SME

Kampaň má lákať na referendum

BRATISLAVA - Predreferendovú kampaň budú pripravovať dve reklamné agentúry - Creo/Young & Rubicam a Monarch. Komisia ich vybrala túto stredu - dva mesiace pred referendom. Do druhého kola konkurzu pôvodne postúpilo 5 agentúr.

Výkonný riaditeľ Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay upozornil, že agentúry robia len mobilizačnú, nie vysvetľovaciu kampaň o výhodách alebo nevýhodách vstupu do únie. „Našou úlohou je mobilizovať ľudí, aby prišli na referendum a tomu je podriadené aj načasovanie kampane v cykle 3-4 týždne pred referendom,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ruttkay je jedným z poradcov prezidenta Rudolfa Schustera. Jeho agentúra pripravovala v roku 1998 predvolebnú kampaň pre SOP a potom aj pre prezidentského kandidáta Schustera. Na otázku SME, či existuje nejaká spojitosť medzi miestom poradcu a víťazstvom v konkurze, a či neprišla pomoc od hlavy štátu, Ruttkay odpovedal: „Myslím si, že by si to nikdy nedovolil. A skutočnosť je, že som prezidenta minimálne rok nevidel.“

SkryťVypnúť reklamu

Vo výberovej komisii mali byť aj dvaja mediálni experti. „Myslím, že som tam nevidel žiadneho,“ povedal Ruttkay. Dodal, že na začiatku jedného predstavili. „Myslím, že to bol pán Alner, ale ten nebol určite prítomný.“ Kto sedel vo výberovej komisii, sa nám v piatok nepodarilo zistiť.

Creo má na starosti spracovanie mediálnej komunikačnej stratégie kampane, vymyslí znelku, slogan, pripraví rozhlasové a televízne šoty, letáky, plagáty a brožúry. Zabezpečí aj vysielanie šotov vo verejnoprávnych a súkromných elektronických médiách a inzerciu v tlači.

Monarch zabezpečí vysielanie diskusných a publicistických relácií o Európskej únii, tematické prílohy o únii v najčítanejších slovenských denníkoch a kultúrne podujatia v regiónoch.

Víťazné agentúry čaká ešte podpis zmluvy s Úradom vlády. Na ich časť kampane je vyčlenených 29,5 milióna korún.

SkryťVypnúť reklamu

(hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 112
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 235
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 057
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 978
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 445
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 281
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu