Nový úsek D1 bude možno v prevádzke už budúcom roku

BRATISLAVA 20. marca (SITA) - Stavebné práce na začatie výstavby diaľničného úseku D1 Viedenská cesta - Prístavný most v Bratislave začali vo štvrtok dopoludnia.

Ako po položení základného kameňa úseku uviedol minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič, podľa zmlúv by tento úsek mal byť v prevádzke v júni 2006. Minister však chce, aby bol úsek aspoň čiastočne odovzdaný do používania už v budúcom roku. Viedenská cesta - Prístavný most je predposlednou časťou diaľnice, ktorá zabezpečí obchvat Bratislavy diaľničným systémom. Po ňom by mal nasledovať úsek Lamačská cesta - Staré grunty.

Celkové náklady na výstavbu diaľnice, ktorá spojí Viedenskú cestu a Prístavný most presahujú sumu 3 mld. Sk. Štátny rozpočet na výstavbu poskytne 787 mil. Sk, Európska investičná banka úver 1,174 mld. Sk a z fondu Európskej únie ISPA bude na výstavbu smerovať 1,18 mld. Sk. Ako dodal minister, tieto prostriedky prídu na účet rezortu v niekoľkých splátkach podľa dohodnutého harmonogramu. Samotné stavebné práce by mali mať celkovú hodnotu 54 mil. eur, v kalkulovaných nákladoch je však započítaná aj rezerva na ostatné činnosti, daňové úkony, či prípadné nečakané zvýšenie stavebných

Hlavným investorom stavby je Slovenská správa ciest, pričom výberové konania ako projektanta určili firmu Geoconsult, s.r.o. Bratislava a ako zhotoviteľa spoločnosť Doprastav, a.s.

Diaľničný úsek D1 Viedenská cesta - Prístavný most bude mať celkovú dĺžku 3,867 kilometra. Je začiatkom diaľničného ťahu D61. Diaľničný ťah pokračuje obchvatom Bratislavy a Trnavy na Trenčín, Žilinu, Prešov, Košice a končí na štátnych hraniciach s Ukrajinou. "Úsek je však dôležitý aj pre medzinárodnú dopravu," dodal minister. Je totiž nasmerovaný na európsky cestný ťah Gdaňsk-Lodž-Žilina-Bratislava-Budapešť-Atény, ktorý je súčasťou transeurópskej magistrály v smere sever-juh. Okrem zjednodušenia dopravnej situácie v Bratislave je podľa P. Prokopoviča význam stavby v tom, že vo svojom okolí zníži hlukovosť a zlepší kvalitu životného prostredia.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 320
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 078
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 050
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 403
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 354
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 144
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Deti sa stali rukojemníkom, rušia najlepšie triedy

Spor o najlepšie školy ukazuje, ako sa u nás narába so školstvom.

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá. Najviac utrpia súkromné a cirkevné. Škola pre mimoriadne deti sa redukcii vyhla.