SME
Sobota, 19. jún, 2021 | Meniny má AlfrédKrížovkyKrížovky

Kampaň má lákať na referendum

BRATISLAVA - Predreferendovú kampaň budú pripravovať dve reklamné agentúry - Creo/Young & Rubicam a Monarch. Komisia ich vybrala túto stredu - dva mesiace pred referendom. Do druhého kola konkurzu pôvodne postúpilo 5 agentúr.

Výkonný riaditeľ Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay upozornil, že agentúry robia len mobilizačnú, nie vysvetľovaciu kampaň o výhodách alebo nevýhodách vstupu do únie. „Našou úlohou je mobilizovať ľudí, aby prišli na referendum a tomu je podriadené aj načasovanie kampane v cykle 3-4 týždne pred referendom,“ povedal.

Ruttkay je jedným z poradcov prezidenta Rudolfa Schustera. Jeho agentúra pripravovala v roku 1998 predvolebnú kampaň pre SOP a potom aj pre prezidentského kandidáta Schustera. Na otázku SME, či existuje nejaká spojitosť medzi miestom poradcu a víťazstvom v konkurze, a či neprišla pomoc od hlavy štátu, Ruttkay odpovedal: „Myslím si, že by si to nikdy nedovolil. A skutočnosť je, že som prezidenta minimálne rok nevidel.“

Skryť Vypnúť reklamu

Vo výberovej komisii mali byť aj dvaja mediálni experti. „Myslím, že som tam nevidel žiadneho,“ povedal Ruttkay. Dodal, že na začiatku jedného predstavili. „Myslím, že to bol pán Alner, ale ten nebol určite prítomný.“ Kto sedel vo výberovej komisii, sa nám v piatok nepodarilo zistiť.

Creo má na starosti spracovanie mediálnej komunikačnej stratégie kampane, vymyslí znelku, slogan, pripraví rozhlasové a televízne šoty, letáky, plagáty a brožúry. Zabezpečí aj vysielanie šotov vo verejnoprávnych a súkromných elektronických médiách a inzerciu v tlači.

Monarch zabezpečí vysielanie diskusných a publicistických relácií o Európskej únii, tematické prílohy o únii v najčítanejších slovenských denníkoch a kultúrne podujatia v regiónoch.

Víťazné agentúry čaká ešte podpis zmluvy s Úradom vlády. Na ich časť kampane je vyčlenených 29,5 milióna korún.

Skryť Vypnúť reklamu

(hr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 692
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 734
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 143
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 585
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 186
  6. Po Slovensku na motorke 6 277
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 287
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 5 003
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 4 907
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 4 082
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Irena Matová počas pojednávania.

V kauze ostala jedna obžalovaná obeť.


2 h
Premiér Eduard Heger.

Najvyšší súd roztrhal verdikt Sabovej senátu na márne franforce.


17. jún
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


2 h
Znížiť regionálne rozdiely v očkovaní môže aj otvorenie čakárne pre deti nad 12 rokov. Čaká ich v nej už vyše desaťtisíc.

Rozdiely spôsobuje dostupnosť vakcín.


16. jún