Bratislava 18. augusta (TASR) - Iba poslucháč a divák sa pravdepodobne, podľa názoru kandidáta na post ústredného riaditeľa Slovenského rozhlasu Jaroslava Rezníka, stane rozhodujúcim dramaturgom elektronických masmédií. Mediálny trh sa bude už v najbližšom čase čoraz viac vymaňovať spod kontrolnej funkcie štátu ako regulátora informácií. Ten však bude musieť vyvážiť túto stratu systémovou podporou na vznik kvalitných programov, na presadzovanie etických hodnôt a pri úsilí o zachovanie vyváženého duálneho systému vysielania. Z týchto axióm vychádza Rezník vo vízii činnosti verejnoprávneho rozhlasu na najbližšie roky, ktorá rozhodla, že parlament bude už na nadchádzajúcej schôdzi rozhodovať o jeho zvolení do funkcie.
Rezník v úvahách vychádza v programovej rovine z tohto, že SRo má v súčasnosti vyše 78 percentnú dôveryhodnosť vo verejnosti, čo je najviac zo všetkých inštitúcií v SR. Chce dosiahnuť to, aby rozhlas bol multikultúrnou ustanovizňou, preto napríklad ráta so stálou spoluprácou s VŠMU, usporiadaním výstav v priestoroch rozhlasu i vydávaním vlastných knižných titulov. Strategické ciele rozvíja v rovine vysielania, keď zameriava pozornosť na štyri oblasti - technológie, globalizáciu mediálnych záujmov, spotrebiteľské chovanie verejnosti a na legislatívne regulované prostredie.
Počúvanosť prvého okruhu Rádio Slovensko má snahu dosiahnuť 35 percentnú úroveň a rozšíriť percento poslucháčov najmä vo vekovej kategórii 30 až 35 ročných. Rádio Devín zostane v rokoch 2002 až 2005 vyhradené pre menšinové žánre a náročnejšiu poslucháčsku obec. Rádio Rock FM má dosiahnuť v roku 2005 počúvanosť 16 percent, jeho adresátom by mala byť mladá a stredná generácia. Spektrum kultúrno-spoločenského života jednotlivých oblastí Slovenska bude zohľadňovať štvrtý okruh - Rádio Regina a pre národnostné menšiny bude vysielať Rádio patria. Štandardný typ zahraničného vysielania v angličtine, ruštine, nemčine a francúzštine bude predstavovať okruh Radio Slovakia International a najnovším programovým okruhom Slovenského rozhlasu sa má stať Rádio Inet - samostatný informačný servis na internete.
Doterajší najvyšší predstaviteľ rozhlasu Rezník chce počas budúceho šéfovania optimalizovať spotrebu práce, zvýšiť pracovné výkony zamestnancov, zaručiť transparentnosť motivačného systému a vypracovať katalóg pracovných pozícií. Rezník chce presadiť zdokonalenie systému výberových konaní, dôslednejšie realizovať adaptačný proces a zabezpečiť vzdelanie pracovníkov tak, aby mohli získať certifikáty z jednotlivých oblastí, schopností a zručností. Víziu opiera pravdepodobne staronový ústredný riaditeľ Sro o základný predpoklad - nezastupiteľnosti ním riadeného média pre život všetkých občanov.