SME

ANO presadzuje rovnú daň a podporuje južné smerovanie diaľnice

Banská Bystrica 18.marca (TASR) - Zavedenie rovnej 15-% dane bude i naďalej presadzovať Aliancia nového občana (ANO). Rozhodli o tom na dnešnom rokovaní ...

Banská Bystrica 18.marca (TASR) - Zavedenie rovnej 15-% dane bude i naďalej presadzovať Aliancia nového občana (ANO). Rozhodli o tom na dnešnom rokovaní v Banskej Bystrici členovia Výkonnej rady a Republikovej rady tohto politického subjektu.

Takáto daň, ako na stretnutí s novinármi uviedol líder ANO Pavol Rusko, znižuje priame daňové zaťaženie fyzických i právnických osôb. Je spôsobom, ktorý naštartuje ekonomické stimuly a celú ekonomiku. Zároveň donúti štát, aby s finančnými zdrojmi, ktoré má k dispozícii, narábal oveľa hospodárnejšie. ANO bude preto na najbližšej koaličnej rade požadovať informáciu o tom, aký je stav v oblasti daňovej reformy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Orgány ANO sa dnes zaoberali aj situáciou pri budovaní diaľnic a rýchlostných komunikácií. Podľa P. Ruska bude tento politický subjekt i naďalej získavať zahraničných investorov, ktorí dajú záruky, že chcú investovať do budovania južnej vetvy takejto cesty. ANO podporuje budovanie spojnice medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom najmä kvôli sprístupneniu Vysokých a Nízkych Tatier. Rovnako tak aj dobudovanie trasy Nitra-Banská Bystrica, respektíve Nitra-Zvolen-Rimavská Sobota-Košice, a to bez nároku na financie zo štátneho rozpočtu. Výstavbu južného ťahu by totiž mali financovať zahraniční investori.

Prípadný vstup zahraničných investorov do budovania diaľnice alebo rýchlostnej komunikácie juhom Slovenska by v žiadnom prípade nezhoršil ani nespomalil plánované dokončenie severnej autostrády. Naopak, peniaze, plánované na výstavbu tohto ťahu, by mohol štát presmerovať na dobudovanie severného diaľničného úseku. P. Rusko dodal, že takéto riešenie by bolo na prospech severu i juhu Slovenska. Severná vetva diaľnice by sa mala dokončiť o 10 až 12 rokov. Južná by sa mohla realizovať v priebehu 5 až 6 rokov. To je pre ANO smerodajné pre to, aby hľadala zahraničného investora a zdroje na výstavbu ciest, a nie je rozhodujúce, ktorá firma ich poskytne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 252
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 671
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 199
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 581
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 383
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 204
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 825
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 760
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu