pôšt a telekomunikácií (MDPT) Pavlom Prokopovičom. Podľa ministra nie je cieľom odovzdať krajským samosprávam od 1. januára 2004 cesty I., II. a III. triedy v dezolátnom stave, a preto ministerstvo oproti minulému roku navýšilo prostriedky na ich údržbu o 500 miliónov korún. Ide o peniaze, ktoré MDPT vyčlenilo z prostriedkov na výstavbu diaľnic, ku ktorým by malo pribudnúť ďalších 320 miliónov korún zo štátneho rozpočtu.
Na pleciach VÚC však v súvislosti s cestami zostane veľké bremeno usporiadania majetku, ktorý je vyrovnaný iba na 12 percent. Podľa Prokopoviča je podobná situácia aj v okolitých krajinách, pretože ide z hľadiska času o dlhodobý proces. Pokiaľ ide o budovanie rýchlostných komunikácií, priaznivou správou je to, že do roku 2006 bude dokončený celý úsek z Nitry do Banskej Bystrice.
O obnove osobnej dopravy na lokálnych železničných tratiach predseda Košického samosprávneho kraja (KSK) Rudolf Bauer uviedol, že majú požiadavku na sedem tratí. Podľa Prokopoviča si to však vyžiada takú úpravu legislatívy, aby sa na financovaní lokálnych tratí podieľali aj VÚC. "K obnoveniu dopravy od 15. júna na deviatich tratiach, prišlo tiež pod dohode s predstaviteľmi samosprávnych krajov s tým, že sa zredukovali niektoré spoje, ktoré premávali doteraz,“ skonštatoval Prokopovič. Ako ďalej dodal, doterajšie zrušenie dopravy prinieslo úsporu 350 až 400 miliónov
ma;bl;fa