Bratislava 27. marca (TASR)- Pravá Slovenská národná strana (PSNS) ostro protestuje proti kampani iniciatívy Ľudia proti rasizmu (ĽPR), ktorá rozmiestnila po Slovensku 200 billboardov so sloganom "Skoro každý na Slovensku je rasista. A čo ty?".
"Ide o zavádzajúcu a klamlivú reklamu, ktorá svojim tvrdením uráža a poburuje značnú časť slovenskej spoločnosti," povedal na dnešnej tlačovej besede podpredseda PSNS Štefan Zelník. PSNS preto žiada okamžité stiahnutie billboardov, ktoré sú podľa nej v rozpore so zákonom o reklame. Právnici strany tiež skúmajú, či šíriteľ reklamy neporušil ustanovenia Trestného zákona.
Podľa slov Zelníka "jedinými, kto v názve a vo svojej hlave na Slovensku nosí rasizmus, sú zrejme len tzv. ľudia proti rasizmu, ktorí nezvládajú svoju zakomplexovanosť proti slovenskému národu". To však neospravedlňuje ich "tendenčné závery z prieskumu verejnej mienky, ani šírenie poplašnej správy, hanobenie národa a poškodzovanie dobrého mena Slovenska v zahraničí," dodal Zelník.
Predstavitelia PSNS sa tiež pýtajú na zdroje, z ktorých je táto kampaň financovaná. Otázkou je podľa Zelníka, či sa niektoré štáty nesnažia finančnou pomocou pre týchto ľudí znevážiť Slovensko. Zaoberať by sa tým mala vláda, dodal podpredseda PSNS.
Podľa prepočtov strany vylepenie 200 plagátov muselo stáť 1 až 1,5 milióna korún, aj keď návrh spravila istá marketingová agentúra zadarmo, uviedol hovorca PSNS Rafael Rafaj.
Protirasistickú celoslovenskú kampaň odštartovala iniciatíva ĽPR 14. marca, v deň výročia vzniku vojnového slovenského štátu. Sloganom kampane "Skoro každý na Slovensku je rasista. A čo ty?" sa snažia podnecovať občanov k diskusii o tejto problematike. Kampaň je prezentovaná na 200 billboardoch a tisíckach plagátov.