidiacich a slabozrakých Slovenska. Spôsob získavania zdrojov pre aktivity jednotlivých organizácií nepovažuje slovenské zákonodarstvo za verejnú zbierku, na ktorú treba povolenie na Ministerstve vnútra SR.