Bratislava 27. apríla (TASR) - Oficiálna časť kampane pred referendom o vstupe Slovenska do Európskej únie (EÚ) sa začne o týždeň 4. mája a skončí sa 14. mája o 14.00 hodine, dva dni pred samotným hlasovaním. Verejnoprávne médiá vyčlenili na kampaň desať hodín vysielania, pričom tento priestor je rozdelený paritne medzi všetky parlamentné subjekty.
Okrem Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) môže byť kampaň vo forme reklamy odvysielaná aj v iných, súkromných elektronických médiách. Takáto reklama však nesmie slúžiť na prezentáciu a podporu politických strán a hnutí.
Na podľa zákona desaťdňové predreferendové obdobie bude sústredená vládna kampaň prostredníctvom vybraných reklamných agentúr a regionálnych projektov s cieľom zabezpečiť dostatočnú, nadpolovičnú účasť oprávnených voličov na hlasovaní. Siedmeho mája v Trnave odštartuje séria propagačných podujatí spojená s hudobnými koncertmi v krajských mestách. Po Nitre, Trenčíne, Žiline, Banskej Bystrici a Prešove vyvrcholia koncerty 13. mája v Bratislave a Košiciach pod názvom Využi svoj hlas - Už o tri dni!
Do kampane sa samostatne zapoja aj politické strany. Vlastné informačné a propagačné aktivity zároveň vyvíja Delegácia Európskej komisie v SR.
Podporiť účasť občanov na hlasovaní o začlenení krajiny do EÚ prídu na Slovensko aj zahraniční politici. V dňoch 5. a 6. mája pricestujú do Bratislavy komisár EÚ pre rozšírenie Günter Verheugen a šéf Európskeho parlamentu Pat Cox. Portugalský premiér José Manuel Durao Barroso navštívi Slovensko 11. a 12. mája.