neohlásený v piatok večer. „Chcel som trochu prekvapiť a pozrieť sa na stavbu aj mimo kontrolných dní,“ uviedol minister. Prokopovič vyjadril spokojnosť s postupom prác, preto aj posledný júnový deň je podľa neho reálny a bude dodržaný.
Spolu s tunelom Branisko uvedú do prevádzky aj diaľničný obchvat obce Fričovce z východnej strany tunela. Už tohto roku by mali významným spôsobom postúpiť aj práce na privádzači k tunelu zo západnej strany. Diaľničný úsek od tunela Branisko k obci Studenec by mal byť pre verejnosť sprístupnený už na budúci rok.
Výstavba diaľnice pokračuje aj od Važca smerom na Mengusovce. Náklady na tento približne desaťkilometrový úsek predstavujú 3 mld. Sk. Tohto roku je na túto stavbu vyčlenených 200 mil. Sk, čo postačuje na prípravné práce. Podľa ministra ide o to, aby sa práce pripravili tak, že sa bude môcť veľmi ľahko pokračovať na viacerých úsekoch. Úsek Mengusovce – Jánovce v hodnote 10 mld. Sk sa bude stavať z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie. Peniaze začne čerpať Slovensko hneď po vstupe do Európskej únie v máji budúceho roku. Diaľničný úsek Mengusovce – Jánovce v dĺžke približne 26 km bude ukončený do troch rokov. Od Popradu smerom na východ bude diaľnica pokračovať v polovičnom profile.