O kampani k referendu ľudia ani nechyrujú

BRATISLAVA 28. apríla (SITA) - Odborníci sa zhodujú, že kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii je zatiaľ nevýrazná. Referendum sa pritom koná už o 18 dní. Píše Pravda. "Chýba všeobecná atmosféra, ktorá upozorňuje na referendum," povedal analytik Pav

el Haulík. Pred parlamentnými voľbami podľa neho na ľudí pôsobili informácie. V spoločenskej atmosfére bolo jasné, že idú voľby. V povedomí občanov boli všade prítomné. "Teraz to chýba. Situácia je taká, akoby sa na Slovensku nič nešlo diať. Keď sem príde človek zvonku a nemá žiadne informácie, ani nezbadá, že prišiel do krajiny, ktorá je tri týždne pred referendom," mieni.

Odborníci tvrdia, že atmosféra nemá voliča ovplyvňovať, ako má hlasovať, ale aby referendum vnímal ako závažnú vec, ku ktorej si musí vytvoriť nejaký postoj. "Dôvodom, prečo sa všetky doterajšie referendá skončili neúspechom, je aj fakt, že pred každým z nich chýbala atmosféra." Aj človeku pripravenému hlasovať chýbajú impulzy, ktoré ho do toho dotlačia. "Je to ako s ohňom. Keď sa doň neprikladá, vyhasne, hoci palivo je aj kachle sú dobré," konštatoval Haulík.

V susednom Maďarsku signalizovali prieskumy pred tamojším referendom až 70-percentnú účasť, podobne ako teraz na Slovensku. Napokon však prišlo hlasovať len 46 percent voličov. Ak by sa podobný jav zopakoval aj u nás, referendum by bolo neplatné, nakoľko na Slovensku je na rozdiel od Maďarska podmienkou nadpolovičná účasť voličov. Ak sa intenzita a agresivita kampane nezmenia, experti sa obávajú, že posledné dva týždne už nebudú stačiť. Mobilizačná kampaň mala podľa nich už bežať a vyvrcholiť dva týždne pred referendom.

Od začiatku apríla sa v krajských mestách konajú regionálne konferencie pre zástupcov samosprávy, štátnej správy, mimovládnych organizácií a podnikateľov. Takéto stretnutie čakajú ešte Prešov a Košice. Bežní občania však o nich nevedia. V súčasnosti na internetovej stránke vlády nie je ani zoznam predreferendových podujatí v rámci Slovenska. O akciách, ktoré pre Úrad vlády zabezpečuje firma Monarch, sa občania dozvedia len zo Slovenskej televízie. "Od 30. apríla sa v nej začnú upútavky," povedala pracovníčka agentúry Miriam Povelová. Zároveň pred podujatím vyvesia plagáty. V každom krajskom meste raz vystúpia kapely, mieste ľudové súbory. Monarch zabezpečil aj výrobu televíznych publicistických relácií, šoty o európskom náučnom slovníku a členských krajinách únie. Súčasťou akcií mala byť aj pesnička, ktorú však vláda v piatok z kampane stiahla. Na pesničku maďarského hudobníka Miklósa Vargu z 80. rokov si totiž nik z kompetentných nevyžiadal autorské práva. Dodáva Pravda.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 475
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 259
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 365
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 635
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 605
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 352
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 541
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 534
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 928
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 818

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žalúdok, zomrel doma po návrate z nemocnice.

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Chovajú jesetery a chcú sa stať kaviárovou mocnosťou. Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

Neprehliadnite tiež

Korčok: Slovensko víta každú iniciatívu, ktorá pomôže navrátiť dôveru občanov

Za prítomnosti kolégia eurokomisárov v plenárnej miestnosti šéf EK predstavil päť scenárov možného vývoja EÚ.

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žalúdok, zomrel doma po návrate z nemocnice.

Šéf VšZP: Pozastavili sme návrhy na obmedzenie liečby oka a žltačky typu C

O návrhoch na obmedzenie liečby pre pacientov s degeneráciou sietnice a žltačky typu C sa SME rozprávalo so šéfom VšZP MIROSLAVOM KOČANOM.

Kolektív riaditeľov povedie ďalšie nemocnice

Po Univerzitnej nemocnici Bratislava bude takzvaná Rada riaditeľov pôsobiť aj v ostatných zdravotníckych zariadeniach.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop