SME

RVR začala konanie voči STV za reklamy počas hokejových MS

BRATISLAVA 3. júna (SITA) - Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) začala dnes správne konanie voči Slovenskej televízii (STV) za vysielanie reklamy počas hokejových majstrovstiev sveta vo Fínsku. Televízia totiž vysielala reklamy nielen počas prestávok

medzi dvoma tretinami zápasu, ale aj v rámci tretín počas tzv. power breakov. Zákon o vysielaní pritom stanovuje, že "pri prenose športových podujatí sa reklamné šoty zaraďujú iba medzi jednotlivé časti alebo počas prestávok". Rada o uložení možnej pokuty rozhodne po zmonitorovaní všetkých odvysielaných zápasov na svojom najbližšom zasadnutí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako pre agentúru SITA uviedla predsedníčka Licenčnej rady Valéria Agócsová, niektoré reklamy boli navyše dlhšie než bolo trvanie power breakov. Podľa nej je však príslušné zákonné ustanovenie o zákaze vysielať reklamy počas power break príliš prísne. "Osobne som za jeho novelizáciu. V tomto prípade by zákon mal byť pružnejší, pretože power break sú v podstate reklamné prestávky," dodala Agócsová. Podľa nej treba uvedené ustanovenie upraviť, aby mohli televízie vysielať reklamy aj počas power brejkov rovnako, ako je tomu napríklad aj v Českej republike.

SkryťVypnúť reklamu

Ústredný riaditeľ STV Richard Rybníček si nemyslí, že verejnoprávna televízia vysielaním reklám počas power break porušila zákon. Odvoláva sa na nejednoznačný výklad citovaného ustanovenia. Zákon totiž presne nekonkretizuje, či sa za prestávku považuje iba tá medzi dvoma tretinami, alebo aj power break. "Reklamu počas power break vysiela rovnako aj Česká televízia," uviedol pre agentúru Rybníček. Licenčná rada však upozornila STV, aby prestala vysielať reklamy počas power break, už počas minuloročných hokejových majstrovstiev sveta vo Švédsku. Napriek týmto upozorneniam STV s vysielaním reklamy počas power break pokračovala až do konca tohtoročných hokejových majstrovstiev v presvedčení, že neporušuje zákon.

STV vysielala počas jednej hokejovej tretiny v priemerne tri reklamy v maximálnej dĺžke 26 sekúnd. Cena tohto reklamného času je značne vyššia než cena reklamného priestoru medzi dvoma tretinami, pred alebo po skončení hokejového zápasu. Cena reklamného času počas power break stúpala aj s postupom našej hokejovej reprezentácie. Zisk verejnoprávnej televízie z reklamy počas power break tak pravdepodobne prevýši aj sumu, ktorú bude musieť zaplatiť v prípade uloženia pokuty Licenčnou radou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 10 237
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 5 563
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 548
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 530
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 2 419
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 179
  7. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 1 517
  8. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 489
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu