SME
Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky

Ľuďom chýbajú informácie o únii

BRATISLAVA – Takmer polovica slovenských občanov nie je spokojná s informáciami, ktoré má o vstupe Slovenska do Európskej únie.

BRATISLAVA – Takmer polovica slovenských občanov nie je spokojná s informáciami, ktoré má o vstupe Slovenska do Európskej únie.

Za dostatočne informovaných o otázkach vstupu krajiny do únie sa považujú oslovení vo veku od 25 do 39 rokov, občania maďarskej národnosti, respondenti s vysokoškolským a úplným stredoškolským vzdelaním, podnikatelia, zamestnanci v súkromnom alebo verejnom sektore. Z hľadiska politických inklinácií prívrženci ANO a SDKÚ.

Prieskum uskutočnil Ústav pre výskum verejnej mienky od 1. do 10. marca na vzorke 1245 respondentov vo veku 18 a viac rokov. Tridsaťdeväť percent opýtaných tvrdí, že má dostatok informácií. Platí, že úroveň informovanosti rastie so vzdelaním opýtaných.

Skryť Vypnúť reklamu

Najviac nespokojných je medzi ľuďmi od 18 do 24 rokov, medzi robotníkmi, obyvateľmi Trnavského, Košického a Trenčianskeho kraja a voličmi KSS.

Aké informácie občanom chýbajú? Najžiadanejšími témami pre dve tretiny oslovených sú nevýhody a výhody, ktoré vstup do únie prinesie a jeho dôsledky na životnú úroveň.

So vstupom do únie si ľudia spájajú predovšetkým celkový hospodársky rozvoj krajiny a potom posilnenie medzinárodného postavenia Slovenska. Otvorenie hraníc na trhu práce a možnosť pracovať v niektorej z krajín únie je výhodou, ktorú spomína viac ako pätina opýtaných.

Kampaň pred referendom o vstupe do únie bude motivačná, nie informačná, upozorňuje Michal Ruttkay, riaditeľ jednej z dvoch reklamných agentúr, ktoré kampaň pre vládu pripravujú. Začať by sa mala v apríli a vrcholiť dva týždne pred hlasovaním. „Zásadná politická objednávka bola, aby bolo referendum platné,“ povedal vicepremiér Pál Csáky.

Skryť Vypnúť reklamu

Na otázku, kedy sa informačná kampaň začne, odpovedal Csáky protiotázou: „A o čom?“ Podľa neho prebehlo školenie 200 ľudí a pripravuje sa distribúcia jedenástich tematických brožúr v náklade 4000 kusov. Sociológ Pavel Haulík za najdôležitejšie pre vstup Slovenska do únie považuje práve to, ako bude vyzerať kampaň. Doteraz je podľa neho „mdlá“. (hr)

Myslíte si, že máte o problematike vstupu Slovenska do Európskej únie dostatok alebo nedostatok informácií?

marec 2003 (%)

dostatok informácií 39

nedostatok informácií 48

nezaujímam sa o problematiku vstupu 8

neviem posúdiť 5

Zdroj : ÚVVM

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  2. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  3. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  7. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  8. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  2. Dáma s pávím pierkom
  3. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  4. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  7. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  8. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 19 246
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 11 499
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 160
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 819
  5. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 726
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 619
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 230
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 746
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 212
  10. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti 4 882
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavol Paška na fotografii z roku 2014 s hodinkami značky IWC za vyše 10-tisíc eur.

Ficovo zdravotníctvo v časoch Bergama.

24. feb
Kajetán Kičura.

Pozrite si prehľad dnešného dňa.

3 h
Očkovanie vo Veľkej Británii.

Výsledky z Izraela, Veľkej Británie a USA.

24. feb

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 298-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 6 775 obetí. Opatrenia riadi covid automat.

16 h

Neprehliadnite tiež

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Znižuje počet úmrtí aj hospitalizácii.

51m
Minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR Milan Krajniak.

Argumentuje aj dobrým zvládaním pandémie v DSS.

1 h
Polícia pátra po Michalovi Suchobovi.

Ministerstvo spravodlivosti finišuje so žiadosťou o vydanie.

1 h
Infektológ Peter Sabaka (36) pracuje na Klinike infektológie a geografickej medicíny v nemocnici na bratislavských Kramároch. Je odborníkom na vakcíny.

Sputnikom by sa mali očkovať len dobrovoľníci, navrhuje infektológ Peter Sabaka.

2 h