Prešov 20. apríla (TASR) - Projekt pod názvom Rodičia volia našu budúcnosť, ktorý realizuje občianske združenie (OZ) Slniečkovo so sídlom v Prešove v rámci mobilizačnej predreferendovej kampane do EÚ, vstúpi po Veľkej noci do svojej záverečnej tretiny.
Podľa koordinátora Svjatoslava Dohoviča v doteraz získaných skúsenostiach prevažujú klady. Od pondelka 17. marca dobrovoľníci OZ rozdali približne 25-tisíc samolepiek v Prešove, Poprade, Bardejove a Humennom mladým ľuďom vo veku od 15 do 18 rokov, aby oslovovali v otázke referenda svojich rodičov, presviedčali ich o potrebe zúčastniť sa ho a hlasovať za vstup SR do únie.
Najviac zarezonovala kampaň v Bardejove. Do jej konca stanoveného na 2. mája dobrovoľníci ešte navštívia Vranov nad Topľou a vrátia sa do Prešova.
Obsah samolepiek tvorí oficiálne logo predreferendovej kampane doplnené nápisom IN. K nemu je grafický dodatok s náznakom ostnatého drôtu a v tomto polkruhu je nápis OUT.
Dohovič konštatoval, že stredoškoláci majú jasne pozitívne vyhranený postoj k vstupu SR do EÚ. Občianske združenie v rámci projektu dostalo už asi 200 otázok elektronickou poštou a celý rad otázok zodpovedajú na mieste pri distribúcii samolepiek.
Koordinátor pripomenul, že niekde musia hovoriť aj o základných faktoch, napr. o tom, že na Slovensku nebude menou euro okamžite od prvého dňa členstva SR v EÚ.
Celkový rozpočet na projekt je vo výške 361 700 Sk. Úrad vlády SR prispel sumou 239 700 Sk.
OZ Slniečkovo pracuje pri Knižnici P.O. Hviezdoslava v Prešove.