SME

Ľudia proti rasizmu predstavili kampaň v rámci Európskeho týždňa proti rasizmu

Bratislava 14. marca (TASR) - Iniciatíva Ľudia proti rasizmu (ĽPR) dnes odštartovala celoslovenskú kampaň pri príležitosti Európskeho týždňa proti rasizmu.

Sloganom kampane "Skoro každý na Slovensku je rasista. A čo ty?" sa snažia podnecovať občanov k diskusii o tejto problematike. Ešte z minuloročného prieskumu agentúry Markant vyplynulo, že 8 z 10 Slovákov by nechcelo mať za suseda Róma.

Do celej akcie sa zapojí viac ako 3 tisíc aktivistov v 87 slovenských mestách. V rámci kampane na školách odučia 800 hodín s antirasistickou tematikou, uskutoční sa 17 diskusií, 5 divadelných hier. Policajti organizujú športové podujatia pre deti. "Kampaň je silná, emotívna, empatická a hlavne kontroverzná. Nesmieme súdiť ľudí podľa predsudkov, ale ich skutkov," podotkol koordinátor ĽPR Ladislav Ďurkovič.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Fotografie pre 200 billboardov a 10 tisíc plagátov zhotovil popredný slovenský fotograf Alan Hyža. Iniciatívu podporilo aj viacero významných tlačových a elektronických médií, ktoré odvysielajú spoty zadarmo.

Kampaň uviedol známy slovenský spevák skupiny Vidiek Ján Kuric. "Aj ja som rasista, taký malý, skrytý. Rasizmus vyplýva z istej nevedomosti a obávam sa, že nie vždy všetko vieme o tej druhej rase," uviedol. Vznik vojnového slovenského štátu považuje za nešťastný, najmä pre jeho fašistický základ. "S týmto sa nikdy nestotožním a verím, že ani moje deti a pradeti," dodal.

Začiatok kampane v deň výročia vzniku prvého slovenského štátu považuje Ďurkovič za náhodu. "Každý, kto oslavuje fašistický štát by sa mal hanbiť. Jozefa Tisa by sme velebiť nemali," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 180
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 583
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 194
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 567
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 388
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 211
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 865
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 853
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Washington Capitals - Montreal Canadiens: ONLINE prenos zo 4. zápasu 1. kola play-off NHL.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo 4. zápasu 1. kola play-off NHL: Montreal Canadiens - Washington Capitals.


Slovenskí hokejisti do 18 rokov.

Pozrite si prehľad športových udalostí v pondelok, 28. apríla. Aký je program dňa?


Hlavný rozhodca Ivan Kružliak ukazuje červenú kartu Guramovi Kašiovi zo Slovana (druhý zľava).

Je to Bratislavčan, musel byť na nás prísny, tvrdil Weiss.


Radosť hráčov St. Louis Blues.

V druhom domácom zápase strelili päť gólov.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu