Sloganom kampane "Skoro každý na Slovensku je rasista. A čo ty?" sa snažia podnecovať občanov k diskusii o tejto problematike. Ešte z minuloročného prieskumu agentúry Markant vyplynulo, že 8 z 10 Slovákov by nechcelo mať za suseda Róma.
Do celej akcie sa zapojí viac ako 3 tisíc aktivistov v 87 slovenských mestách. V rámci kampane na školách odučia 800 hodín s antirasistickou tematikou, uskutoční sa 17 diskusií, 5 divadelných hier. Policajti organizujú športové podujatia pre deti. "Kampaň je silná, emotívna, empatická a hlavne kontroverzná. Nesmieme súdiť ľudí podľa predsudkov, ale ich skutkov," podotkol koordinátor ĽPR Ladislav Ďurkovič.
Fotografie pre 200 billboardov a 10 tisíc plagátov zhotovil popredný slovenský fotograf Alan Hyža. Iniciatívu podporilo aj viacero významných tlačových a elektronických médií, ktoré odvysielajú spoty zadarmo.
Kampaň uviedol známy slovenský spevák skupiny Vidiek Ján Kuric. "Aj ja som rasista, taký malý, skrytý. Rasizmus vyplýva z istej nevedomosti a obávam sa, že nie vždy všetko vieme o tej druhej rase," uviedol. Vznik vojnového slovenského štátu považuje za nešťastný, najmä pre jeho fašistický základ. "S týmto sa nikdy nestotožním a verím, že ani moje deti a pradeti," dodal.
Začiatok kampane v deň výročia vzniku prvého slovenského štátu považuje Ďurkovič za náhodu. "Každý, kto oslavuje fašistický štát by sa mal hanbiť. Jozefa Tisa by sme velebiť nemali," dodal.