Výkonný riaditeľ Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay upozornil, že agentúry robia len mobilizačnú, nie vysvetľovaciu kampaň o výhodách alebo nevýhodách vstupu do únie. „Našou úlohou je mobilizovať ľudí, aby prišli na referendum a tomu je podriadené aj načasovanie kampane v cykle 3-4 týždne pred referendom,“ povedal.
Ruttkay je jedným z poradcov prezidenta Rudolfa Schustera. Jeho agentúra pripravovala v roku 1998 predvolebnú kampaň pre SOP a potom aj pre prezidentského kandidáta Schustera. Na otázku SME, či existuje nejaká spojitosť medzi miestom poradcu a víťazstvom v konkurze, a či neprišla pomoc od hlavy štátu, Ruttkay odpovedal: „Myslím si, že by si to nikdy nedovolil. A skutočnosť je, že som prezidenta minimálne rok nevidel.“
Vo výberovej komisii mali byť aj dvaja mediálni experti. „Myslím, že som tam nevidel žiadneho,“ povedal Ruttkay. Dodal, že na začiatku jedného predstavili. „Myslím, že to bol pán Alner, ale ten nebol určite prítomný.“ Kto sedel vo výberovej komisii, sa nám v piatok nepodarilo zistiť.
Creo má na starosti spracovanie mediálnej komunikačnej stratégie kampane, vymyslí znelku, slogan, pripraví rozhlasové a televízne šoty, letáky, plagáty a brožúry. Zabezpečí aj vysielanie šotov vo verejnoprávnych a súkromných elektronických médiách a inzerciu v tlači.
Monarch zabezpečí vysielanie diskusných a publicistických relácií o Európskej únii, tematické prílohy o únii v najčítanejších slovenských denníkoch a kultúrne podujatia v regiónoch.
Víťazné agentúry čaká ešte podpis zmluvy s Úradom vlády. Na ich časť kampane je vyčlenených 29,5 milióna korún.
(hr)