O kampani k referendu ľudia ani nechyrujú

BRATISLAVA 28. apríla (SITA) - Odborníci sa zhodujú, že kampaň o členstve Slovenska v Európskej únii je zatiaľ nevýrazná. Referendum sa pritom koná už o 18 dní. Píše Pravda. "Chýba všeobecná atmosféra, ktorá upozorňuje na referendum," povedal analytik Pav

el Haulík. Pred parlamentnými voľbami podľa neho na ľudí pôsobili informácie. V spoločenskej atmosfére bolo jasné, že idú voľby. V povedomí občanov boli všade prítomné. "Teraz to chýba. Situácia je taká, akoby sa na Slovensku nič nešlo diať. Keď sem príde človek zvonku a nemá žiadne informácie, ani nezbadá, že prišiel do krajiny, ktorá je tri týždne pred referendom," mieni.

Odborníci tvrdia, že atmosféra nemá voliča ovplyvňovať, ako má hlasovať, ale aby referendum vnímal ako závažnú vec, ku ktorej si musí vytvoriť nejaký postoj. "Dôvodom, prečo sa všetky doterajšie referendá skončili neúspechom, je aj fakt, že pred každým z nich chýbala atmosféra." Aj človeku pripravenému hlasovať chýbajú impulzy, ktoré ho do toho dotlačia. "Je to ako s ohňom. Keď sa doň neprikladá, vyhasne, hoci palivo je aj kachle sú dobré," konštatoval Haulík.

V susednom Maďarsku signalizovali prieskumy pred tamojším referendom až 70-percentnú účasť, podobne ako teraz na Slovensku. Napokon však prišlo hlasovať len 46 percent voličov. Ak by sa podobný jav zopakoval aj u nás, referendum by bolo neplatné, nakoľko na Slovensku je na rozdiel od Maďarska podmienkou nadpolovičná účasť voličov. Ak sa intenzita a agresivita kampane nezmenia, experti sa obávajú, že posledné dva týždne už nebudú stačiť. Mobilizačná kampaň mala podľa nich už bežať a vyvrcholiť dva týždne pred referendom.

Od začiatku apríla sa v krajských mestách konajú regionálne konferencie pre zástupcov samosprávy, štátnej správy, mimovládnych organizácií a podnikateľov. Takéto stretnutie čakajú ešte Prešov a Košice. Bežní občania však o nich nevedia. V súčasnosti na internetovej stránke vlády nie je ani zoznam predreferendových podujatí v rámci Slovenska. O akciách, ktoré pre Úrad vlády zabezpečuje firma Monarch, sa občania dozvedia len zo Slovenskej televízie. "Od 30. apríla sa v nej začnú upútavky," povedala pracovníčka agentúry Miriam Povelová. Zároveň pred podujatím vyvesia plagáty. V každom krajskom meste raz vystúpia kapely, mieste ľudové súbory. Monarch zabezpečil aj výrobu televíznych publicistických relácií, šoty o európskom náučnom slovníku a členských krajinách únie. Súčasťou akcií mala byť aj pesnička, ktorú však vláda v piatok z kampane stiahla. Na pesničku maďarského hudobníka Miklósa Vargu z 80. rokov si totiž nik z kompetentných nevyžiadal autorské práva. Dodáva Pravda.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Obyvatelia si zabezpečujú domácnosti bezpečnostnými dverami
  2. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  3. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  4. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  5. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  6. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  7. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  8. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  9. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  10. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 18 195
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 655
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 324
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 947
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 363
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 289
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 937
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 844
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 4 008
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 3 378

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta zatvára významný mäsokombinát, vyhodí 230 ľudí

Odkedy Penta v roku 2012 kúpila mäsokombinát Schneider v českej Plzni, firma je v strate.

DOMOV

Minúta po minúte: Mediálny výbor čaká ešte Ťapáková a Dírer

O post šéfa zabojuje deväť kandidátov.

SVET

Ako Moskva platí demonštrantov v Česku aj na Slovensku

Český stalinista je v ruských médiách asi najznámejším Čechom.

Neprehliadnite tiež

Blahová z SaS: Politické zasahovanie do ÚPN rúca jeho nestrannosť a nezávislosť

Poslankyňa považuje za neadekvátne, že vnútorné problémy organizácie bude riešiť NR SR.

Šéf Českej televízie: Podporujem súčasného riaditeľa Miku

Petr Dvořák si myslí, že Slovenská televízia aj rozhlas sa posunuli.

Danko trvá na dostatočnom počte členov pre strany, ktoré chcú ísť do parlamentu

Andrej Danko tvrdí, že je dôležité, aby ľudia, ktorí sa chcú politicky angažovať, mohli vstupovať do strán.