SME

Referendová kampaň bola netransparentná a disproporčná

BRATISLAVA 20. mája (SITA) - Kampaň pred referendom o vstupe Slovenska do EÚ bola neštandardná a disproporčná. Mobilizačný charakter kampane sa nezriedka zamieňal s motiváciou ku konkrétnej voľbe za vstup do EÚ, pričom nezohľadňoval legitímne záujmy tej č

asti verejnosti, ktorá vstup do EÚ odmietala. Na základe výsledkov monitoringu referendovej kampane vo vybraných televíznych a rozhlasových staniciach to v utorok skonštatovala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR).

Ako na tlačovej besede povedala predsedníčka rady Valéria Agócsová, referendová kampaň bola aj nedostatočne transparentná a to z dvoch dôvodov. Prvým je, že diváci resp. poslucháči často nevedeli, kto ich oslovuje - vláda, politická strana alebo samotné televízie či rádio. Druhým dôvodom je, že verejnosť mohla byť často zmätená aj tým, že grafické alebo zvukové stránky kampane sprevádzali tak samotnú mediálnu kampaň, ako aj iné obsahy programov, napríklad v spravodajstve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pozitívom kampane je podľa Agócsovej fakt, že v médiách nedošlo k porušeniu zákazu vysielania politickej reklamy. Ostáva však výhrada, že pri informovaní o EÚ a vstupe Slovenska do únie prevládali informácie o pozitívach EÚ. Vysielanie by pritom malo byť vyvážené a neutrálne. Podľa Agócsovej referendum poukázalo na potrebu rýchlej legislatívnej zmeny zákona o referende, ako aj volebného zákona. Ten napríklad nereflektuje ani skutočnosť, že do kampane sa môžu zapojiť aj občianske iniciatívy, nie iba politické strany.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 074
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 683
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 989
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 764
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 293
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 676
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 225
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Lewis Hamilton s mechanikmi počas Veľkej ceny Monaka.

Hamilton, ktorý v Monaku vyhral trikrát, tak bude v nedeľu štartovať zo siedmeho miesta.


Reuters
Novak Djokovič.

Získal ho na turnaji v Ženeve.


TASR
Švajčiarsko oslavuje gól v zápase Švajčiarsko - Dánsko v semifinále MS v hokeji 2025.

Švajčiarsko v semifinále MS v hokeji 2025 hrá s Dánskom. Pozrite si všetky góly a zaujímavé momenty.


Futbalisti AS Trenčín oslavujú gól v baráži.

Prvý duel baráže sa skončil remízou 1:1.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu