SME
Nedeľa, 22. september, 2019 | Meniny má Móric

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Základné školy dostanú viac slobody (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

tak si to pozrime:

http://www.zbierka.sk/zz/predp...

- vyplod ich rocnej prace? no tak toto ministerstvo, s tymto zlozenim, mozu rovno zlucit s ktorymkovek - trebars zivotnym prostredim... myslel som, ze horsie, ako mikolaj byt nemoze a kukuckajme - moze - miesto odstranenia najvacsej deformacie skolskeho systemu - normativneho financovania, pripravia NIČ - velke, tucne NIČ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak som si pozrel

BOD 10 V paragrafe 7 sa vypúšťajú odseky 3 až 5
BOD 11 V paragrafe 7 odsek 3 sa na konci prvej vety vypúšťajú slova:"..."
Ved ale predsa odsek 3 sa o riadok vyššie vypúšťa celý! To zas bude bordel. A za toto ich platíme
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Citaj pozornejsie...

10. V § 7 sa vypúšťajú odseky 3 až 5. Doterajšie odseky 6 až 11 sa označujú ako odseky 3 až 8.
11. V § 7 ods. 3 sa na konci prvej vety vypúšťajú slová „spravidla v mesiacoch september až október alebo apríl až máj“.

Takze ten bod 11 sa aplikuje na ten novy odstavec 3 po precislovani.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Taký text sa číta sekvenčne. Kto to nevie, narobí bordel :-).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je v SR ešte vôbec nejaké školstvo ?

Vysoké školy? Bez ohľadu nato či štátna, súkromná, alebo cirkevná, každá je samy škandál, podvod, korupcia a úroveň bývalých učňoviek a u tých "lepších, starých" možno úroveň bývalých priemysloviek. Odborné stredné a učňovské školstvo zlikvidované. Zato gymnázií máme do aleluja - štvorročné, päťročné, osemročné, štátne, súkromné, cirkevné, bilingválne, športové, národnostné,...Sú to vôbec ešte gymnázia? A ak áno tak ktoré? A aby toho nebolo málo, tak najnovšie na základných školách budú z rozhodnutia ministra riaditelia ZŠ podľa vlastného rozhodnutia určovať čo sa bude učiť, ako a koľko hodín týždenne... No hotový Babylon, čo dedina, to iná ZŠ s inými hodinami aj rozvrhom hodín a tiež inou a stále horšou kvalitou vyučovania. To sme to dopracovali...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Potrebuju viac penazi

nie viac slobody.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zrušiť

Základné školy je potrebné zrušiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kamoška čo robí v Británii manažérku v stav. firme mi hovorila, že Briti sa hnevajú na ľudí z vých. Európy, lebo sú pre nich konkurenciou. A tou z nás robí naša škola (aspoň doteraz). Briti sú vedení k tomu, že stačí ak si dobrý v niečom, ostatné si nemusíš brať k srdcu. A výsledok je, že tri krát týždenne volajú do práce, že sú chorí a sú neprispôsobiví. Veď povedzme si tak, kým nie si sám šéf, chceš, aby ľudia robili podľa teba. Takže tým, že sme sa naučili prekonať prekážky a učiť sa aj predmety, ktoré nás nebavia, sme teraz konkurenciou, otázka je dokedy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zakladne skoly maju slobody az az

ako inak sa da vysvetlit to, ze cim dalej viac mladych ludi vie sotva pisat a citat. myslim, ze v prvom rade by mali dat skolam prikazom, aby zakladne skoly vyucovali deti, lebo niektore z tych, co stretavam, este funkcnu zakladnu skolu nevideli. som uplne zhruzeny z toho, ako pisu niektori mladi ludia (a to som maval z diktatov iba 4-ky a 5-ky), ako vysokoskolaci nevypocitaju priklady, ktore sme uz na ZS riesili trojclenkou. neviem, ci sa mylim, ale podla mna je slovenske skolstvo jednym z najvacsich dokazov totalneho zlyhania tohto statu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

fuzzy skolsky system

prava a povinnosti riaditela statnych skol koncia Vatikanskou zmluvou a prebera ich vrchnost Katolickej cirkvi:

Článok II
7. Štátnu školskú inšpekciu na vyučovaní katolíckeho náboženstva vykonávajú osoby poverené hlavným školským inšpektorom po dohode s príslušnou vrchnosťou Katolíckej cirkvi.
8. Hospitáciu na vyučovaní katolíckeho náboženstva vykonávajú osoby poverené príslušnou vrchnosťou Katolíckej cirkvi. Riaditelia škôl im umožnia túto činnosť vykonávať.

cize pan riaditel pekne zaleze do riaditelne pred prislusnou vrchnostou Katolickej cirkvi

Článok III
1. Katolícke náboženstvo vyučujú učitelia s odbornou a pedagogickou spôsobilosťou podľa právnych predpisov Slovenskej republiky, ktorí majú aj cirkevné poverenie, čiže kánonickú misiu vydanú príslušnou cirkevnou vrchnosťou. Odvolanie cirkevného poverenia nesie so sebou stratu práva vyučovať katolícke náboženstvo.

takze naco je panovi riaditelovi pravomoc dana ministrom skolstva:
7. V § 6 ods. 9 druhá veta znie: „Ak je to potrebné na zabezpečenie
výchovno-vzdelávacej činnosti školy, niektoré
predmety môžu okrem triedneho učiteľa vyučovať aj iní pedagogickí
zamestnanci, ktorí spĺňajú kvalifikačné predpoklady
pre príslušný predmet.“

pan riaditel musi strpiet vo svojej statnej skole, za ktoru nesie zodpovednost a nielen za budovu ale aj za ziakov to co sa deje za pritomnosti alebo nepritomnosti osoby poverenej vrchnostou Katolickej cirkvi.
.

je ozaj zaujimave, ze v suverennom a pravnom state, v statnych zariadeniach sa nam tu roztahuje nejaka vrchnost ako za feudalizmu.

.
nuz co este dodat, len to Vatikanske zmluvy na Ustavny Sud!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To tii už naozaj... A kto už by len mal učiť, resp. robiť hospitácie na hodinách katolíckeho náboženstva? Nebodaj prof, Kusý alebo Kanis? A s tým bodom 7. nepíš, keď nie si spôsobilý čítať text s pochopením. Je vysoký predpoklad, že napíšeš text, ktorý nebudú iní môcť pochopiť. Keby som napísal skutočne čo si príspevok zaslúži, dám prácu adminovi, lebo na to sa skoro nedá reagovať inak ako ad hominem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hey p_m

nuz chlapce, pokial ty uslo, tak som citoval vatikanku zmluvu a vyhlasku ministerstva skolstva
http://www.zbierka.sk/zz/predp...
.
takze si to pozri v originaly
7. V § 6 ods. 9 druhá veta znie: „Ak je to potrebné ...."

ja som poukazal nato ze pan riaditel ale i minister skolstva je "podriadeni" vrchnosti Katolickej cirkvi.
statni inspektor nemoze prist do statnej skoly na inspekciu povinneho vyucovacieho predmetu pokial nedostane suhlas - dohodu od vrchnosti Katolickej cirkvi.

tak isto nemoze riaditel poverit ziadneho ineho statneho pracovnika na hospitaciu vyucovacej hodiny povinneho predmetu nabozenstvo, musi prist osoba poverena nejakou vrchnostou ktora je nad statnymi strukturami a instituciami do statnej skoly!!!
.
riaditel skoly nema pravo ist a dat suplenciu do triedy vo svojej statnej skoly na predmet ktory je pod kontrolou vrchnosti Katolickej cirkvi, hoci je sucastou statneho vyucovacieho programu za ktory zodpoveda riaditel skoly. Triedy ktore cakaju na takuto vrchnost a nacas nepride, alebo vobec nepride nemoze organizovat hoci zodpoveda za zdravie ziakov.
.
riaditel skoly nemoze vojist na hospitaciu do takejto triedy je to pre neho 13-komnata, nemoze ani zo zvedavosti byt pritomni na hodinach a zistit co vlastne jeho ziaci ako pracuju
.
riaditel naprikald nemoze pozvat na hospitaciu ziadneho odbornika na nabozenstvo alebo dokonca ani rodica alebo psychologa, lebo by porusil vatikansku zmluvu!!!

riaditel v statnych skolach ma len drzat hubu a krok pred vrchnostou Katolickej cirkvi
.
takze tak chlapce, tak sme dopracovali ked cierna ma zelenu, ked moskovska zmluva vystriedala vatikansku zmluvu,
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čo škola, to iný rozvrh?

to je absurdné, zvlášť na zš
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

???
nejdem sa tu zastavat slovenskeho skolskeho systemu, ale..

podla mna vsetko zacina doma u rodicov. ak je niekto vychovany k cielavedomosti, skromnosti, pilnosti... v skole a potom v zivote nema problem.
ja som bol na zakladnej za tazkeho socializmu. ucitelky som rad nemal a ucitelky mna tiez nie. v tom case sa znamky dostavali za to koho rodic kde pracoval, kto ucitelke priniesol na mdz kavu, kvetinky, bonbonieru. ak mal niekto rodicov na dobrom mieste tak aj znamky mal dobre.

napriek tomu som sa v skole naucil toho dost aby som sa uplatnil v zahranici.
takze, ak rodicia dieta nevychovaju k samostatnosti, skolu potom urcite nie. a ten system mozeme mat najlepsi na svete.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vsetky doterajsie reakcie,

ktore su doteraz napisane su velke dristy, ktorym nerozumiete, pretoze nerozumiete skolstvu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takto vyriešime niečo, ale viem viac!!

Takže: Prečo sa pred vstupom na ZŠ nerobia testy, ktoé by určili talent dieťaťa? Už na ZŠ treba začať špecializáciu pre tých, pre ktorých táto špecializácia má zmysel. Ak je dieťa dobré v matematike malo by sa zaradiť do triedy s matematikou ako hlavným predmetom ( a pridružené predmety k tomu) a ostatné predmety ako napríklad slovenčina by sa vyučovali neustálym opakobvanmím hlavných axióm tak, aby ak u detí nedokážeme udržať pozornosť - k tomu predmetu , ktorý ich baví menej, aspoň ich naučíme to, čo je skutočne potrebné, preto napríklad v tej Slovenčine by sa mal učiteľ neustále vraciať k problémovým častiam kým ich nebude ovládať celá matematická trieda (treba prihliadať na autistov) . Odmeny učiteľom sa dajú taktiež jednoducho vypočítať, každý rok, každý ročník - štát vytvorí testy a podľa toho ako ich daný učiteľ dokázal naučiť svoj predmet by mal byť učiteľ odmeňovaný. Neprispôbivý občania, ktorí odmietajú svoje deti vychovávať k slušnému vzdelaniu ( to uvidíme na vymeškaných hodinách a pravdaže učiteľ musí na to poukazovať, učiteľ musí predsa ovládať detskú psychológiu) by mali byť pozbavení starostlivosti o deti a tieto by sa mali umiestniť buď v nýáhradných rodinách, alebo v špičkových ústavoch pre deti. Rodiťia by mali ísť sedieť na poriadne dlhú dobu za to, že ničia energiu, ktorá sa môže stať plnohodnotným občanom, vytvárajúcim významné hodnoty. Ale jednoducho učiteľ má byť hodnotený podľa toho ako vie učiť a nie podľa toho koľko má diplomov či kurzocv a koľko sa dokázal naučiť on sám. Pravdaže učiteľ by mal byť ďalej sledovaný psychológom aspoň raz mesačne a vždy, keď sa dokáže vytočiť na dieťa. teda, ten ma vytočil- idem za psychológom. Ak sa nechávam vytočiť príliš často - zmena školy, a uvidí sa či je problém v učiteľovi alebo v žiakoch. Všetko je jednoduché, stačí začať konať rozumne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

trochu by som ti oponovala v tom platení učiteľov podľa výsledkov testov ich žiakov, ak učíš predmety, pri ktorých je pre úspech žiaka NEVYHNUTNÉ, aby sa žiak učil aj doma, slovnú zásobu, gramatiku, sa len veľmi ťažko dá hodnotiť len to, kolko si naučil. Na hodinách sa môžeš aj rozkrájať, môžeš byť odborník na cudzie jazyky ako fras, môžeš ovládať didaktiku výuky ako Komenský, nezmôžeš nič. Naučenie sa cudzím jazykom závisí od samotného učiteľa tak z 30 percent, to je jeho dokonalé vysvetlenie čohokoľvek, čo je treba vysvetliť, na samotnej hodine sa toho okrem vysvetlenia a krátkeho precvičenia viac nestihne.

Ďalšia hodina nasleduje niekedy za dva dni, niekedy za tri, niekedy za týždeň (ak je jednohodinovka cudzieho jazyka), niekedy aj za dva, ak žiakom odpadne, pretože práve majú jednu z miliona iných akcií, ktré je treba samozrejme počas vyučovania stihnúť, (niekedy su dvojtýždenné prázdniny...) a keď sa žiak do toho ani len nepozrie (žiaci sa bežne neučia doma a nepripravujú na hodiny), tak jednoducho začínaš zase od začiatku. Vysvetlovaním... A si tam, kde si bol pred nejakým niekedy aj podstatne dlhým časom...

Ak by mal byť hodnotený učiteľ podľa toho, koľko žiakov naučil, myslím, že aj napríklad lekár by mal byť hodnotený podľa toho, koľlko ľudí z jeho ordinácie je zdravých a dalo by sa takto napísať aj o ostatných povolaniach...

Mám ale dojem, že si svoj príspevok poňal akôr recesisticky :-), ale možno sa mýlim...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

mýliš sa , a nechápeš alebo nechceš pochopiť? Prečo začínaš od stredu a nie od začiatku, si hlúpy? Len výhovorky? Ešte raz: testy, nájsť talent a vzdelávať v smere talentu. Bežná prax vo vyspelých krajinách, nečudujem sa, u nás zaostalé, archaické, memorovať všetko... . Učiť treba podstatné. Podstatný je talent, alebo inak vlohy. Ak si naštuduješ psychobiológiu zistíš, že každý človek má inak rozvinuté mozgové centrá. Preto napríklad deti netalentované na matiku spolu s deťmi talentovanými nesmú byť spolu v učebni ,nakoľko budú tieto deti rozptyľovať. Načo učiť nematematikov zložitú matematiku? Stačí ich naučiť násobenie a percentá (napríklad). TZo že sa tu hlúpi učitelia vyvršujú na mojej karme je mi len cťou, že to čo tvrdím je ok, lebo skutočne dobrých a motivovaných učiteľov je asi len jedno percento a neviem či nepreháňam. Takže deti pred školou otestovať a vzdelávať ich v smere talentu! A učiteľ ktorý to nechápe nech radšej prestane učiť, nakoľko tým, že talentované deti na jazyk hodnotíme na matematike zadarmo - veď je jazykár spôsobuje nechuť ostatných detí vidiac nespravodlivosť. Detí sú špongie ktoré okrem vedomostí nasávajú aj socio vzťahy a takto to stále iba kazíme. Prestať sa vyhovárať a začať žiadať normálne vzdelanie, ktoré je zmysluplné. Načo sú mi vedomosti z Dejepisu namemorované s rokmi. Možno tak naše storočie, všetko ostatné pre nedejepisárov by malo byť iba schématické bez nutnosti podrobného memorovania., Tým znížim záťaž na študentov pre nich nezmyselnými informáciami. Čím im uvoľním priestor n a prípravu na ťažiskový predmet. Učitelia si musia uvedomiť, že nemajúú učiť stále to isté, lebo z nich neubudlo. Určite ak by sa títo pedagógovia vzdelávali iba za pedagógov určite by školstvo bolo na omnoho vyššej úrovni, alebo si snáď myslíte, že Harward je dobrý pre to, lebo je v USA a má veľkú propagandu? Vyvediem vás z omylu, Harward je dobrý hlavne kvôli študentom, ktorí síce neovládajú dokonale zemepis ak sú na genetike, ale fyziku a chémiu ovládajú tak perfektne, že v 6 semestri sú schopný schovať hocakého absolventa fyziky či chémie na Slovensku. Nebudem tu kričať aby ste sa zobudili, je to zbytočné, nakoľko učiteľská namyslenosť pramení iba z toho, že vedia viac ako študenti, ktorí jednoducho nemôžu vedieť viac ako učiteľ a to hlavne preto, lebo ich nnaši dnešný pedagógovia, ktorí sa ožierali na intrákoch na VS, nútia memorovať nepodstatné učivo, ktoré vo svojom živote použije maximálne pri výučbe svojich detí. Ako napríklad ja dnes dejepis, či slovenskú literatúru. Mimochodom diela slovenský spisovateľov, snáď okrem Margity Figuli nesstoja za to aby sme o nich vedeli, sú úbohé z pohľadu svetovej literatúry. Prečo nezaťažujeme deti tým na čo majú bunky ale nútime ich k životu v strese?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hlavne ich naucte pravopis

:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pravopis

Pravopis nech sa učia pracovníci v médiách,úradníci a právnici, ostatným je na nič. Technika má svoj jazyk, fyzika má svojk jazyk, politika má svoj jazyk.... Pche si z toho pravopisu pocikaný.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov