Bratislava 22. apríla (TASR) - V rámci kampane pred referendom o vstupe SR do Európskej únie sa v súčasnosti realizuje 73 vybraných malých projektov mimovládnych organizácií, ktoré Úrad vlády SR podporil celkovou sumou 11,2 milióna korún. Úrad vlády zriadil bezplatnú infolinku a internetovú stránku ku vstupu do EÚ, a organizuje regionálne predreferendové konferencie v krajských mestách. Členov Výboru NR SR pre európsku integráciu o tom dnes informovala generálna riaditeľka sekcie pre európske záležitosti úradu vlády Silvia Matúšová.
Mediálnu kampaň realizujú dve vybrané reklamné agentúry, pričom v televíznych a rozhlasových staniciach sa popri krátkych informačných reláciách začínajú diskusné relácie venované vstupu do EÚ. Matúšová ďalej uviedla, že úrad vlády vytlačil desať rôznych informačných brožúr venovaných začleneniu do únie, ich distribúcia sa realizuje prostredníctvom malých projektov a regionálnych konferencií.
Členka integračného výboru Irena Belohorská (HZDS) označila doterajší spôsob vedenia kampane za skôr demobilizačný a vyjadrila obavu o dosiahnutie potrebnej viac ako 50-percentnej účasti voličov. Predsedníčka výboru Monika Beňová (Smer) zasa kritizovala vicepremiéra Csákyho, že napriek jeho požiadavke, aby parlamentné strany určili svojich zástupcov do kampane, neboli vybraní poslanci dosiaľ oslovení zúčastniť sa konkrétnych podujatí. Jediným oslovením boli pozvánky na marcový inštruktážny seminár, ktoré však poslanci dostali neskoro, niektorí až v deň konania podujatia.
V súvislosti s výberom reklamných agentúr Monarch a Creo/Young and Rubicam Matúšová informovala, že mediálnymi expertmi vo výberovej komisii boli mediálna poradkyňa predsedu vlády Tatiana Rosová a generálny sekretár Asociácie európskych novinárov Juraj Alner.