ickej strany (DS) Viktor Nižňanský, ktorý je zároveň splnomocnencom vlády pre reformu verejnej správy. Fico si podľa Nižňanského vymýšľa argumenty pre svoje tvrdenie, že minister financií Ivan Mikloš zlyháva v koordinácii reformy verejnej správy, čo uvádza aj ako jeden z dôvodov na iniciovanie Miklošovho odvolania. Napríklad tvrdí, že vyššie územné celky budú rozpočtovými organizáciami štátu až do konca volebného obdobia. Vláda pritom už rozhodla o posilnení finančnej autonómie územnej samosprávy od 1. januára
Podľa Nižňanského je logické, že žiadna reforma neprebieha bez sprievodných komplikácií. Ak chcú predstavitelia Smer-u viesť vecnú diskusiu, bolo by od nich seriózne, keby najprv jasne povedali, že predstava decentralizovaného štátu so silnou územnou samosprávou nevyhovuje ich straníckym predstavám. Aj legislatívna príprava na reformu postupuje zatiaľ podľa harmonogramu, zákony ministerstva práce a ministerstva životného prostredia ako aj zákony rezortu financií o majetku obcí a VÚC a rozpočtových pravidlách sú už po pripomienkovom konaní, dodal.
Časť zákonov by mohla byť prerokovaná v prvom čítaní ešte pred parlamentnými prázdninami. Spolu je potrebné v súvislosti s reformou verejnej správy predložiť 37 zákonov, ktorými sa ale novelizuje viac ako 90 noriem. Viaceré zákony nesúvisia priamo s decentralizáciou, ale s rušením integrovaných úradov miestnej štátnej správy a ide len o nahradenie názvom orgánov a posunutie kompetencií. Systémové zákony sa budú robiť až v priebehu budúceho roka, zdôraznil Nižňanský. Keďže v parlamente sa budú prerokovávať súbežne ďalšie dôležité zákony, diskutuje sa, či balík zákonov o reforme verejnej správy by nemal byť prerokovávaný na samostatnej schôdzi na jeseň. Nižňanský dodal, že nemajú záujem, aby sa tieto zákony prerokovali v skrátenom legislatívnom konaní.