SME

RVR začala konanie voči STV za reklamy počas hokejových MS

BRATISLAVA 3. júna (SITA) - Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) začala dnes správne konanie voči Slovenskej televízii (STV) za vysielanie reklamy počas hokejových majstrovstiev sveta vo Fínsku. Televízia totiž vysielala reklamy nielen počas prestávok

medzi dvoma tretinami zápasu, ale aj v rámci tretín počas tzv. power breakov. Zákon o vysielaní pritom stanovuje, že "pri prenose športových podujatí sa reklamné šoty zaraďujú iba medzi jednotlivé časti alebo počas prestávok". Rada o uložení možnej pokuty rozhodne po zmonitorovaní všetkých odvysielaných zápasov na svojom najbližšom zasadnutí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako pre agentúru SITA uviedla predsedníčka Licenčnej rady Valéria Agócsová, niektoré reklamy boli navyše dlhšie než bolo trvanie power breakov. Podľa nej je však príslušné zákonné ustanovenie o zákaze vysielať reklamy počas power break príliš prísne. "Osobne som za jeho novelizáciu. V tomto prípade by zákon mal byť pružnejší, pretože power break sú v podstate reklamné prestávky," dodala Agócsová. Podľa nej treba uvedené ustanovenie upraviť, aby mohli televízie vysielať reklamy aj počas power brejkov rovnako, ako je tomu napríklad aj v Českej republike.

SkryťVypnúť reklamu

Ústredný riaditeľ STV Richard Rybníček si nemyslí, že verejnoprávna televízia vysielaním reklám počas power break porušila zákon. Odvoláva sa na nejednoznačný výklad citovaného ustanovenia. Zákon totiž presne nekonkretizuje, či sa za prestávku považuje iba tá medzi dvoma tretinami, alebo aj power break. "Reklamu počas power break vysiela rovnako aj Česká televízia," uviedol pre agentúru Rybníček. Licenčná rada však upozornila STV, aby prestala vysielať reklamy počas power break, už počas minuloročných hokejových majstrovstiev sveta vo Švédsku. Napriek týmto upozorneniam STV s vysielaním reklamy počas power break pokračovala až do konca tohtoročných hokejových majstrovstiev v presvedčení, že neporušuje zákon.

STV vysielala počas jednej hokejovej tretiny v priemerne tri reklamy v maximálnej dĺžke 26 sekúnd. Cena tohto reklamného času je značne vyššia než cena reklamného priestoru medzi dvoma tretinami, pred alebo po skončení hokejového zápasu. Cena reklamného času počas power break stúpala aj s postupom našej hokejovej reprezentácie. Zisk verejnoprávnej televízie z reklamy počas power break tak pravdepodobne prevýši aj sumu, ktorú bude musieť zaplatiť v prípade uloženia pokuty Licenčnou radou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 252
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 671
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 199
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 581
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 383
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 204
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 825
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 760
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu