SME

Prieskum: Slováci najviac dôverujú manželstvu

BRATISLAVA 13. marca (SITA) - Slováci najviac dôverujú inštitútu manželstva, rovnako ako minulý rok mu dali 82 percent hlasov. Na druhom mieste skončila pošta a rozhlas so 78 percentami. Na konci rebríčka dôveryhodnosti skončila vláda, polícia a odbory. V

yplýva to z výsledkov marketingového projektu European Trusted Brands, ktorý uskutočnili počas septembra až novembra minulého roka v 18 krajinách Európy a zúčastnilo sa na ňom takmer 30 000 ľudí. Cieľom bolo zistiť, ktorým značkám vo vybraných 30 kategóriách spotrebného tovaru obyvatelia Európy najviac dôverujú. Výskum v SR organizovala spoločnosť Reader´s Digest Výber.

Európskej únii (EÚ) dôveruje viac než polovica Slovákov. Manželstvo, v porovnaní s minulým rokom, ostalo najdôveryhodnejšou inštitúciou vo väčšine európskych krajín. Švajčiari označili za najdôveryhodnejšiu verejnú dopravu. Euru najviac dôverujú Belgičania a najmenej Briti. Vo Veľkej Británii sa na prvé miesto dostala armáda. Cirkvi dôverujú zo všetkých krajín najviac Taliani a najmenej Česi.

Oblasti vládnej politiky sa celkovo netešia na Slovensku výraznej dôvere. Najlepšie je na tom oblasť životného prostredia a najmenšiu dôveru má politika zamestnanosti. Veľmi podobným spôsobom vyslovili svoju dôveru v oblasti vládnej politiky aj Česi. V skúmaní dôveryhodnosti profesií najlepšie obstáli požiarnici, v rámci Európy dôveruje tejto profesii až 95 percent opýtaných. Naopak, za najmenej dôveryhodné povolanie označili Európania profesiu politika, priemerne politikom dôveruje 11 percent Európanov, na Slovensku je to iba šesť percent opýtaných.

Medzi značkami, ktorým Slováci dôverujú sa objavili značky elektroniky, mobilných telefónov, kozmetiky, platobných kariet, ale aj zubnej pasty. V porovnaní s predošlými rokmi si prvenstvo udržalo osem značiek. Tie rovnako zvíťazili aj v susednom Česku, Maďarsku a Poľsku.

Prieskum bol realizovaný korešpondenčne prostredníctvom dotazníkov určených čitateľom Reader´s Digest. Spracovanie dotazníkov a vyhodnotenie údajov uskutočnila spoločnosť Wyman Dillon Limited so sídlom v Bristole vo Veľkej Británii.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 974
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 597
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 790
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 609
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 284
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 985
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 485
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 112
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu