SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jurzyca: Školám masovo chýbajú reformné učebnice (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

to je tak

ked sa na prvom mieste riesia personalne otazky a az potom problemy rezortu ako mikiklos&mikiklos sro - http://spravy.pravda.sk/dzurin... ...

- tento genius najprv ponuka peniaze z rezortu skostva na stavbu dialnic, dalej ci sa bude vyucovat od pol8, ci o 8-mej, potom riesi distribuciu ucebnic - ze nebude co distribuovat, ho vtedy asi netrapilo - zasa odbornik na svojom mieste - i jeden i druhy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

MŠ je bordel na druhú

ktorý stoji danových poplatníkov nemalé peniaze. Zrušiť MŠ ,ušetriia sa peniaze a školy budú bez byrokracie. MŠ nijako školám nepomáha, len sťažuje život.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- na jednom ministerstve sa robia personalne cistky az po vratnika pod zamienkou znizovania stavov, ci setrenia(vid. tvoj link)
- na dalsom ministerstve sa rozdavaju miliony kamaratom (vid. Chmel a rozdanych 120milionov v SK za polroka pre pofiderne podnikatelske spolky)
- a na vsetkych ministertvach spolocne sa rozdavaju polrocne odmeny vo vyske spolu zhruba 100milionov v SK
- cerstvo zmaturovani asistenti poslancov dostavaju 60 000 v Sk mesacne za nosenie tasiek...
- od mobilnych operatorov peniaze nepotrebuju...

No na druhej strane zvysili dane, odvody a znizili rodicovske prispevky pre matky ktore pred nastupom pracovali, znizuju zivotne minimum na 20% povodneho akoby vsetci nepracujuci boli cigani a lenivci.
A na vsetko zdrazovanie maju vyhovorku - lebo Fico.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mozno by niektore personalne otazky vyriesili aj cast problemov rezortu:
"Po vyše roku od volieb ostáva vo funkcii šéfka edičnej činnosti Tatiana Poliaková z čias exministra Jána Mikolaja z SNS.
Poliaková tvrdí, že Mikolaj jej so získaním miesta nepomohol. Pozíciu obsadila v októbri 2009 „po splnení kvalifikačných predpokladov“. Poliaková v minulosti kandidovala za SNS do parlamentu. Sociálna pracovníčka z Prievidze vo voľbách v roku 2006 pohorela. Neuspela ani vo voľbách do europarlamentu v roku 2009. "
http://iphone.sme.sk/?sek=&rub...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

súdruh Jurzyca ako

vie ktoré učebnice sú reformné, keď o rezort školstva zakopol tri dni predtým ako ho vymenovali, aj to iba preto, že mu iné ministerstvo nenašli?
Najlepšie urobí, ak sa 4 roky ničoho nechytí v zmysle starého porekadla "keď nevieš čo máš robiť, tak nerob nič".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

škoda, že ten pred ním to nerobil

a nekradol
škoda
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Planeta vedomosti 6-12 milionov? To je v tej cene zahrnuty aj DVD prehravac a Premietacka pre kazdu skolu? To aby si to mohli prehrat aj v skolach, kde im strecha pada na hlavu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

Pan minister, je smutne ze ani za Vesho ministrovania ste nic neurobili pre zlepsenie platoveho ohodnotenia ucitelov. Nastupny plat 500 € brutto pre ucitela je vysmech, v takej Bratislave si z toho nezaplati ani len naklady na byvanie a stravu. Toto je ta vasa vizia zlepsenia socialneho postavenia ucitelov? Alebo pokladate za zlepsenie situacie zo ze ak sa ucitel vzdelava a dostane kredity tak mu pribudne k platu 40- 50 €? to je vysmech
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

veru, tei miliony vyhodene na Planetu (ne)vedomosti mohli ist radsej na platy, prilakalo by to vacsiu kvalitu do zboru pedagogickeho...
dobry ucitel vie naucit aj bez planety, zlemu nepomoze ani svätena voda
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a blbec sadil stromy namiesto toho, aby sa vzdelával
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

k Planéte

Tá "Planéta vedomostí" je totálne okopírované dielo /Anglicko/ v ponuke firmy Agemsoft Bratislava, síce už ponúknuté zrejme vybraným školám na odskúšanie, ale nie som si istý, že je to pravé orechové.
Minister ešte vo februári nevedel, koľko ho celý projekt bude stáť.
"Štát zaplatí za účasť učiteľov na projekte, ktorý mal byť zadarmo. Na 320 školách od začiatku roka testujú Planétu vedomostí spoločnosti Agemsoft, ktorú chce ministerstvo školstva neskôr bez súťaže nakúpiť pre všetky školy za šesť až 12 miliónov eur."
„Každý učiteľ, ktorý sa aktívne zapojil do testovacieho projektu a v jeho závere pripraví správu prostredníctvom formulára, má nárok na odmenu 50 eur,“ povedala hovorkyňa ministerstva Miriam Žiaková. Celkové náklady môžu byť najviac okolo 16-­tisíc eur."
A zaujímavé by bolo zistiť, čo si vlastne minister predstavuje pod tými "reformnými učebnicami" ako predstaviteľ pravicovej strany...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rozdiel medzi zvieratmi a človekom

by mal byť hlavnou náplňou vzdelávania,( popri základných školských zručnosti ako je čítanie, písanie, počty, materinský jazyk, základy cudzieho jazyka). Aby sa po 9+4 či +5 rokov formálneho vzdelávania tento rozdiel medzi zvieratmi a ľuďmi zväčšil v prospech socializácie, sebapoznania a sebakultivácie.
Toto sa dieťa nenaučí zo žiadnej knihy, iba od zrelých sebarealizovaných ľudí. A tí veľmi radi obohatia formálne vzdelávanie či už formou neformálneho alebo v záujmovej mimoškolskej činnosti. Treba "loviť" múdrych dobrých ľudí, aby sa podelili o svoje skúsenosti, pozdvihli úroveň školy. Učebnice ešte len dôjdu k prevratnej zmene po prekonaní dnešnej materialistickej paradigmy čo je otázka azda pár rokov.
+ dosiahnuť, aby sa naučili deti osamostatniť sa od rodičov a byť sebestačnými, aj finančne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Minster dôvodí

:D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Školám chýba niečo iné.

Dobrý minister.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no...

skolam hlavne chybaju dopre zaplateni ucitelia...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pri tomto nadobúdam pocit, že naše školstvo nejde vpred, ale vracia sa kamsi späť, lebo ešte aj za socializmu to v školstve fungovalo lepšie, aspoň na svoju dobu. Pán minister Jurzyca je inteligentný človek, ale žiaľ po roku mám dojem, že je slabý minister, ďalší minister, ktorý je akoby bábkou svojich úradníkov a ľudí, ktorými sa na ministerstve obklopuje. Čo sa týka Planéty vedomostí, prečítal som okolo toho viacero článkov a diskusií, a ja neviem, ale vyhadzovať toľké peniaze za to, aby si žiaci (neviem na čom) púšťali animácie fyzikálnych pokusov je zcestné. Radšej keby sme tak zrekonštruovali, doplnili a zmodernizovali školské laboratóriá, aby sa to mohlo všetko robiť naozaj, veď tak to robia aj naozajstní vedci v labákoch: ). Dal som si tú námahu a prezrel nejaké ukážkové lekcie Planéty, a dovolím si tvrdiť (aj keď nie som pedagóg, ale čerstvo zmaturovaný človek, takže k tomu viem povedať svoje), že po didaktickej stránke to nie je nejak očarujúce. Spŕška faktov ako z encyklopédie, slabá náväznosť medzi lekciami a podobne. Veď toto chceme zrušiť, nie? Memorovanie, bifľovanie..chceme rozmýšľať a hľadať informácie, analyzovať, kriticky myslieť. Toto je len zas učenie typu ,,ja vám poviem, že toto je tak a onak, vy sa to naučťe a bude dobre“. Rozdiel je len v tom, že nepoužívame iné metódy a postupy, ale len iné pomôcky. Ja si fakt nemyslím, že tá oná reforma školstva stojí len na digitálnom vyučovaní či najmodernejších učebniciach (aj keď tie sú samozrejme tiež dôležité). Hlavný je vždy učiteľ. Keď je ten dobrý, tak učebnicu takmer ani netreba resp. je len doplnkom. Preto by sa trebalo zamerať na hlavné problémy školstva, nie sa stále piplať s knihami a planétami a neviem čím. Avšak to, čo sa má zmeniť, to nejde zo dňa na deň. Reforma je dlhodobá záležitosť. V našom školstve sa v prvom rade musí zmeniť celková filozofia učenia, prístup k tomu ako deti učiť. A to mám pocit sa zmení až s postupnou generačnou výmenou učiteľov. Len problém je, že kto pôjde za pár šupov učiť? A keď sa aj niekto nájde, tak aké vzdelanie dostane na našich pedagogických fakultách? Určite nie príliš reformné ak ho budú učiť ľudia, ktorí sotva na nejakej základnej škole niekedy učili. Ďalej treba vzdelaniu zas prinavrátiť hodnotu, ktorú má mať. Treba, aby deti videli zmysel v učení sa, lebo v súčasnosti sú im predkladané akurát vzory rôznych pseudocelebrít namiesto ľudí, ktorí voľačo dokázali vďaka vzdelaniu a poctivej práci. No ale to už žiaľ ani nie je v kompetencii ministra, to je skôr úloha pre našu spoločnosť. Samozrejme veľmi dôležité je namiesto míňaňia peňazí na nezmysly konečne dávať učiteľom toľko, koľko si ich práca zaslúži. Lebo dnes ak chce zarobiť učiteľ o trochu viac, tak to nedocieli kvalitnou prípravou svojich hodín, ale tým že behá po kadejakých kurzoch a zbiera kredity. Veď o čom to je? Učiteľ nie je len o tom, koľko vie, ale ako vie podávať to čo vie, a to sa naučí hlavne praxou. Otázka je, či nie sú učitelia trochu naivní, ak si myslia, že raz príde minister na bielom koni, a zvýši im platy. Skôr je to tak, že vlády budú na učiteľov kašľať, kým si oni sami tie platy ,,nevydupú“ tvrdším spôsobom. Ale ťažko sa čokoľvek zmení kým sa učitelia len budú sťažovať ako im je zle, a keď treba veci riešiť tak budú ticho. No a tých problémov je omnoho viac, a ako sa zdá, sú oveľa zložitejšie, ako nejaké učebnice. Preto tvrdím, to čo sa teraz predvádza v školstve, to nie je reforma. Tá teda rozhodne nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

daj si pozor

osuský ťa dá zavrieť za propagáciu socializmu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ty si tam naco

milacik ? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak nech minister konecne uvolni monopol na vydavanie ucebnic a ucitelia nebudu musiet ako pudlici "sledovat portal ministerstva" ale budu mat na vyber a vyberu si tu ucebnicu, z ktorej sa im a ich ziakom najlepsie uci .. .tak, ako je to v kazdej civilizovanej krajine.
Ked ucebnica alebo pomocka naplna osnovy, dostane peciatku od ministerstva a moze sa pouzivat podla vyberu skoly, ktora na jej zakupenie dostane podporu (rovnaku pre vsetkych).

Namiesto toho Jurzyca udrziava system, kde si politicky presadzuju svoje ucebnice do vsetkych skol za statne peniaze politicki lezci ako tento:
http://www.sme.sk/c/4818058/fi...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov