Od tohto času a počas referenda je presviedčanie za určitý spôsob hlasovania slovom, písmom, zvukom a obrazom v informačných prostriedkoch zakázané. Podľa zákona o spôsobe vykonania referenda už nie je možné ani zverejňovať výsledky prieskumov verejnej mienky týkajúce sa otázky predloženej v plebiscite.
Tento zákaz platí aj v priebehu hlasovania, ktoré sa uskutoční v dňoch piatok 16. a v sobotu 17. mája. Rovnako nie je dovolené v priebehu referenda presviedčať za nejaký spôsob hlasovania v budovách, kde sídlia okrskové komisie a v ich bezprostrednom okolí. V tomto čase nie je tiež dovolené uverejňovať výsledky prieskumov hlasovania.
Kampaň sa začala v nedeľu 4. mája. Na toto desaťdňové obdobie sa sústredila vládna kampaň, na ktorú kabinet vyčlenil viac ako 51 miliónov korún. Jej prípravu zveril vybraným reklamným agentúram. Kampaň bola poznamenaná škandálom v súvislosti s nahrávkou piesne Európa, ktorú vláda musela stiahnuť pre nevysporiadané autorské práva s maďarskými autormi.
Verejnoprávne médiá - Slovenská televízia a Slovenský rozhlas -vyčlenili podľa zákona na kampaň desať hodín vysielania, pričom tento priestor bol paritne rozdelený medzi všetky parlamentné subjekty. Z takmer 200 miliónového balíka finančných prostriedkov, ktoré bude referendum stáť daňových poplatníkov, STV dostala na uvedený účel 430 tisíc Sk a SRo 89 tisíc Sk.
Do kampane sa samostatne zapojili politické strany, ktoré distribuovali svojim voličom rôzne tlačoviny, organizovali diskusie a stretnutia s občanmi, počas ktorých ich vyzývali k účasti na referende. Vlastné informačné a propagačné aktivity vyvíjala aj Delegácia Európskej komisie v SR. Podporiť účasť občanov na hlasovaní o začlenení krajiny do EÚ prišli na Slovensko viacerí zahraniční politici.