Nespokojní študenti žiadajú, aby maturitné otázky zostavovali len pedagógovia z praxe a nie úradníci.
zase jedno z tlačových vyhlásení
ktoré sa nevyjadrilo k podstate. argument o úspešnosti maturít u nás a inde mi pripomenulo vystúpenie pani premiérky pred prvým schvaľovaním eurovalu.žiadne prekvapenie,
nakoľko ako pani exhovorkyňa tak aj pán exminister školstva sú z jedného košiara a majú zrejme rovnakého PR poradcu...minimilian
Čo sa dá očakávať od takého ministra ako bol Jurzica.nemastný,neslaný,ale dôležitý.Ešte dobre že vypadol z ligy "SDKÚ"karmičkár, však si ty zostavoval
tie otázky a teraz na ne nedáš dopustiť. Ja zase tvrdím to isté, čo tvrdil jeden náš profák na strednej škole - na ministerstvách pracujú poväčšinou trúby!kludne
by som vynechal slovo "povacsinou"...danken,
suhlasim. Ved kolko mozgovej kapacity odcerpaju datumy a ine blbosti v rozmedzi rokov 1960 az 2000, ktore su vyzadovane v dejepise? A kedze nose skolstvo je neustale postavene na principe biflovania (datumov, pouciek a neviem uz coho vsetkeho), vobec sa necudujem, ze najlepsi studenti zo slovebnskych vysokych skol utekaju! Ano, v osnovach sa objavili nove predmety (informatika...e.t.c.), ale system sa nezmenil! Stale je to o biflovani. V delepise nie je najlepsi ten kto pozna suvislosti a nasledky jednotlivych udalosti, ale ten, kto dokaze odrapotat datumy!taktiež je otázka,
že ako by dopadli študenti zo 60tych rokov pri písomke z dnešného učiva... Nepoznám iné odvetvie, ktoré sa za posledných 50 rokov tak zmenilo ako elektrotechnika... Predpokladám, že keby študent zo 60tych rokov zbadal ibe poondený tablet, tak by sa mu klaňal ako ku božstvu. Takže si pekne zadrel!Ak hovoríš o období Komančov,
tak trepeš somariny. Dnes je na decká kladený omnoho vyšší nárok a musia mať v gebuli podstatne viac informácií, než tak bolo za komančov, alebo niekoľko rokov po nich. Pravdou,ale je ,že majú lepší prístup k informáciám než tak bolo pred 20 rokmi. A decká majú pravdu aj s tými úradníkmi za stolom. Odborníkom môže ostať len taký úradník, ktorý neostane prilepený na tej stoličke za stolom, ale ide sa pozrieť na miesta o ktorých rozhoduje. Skvelým príkladom je aj trnavská pedagogická fakulta,kde tzv."profesori" pri bakalárke riaditeľku jednej školy upozornili, že učivo resp. informácie, ktoré mala spomenuté v bakalárskej práci sa podávajú žiakom v neskoršom veku. Riaditeľka školy sa, ale nedala a zaťukala "profákom" na čelo a musela im vysvetliť, že vek vyspelosti detvák sa posunul smerom nadol a teda knim treba mať iný prístup než pred 25 rokmi.Ministerstvo nech už radšej čuší!
Od nepamäti boli aj pre dobrých žiakov maturitné témy k písomným maturitným skúškam akoby z dielne nejakého tupca, ktorý nemal na ministerstve školstva čo hľadať a mal sedieť radšej na ministerstve živočíšnej výroby! Dokonca i v dávnych časoch keď som ja maturoval, nám poslali z ministerstva také témy k písomným maturitným skúškam, že sa v nich ani divá sviňa nevyznala. Asi ich zostavoval nejaký blbec, ktorý nenávidel mladých maturantov a chcel im pohoršiť. Aj naši profáci sa chytali za hlavy, keď z rozhlasu začali čítať témy pre maturitné písomky a asi sa hanbili pred nami za svojich idiotských nadriadených z ministerstva školstva.Môžeš povedať, čo bolo idiotské
na maturitách? Nie je to náhodou tak, že učitelia nie sú schopní pripraviť deti na maturity a preeto sa vyhovárajú na ministerstvo? Typickým príkladom je vyššia úroveň testov z cudzích jazykov, o ktorých vedeli učitelia od roku 2009. Ale pred žiakmi sa tvária akoby ich ministerstvo stanovilo teraz. Problémom školstva nie je ministerstvo a tých pár úradníkov. Problémom je 70 tis. učiteľov žijúcich stále akoby v socializme.Co bolo idiotske na maturitach
si staci precitat otazky a odpovede zo slovenciny a vypocut listening z angliny. A podobne blbe otazky sa daju najst kazdy rok. Pozreli ste si niekedy rozsah, co sa ucia ziaci ZS a SS? A precitali si niektore ucebnice? Tak pitomo napisane niektore ucebnice skutocne mohol napisat a schvalit len clovek rez racionalneho uvazovania. Smola, ze to zaplatime my. A co sa tyka viny ministerstva skolstva? Aky pan, taky kram.UČEBNICE??
precitať si niektoré učebnice :) ? dosť vtipné .. tie učebnice by sme asik mali čítať ponajskôr my žiaci :) len čo z toho keď ministerstvo nieje schopné nám ich dodať :) a potom radosť učiť sa a maturovať :)Ucitelia
Suhlasim. Vsetko sa odvija od ich pristupu a ochoty ci schopnosti zmenit metody prace so ziakmi. Neviem, kolko ich je, urcite su aj taki, ktori pochopili o co ide, ale je vela pohodlnych, ktorym na tom nezalezi a najlahsie je potom stazovat sa na MŠ ak nevyjdu maturity....a co takto
pozitivna motivacia? Alebo to vam nic nehovori? Mylite si ze od vyucujucich sa vyzaduje len prisnost a drilovanie tych decak? Ked take decko nieco vie, preco by nemohlo byt patricne ohodnotene aj plnym poctom bodov! Tak to ho motivuje byt vybornym a venovat sa tomu predmetu naplno aj dalej. Netreba uplne demotivovat studentov a vydiet to len zo svojho pohladu, ale vediet komunikovat s dedkami a pocuvat aj ich nazory. Samozrejme to nevylucuje to, ze testy maju byt narocne, ale ziskanie plneho poctu treba zachovat!hm
Problem mnohych ludi na Slovensku je, ze sa nevedia pohybovat v tejto dzungli. Je to problem aj maldych ludi ale aj mnohych starsich. Z rovnakych dovodov ale aj rozdielnych. Mladi na to ***** elbo si myslia ze svet je gombicka a skolstvo je v katastrofalnom stave a teda ich to nenauci a teda ani na maturitnej skuske to nemozu vediet. Ta maturita bola fakt otrasna, uplne mimo toho co sa od ziakov vyzaduje pocas tych styroch rokov co su tam. A nie je to len vinou ucitelov, ale z vacsej miery vinou systemu. Starsi ludia to nevedia pretoze ich zdeformovali sudruhovia.problem studentov je nezvyk
Podla mna je pre tych studentov problem ten, ze tie testy su spravene tak, aby nikto (ak nie je genius), nemal plny pocet bodov. Lebo naco mi je testovanie, ked vsetci prejdu, pritom ja ich chcem nejako rozlisit, chcem zistit, co este zvladaju a co uz nevedia, ked mi to vsetci spravia, tak nezistim nic. A na to nie su zvyknuti hlavne ti, co mali vzdy same jednotky a potom aj ostatni ospravedlnuju svoje vysledky ukazovanim na test - aha ten mal vzdy jednotky a teraz... nema plny pocet bodov, dokonca ani 70%. Sok, zhrozenie, nejasny test, peticia, nafigu ministerstvo, atd. atd. Su studentky, ktore sa rozplacu, ak nemaju jednotku a zrazu je tu test, ktory je nad ich sily a MUSI BYT uz iba z principu nad ich sily. Spominam si ako som robil prvy test z francuzstiny, co navrhli Francuzi. Maximum 20 bodov, vsetci od 9 do 13. A ucitelka vedela, ci ma zlepsit odposluch, gramatiku, pisomny prejav, konverzaciu atd. Ona bola rada a presviedcala ma, ze som to dobre napisal, ja som videl 11,5 z 20 a myslel som si, ze si robi srandu. Keby sa mi taketo stalo na maturite, tiez by som asi podpisoval peticiu. Potom neskor som si z toho uz nic nerobil, ked som mal nad 10, presiel som a to mi stacilo.Chyba je ...
Nehovorím, že testy sú úplne ideálne, ale (moje myšlienky nesmerujú len k článku, ale všeobecne k tomu, čo sa o maturitách v poslednej dobe popísalo) ... - Decká sa neučia (Mám mamu učiteľku matematiky a to, čo deti zvládali pred 10 rokmi v pohode, dnes majú s tým problém. A tiež mám o 8 rokov mladšiu sestru a chodila chvíľu na to isté gymnázium ako ja, a mala z časti tých istých učiteľov. My sme tých učiteľov mali radi a nemali sme s nimi problém, učili sme sa, jej trieda s nimi často "bojovala".). - Rodičia (niekedy aj učitelia,) ženú dieťa za nejlepšími známkami, aj keď dieťa na to nemá. Veď trojka znamená dobrý, nie je to katastrofa. Často, keď má dieťa horší prospech, sa to dáva za vinu učiteľovi alebo osnovám alebo stupnici známkovania (a potom rodičia miesto toho, aby riešili problém so svojim dieťaťom, sa vyhrážajú učiteľovi). Prečo by mali mať všetci nad 90% z testu? Pozrite si americké SAT a ACT, na horných 10% bodovania dosiahne cca. 1% študentov. - Ja som už 10 rokov po maturite a nemal som s tým testom zo slovenčiny problém. Plný počet som nemal, ale ja som zo slovenčiny zmaturoval na 3, nebol to vôbec môj obľúbený predmet. Je tam časť otázok, ktoré vyžadujú, ak chce človek správne odpovedať, určité "nabiflené" vedomosti, ale tak je to aj v živote, niektoré veci si človek nevymyslí len tak, treba sa ich najprv naučiť. Zvyšok testu bol o porozumení. Keď sa na nás testovali budúce maturity, tak náše testy boli podľa mňa ťažšie, boli tam otázky, ktoré vyžadovali mať prečítané diela, o ktorých sme sa neučili, v tomto teste vôbec nevadilo, že som nič z toho, čo tam bolo použité, nikdy nečítal. - Vypočul som si aj nahrávku k testu z angličtiny a nepovedal by som, že to bolo niečo náročné, ale bol to ešte jeden z tých lepších prízvukov, čo človek môže v reále stretnúť :) Decká sú lenivé pri TV, filmoch a seriáloch rozmýšľať, všetko chcú minimálne s titulkami. Ja som ako malý pozerával ORF, lebo káblovku/satelit sme nemali a bolo to jediné rozumné, čo sa dalo v tom čase u nás chytiť na anténu, a naučil som sa celkom obstojne komunikovať po nemecky ešte pred tým, ako som mal nemčinu na 3. stupni. Ako viem, že s angličtinármi je to dosť mizerné a u nás sa učí hlavne gramatika a slovíčka, ale v dnešnej dobe internetu a digitálnych médií je smiešne, aby sa človek vyhováral na angličtinára v prípade takéhoto jednoduchého rozhovoru, ako bol v teste. Nikto od detí v teste nechcel, aby porozumeli írovi alebo škotovi po 6 pivách. Celkovo nerozumime, prečo by sa mali testy prispôsobovať učivu na každej škole, majú byť univerzálne a porovnávacie. Ak chce byť škola elitná a produkovať elitných študentov, tak nech pracuje na študijných plánoch, aby pokryli všetko, čo treba. Úprava testov problémy v školstve a s dnešnou mládežou nevyrieši.Takéto maturity demotivujú študentov !
Súhlasím s názorom, že maturita nie je iba o testovaní študentov, ako zvládli učivo strednej školy. A súhlasím aj s tým, že ich treba trochu potrápiť, aby sa na veci pozerali z rôznych pohľadov a s určitým nadhľadom. Mám doma tiež maturanta, takže vychádzam aj z vlastných skúseností a porovnávam, koľko sme sa na strednej škole učili my, a ako vyzerá štúdium dnes. Zdá sa mi však choré, keď maturanti pred písomkami - vychádzajúc zo skúseností a úloh z predchádzajúcich rokov - zastávajú názor, "Načo sa učiť? Je to zbytočné. Zase to bude sazka-športka...", atď. A vlastne nakoniec majú aj pravdu. Aj tohto roku sa to potvrdilo. "Odborníci" z VÚCEM-u majú na prípravu testov celý rok a nakoniec v snahe vymyslieť "Ameriku" to dopadne tak, že spôsobia zbytočné rozčarovanie, nedôveru vo vlastné schopnosti, bezsenné noci a chaos v hlavách nielen žiakom, ale aj pedagógom, aj rodičom. Písomky majú vlastne na maturantov nie motivujúci, ale DEMOTIVUJÚCI vplyv. K čomu im je poctivá príprava, keď úlohy sú úplne o niečom inom! Pýtam sa preto, toto je dôstojné vyvrcholenie stredoškolského štúdia a motivácia pre ďalšie štúdium, či prácu? Kompetentní, spamätajte sa! Menej je niekedy viac!!!hehe
Zvykajte si detičky, na vašu budúcnosť se*e pes a bude horšie :PTest zrelosti? . . .
Naši maturanti mali preukázať čo je v nich. Ak učiteľský zbor viedol študentov k samostatnej práci s textom učiva, jeho porozumeniu a aplikácii v skúšobných testoch, nemali by mať problémy ani s maturitami. Druhá vec je to, kto zadal maturitné otázky. Opätovne sa ukázala stará bolesť v našom školstve. Riadi ho skupina tzv. odborníkov, ktorí už dávno vyšli z učiteľskej praxe a rozhodujú od zeleného stola. Niet sa čo diviť, že aj učiteľom na školách vstávajú vlasy dupkom nad nezmyselnými maturitnými požiadavkami. Mám v rodine 5 učiteľov a teda viem o čom hovorím a píšem. Vráťme do školských lavíc viacej samostatného zmýšľania a nebojme sa povoliť priestor pre slobodné vyjadrovanie a názory mladých. Vedia dôkladne prekvapiť. Tu už nemajú miesto skostnatelé a konzervatívne metódy výuky. Doba bezduchého memorovania naučeného už dávno skončila.