SME
Utorok, 20. august, 2019 | Meniny má Anabela

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Učiteľka Adriana Jurášková: Nepritvrdili žiaci, ale rodičia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Školský psychológ pre všetkých...

Na Slovensku sú stredné školy, kde sa školský psychológ intenzívne venuje nielen deťom - žiakom, ale aj učiteľom a rodičom, a niekedy aj ľuďom so širšieho príbuzenstva dieťaťa. Väčšina vzťahových problémov sa totiž odohráva v onom "magickom školskom trojuholníku": dieťa - učiteľ - rodič. Títo školskí psychológovia, ktorých špecializáciou je pedagogická psychológia, nie iba klinická psychológia, sa nevenujú iba "čisto" psychologickým otázkam školského prostredia, ale aktívne vstupujú aj do pedagogického procesu. Ich každodenné, priame pôsobenie na školách je vysoko efektívne a neporovnateľne prínosnejšie, než keby mali školské problémy riešiť "na diaľku", z poradní. Dobrá znalosť sociálno-psychologického prostredia v zborovni, v triedach a pri riešení konkrétnych problémov detí aj v ich rodinách dáva školskému psychológovi obrovskú výhodu z hľadiska pochopenia podstaty problémov, ako aj pri ich riešení. Ako prínosná je práca školského psychológa pre školu, ktorý pôsobí priamo v nej, vie najlepšie oceniť učiteľský zbor a takejto školy riaditeľ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

psychicky stav

deti, ucitelov, rodicov je len dosledok niecoho nezdraveho v systeme - co tak najst a odstranit pricinu? nebude treba riesit viac-menej neuspesne stovky dosledkov....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Maslím si, že odhaliť a popísať oné

príčiny nie je pre skúseného psychológa až taký veľký problém. Jeho možnosti pri odstraňovaní príčin sú však takmer vždy veľmi obmedzené. Ako chcete riešiť, napríklad, príčiny neurotizmu dieťaťa, keď jeho matka je bývalá prostitútka a alkoholička a otec sa už 2 x pokúsil o samovraždu? Alebo, ako vyriešite príčiny zlého psychického stavu žiačky, ktorú vlastný otec pravidelne sexuálne znásilňoval. A má vôbec pre psychológa reálny zmysel riešiť mnohé takéto príčiny? To by sa musel intenzívne terapeuticky venovať napr. rodičom takýchto detí a prostrediu v ktorom vyrastali oni atď, atď., takže by mu na samotné dieťa nezostal vôbec čas. A aj tak by sa príčiny negatívneho psychického stavu dieťaťa nevyriešili, pretože čo sa už raz stalo, to sa neodstane. Niektoré následky sa dajú iba zmierniť. Keď vám cirkulárka odreže ruku, tak ako budete riešiť príčiny straty vašej ruky? Ako vám to pomôže, keď už ruku nemáte a ste bez nej? Môžete riešiť akurát budúcu prevenciu, aby sa niečo podobné nestalo aj niekomu ďalšiemu. Faktory, ktoré ako príčiny negatívne ovplyvňujú psychický stav detí, tých je veľké množstvo. Sú medzi nimi aj ekonomické, politické, rasové, kultúrne atď. A na odstraňovanie takýchto komplexných príčin by nepomohli ani celé armády psychológov. A dokonca ani ekonómov, politikov či kultúrnych antropológov. Niektoré príčiny, však sú riešiteľné psychológom. Ten sa musí uspokojiť predovšetkým s vlastnými intelektovými schopnosťami. Pre neho je dôležité príčinné súvislosti psychického stavu dieťaťa odhaliť, pochopiť a využiť pri terapii, resp. riešení problémov. Takže v prevažnej väčšine prípadov rieši iba následky. Ale Vaša myšlienka je v jadre správna: riešte príčiny, nebudete sa potom zapodievať následkami. Je to však podobné, ako by som povedal: riešte príčiny globálneho otepľovania a nebudete nútení riešiť ich následky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Iba podotýkam,

že nie som psychológ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

- už som to tu písal asi 100x

- korupčný štát (partokracia) dáva do vrecák mecenášov -> šetrí najmä na školstve -> nízke platy učiteľov -> neatraktívne povolanie -> za učiteľov sa na VŠ hlásia zúfalci (spravidla štvorkári) + po skončení najlepší z nich idú do súkromného sektora -> do školstva ide "nekvalita" -> stav školstva nenapreduje ale UPADÁ !!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Info

Pán Sudor, Adriana Jurášková je to isté čo Adriana Markovičová?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

....

...no zdá sa, že áno:

http://www.facebook.com/markov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je to protekcne dieta adminov a mozno aj

celeho SME. V nedelu o 17-00 publikuje svoj retroblog o filmoch a uz medzi 20-21 je na prvej strane vo vybrali.sme. Taktiez su jej blogy uverejnovane skoro vzdy na hlavnej strane i ked jej priemerna karma je 12 .http://markovicova.blog.sme.sk... SME tym pripomina len STV, ktore donekonecna vysiela stare insenacie, filmy a muziku. Nedivil by som sa keby jej aj pridavali nejake hlasy, ci zvysovali citanost. Admini tym, ze maju dvojaky pristup k blogerom devalvuju cely web. Ale to je znama tragedia celeho SME. Aka krajina, taky platok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bože dobrý,

prečo si dopustil rozpad feudalizmu, šťastnej to doby, keď ten čo vedel písať, trikrát si rozmyslel čo dá na papier?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jouda

Tvoja úbohost a závist z Teba jednoducho srší.Adriana nikdy nebola nikým protežovaná všetko si zasluhuje svojou usilovnostou a vedomostami.Láskavo zabudní na jej meno a neunúvaj sa čítat jej blogy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Usilovnosť a vedomosť,

hm, o tom sa dá veľmô uvažovať. Dotyčná nevie že TEV sa pri prijímačkách neberie do úvahy na žiadnej SŠ rovnako oko ostatné výchovné predmety? Poznámka o vedomostiach teda kríva, čítajúc článok mám dojem, že by som sa skôr priklonil k Joude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pri všetkých nevýhodách

Aj tak je to krásne povolanie!

Vďaka, Didi! Vďaka, Karči!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to krásne povolanie, ale má aj dosť chýb, aj vďaka systému a aj vďaka učiteľom ... k odpovediam, napr. vraj zrušiť niektoré gymnázia ... vie si to tá pani učiteľka predstaviť? Ve´d to by tu bolo ešte horšie litánie ako s tými priemermi známok ... ja som Ficka nevolil, ale viem si živo predstaviť, ako by tu vznikla pomaly revolúcia pri zrušení gymnázia, lebo by to hneď bola socialisticko-komunistická vec. To naopak, ja ako pravičiar som prvykrát potešený, že máme "pravičiara" ministra školstva, čo konečne má nejakú koncepciu a vie, aspoň z toho, čo zatiaľ navrhuje, ako školstvo pohnúť dopredu. To nech ani p. učiteľka neuvažuje nad rušením, to dobrovoľne neprejde, ono naopak, pekne pomaly cez tie priemery tie gymnázia padnú a nebude ani plno protestov a nadávok na komunistické riešenia. V tomto Čaplovičovi plne držím palce. Chýba mi jedna vec, ktorú by mohol zaviesť ... namiesto tých akreditácii, alebo ako ich povinnú súčasť - povinnú aspoň týždennú prax v roku niekde vo firmách! Školstvo a to, v akom je stave je dôsledok nazval by som to "ponorkovej choroby", učitelia bez praxe učia žiakov a ďalšich budúcich učiteľov tiež nikdy nevidiacich ani kúsok reálnej praxe, kde ich študenti končia v živote a to je obrovská chyba. Vo Fínsku je toto povinnosť a kvalita sa po zavedení vysoko zdvihla a toto by mal Čaplovič alebo ktorýkoľvek iný minister (od svojich "pravičiarských som sa to nedočkal) zaviesť. Tam by sa naučili aj tie základy wordu a kvalitnejšie než na nejakom školení. Aj tak tie školenia boli urobené len na čerpanie eurofondov, preto tam nič iné než nepotrebné školenia učiteľ nenájde. A inak plne súhlasím aj s tým prístupom k žiakom ako k rovnocennému partnerovi, sám učím krúžok a ten prístup žiakov k niekomu, kto ich rešpektuje a je im akoby aj dospelou pomocnou rukou je iný... Držím učiteľom, tým kvalitným,palce, to isté Čaplovičovi, aby dotiahol konenčne rozumnú reformu do konca, aj s tými praxami pre učiteľov... Bye.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ucitelstvo

je extremne narocne povolanie, je super ked si autorka mysli ze vie ucit a ma na to prirodzene predpoklady, talent. takych ucitelov by bolo skvele mat viacej a vazit si ich. jeden chalan tuna raz pisal ze pocas jeho skolskych rokoch si velmi daval pozor aby jeho triedny ucitel nemal dovod ho negativne hodnotit az sa raz nechtiac stalo ze cosi s kamosmi v triede vypratili a ucitel ich napomenul , on sa doma postazoval a namiesto toho aby ho rodicia polutovali, dostal este aj doma hubovu polievku za to ze bol k ucitelovi drzy.... hold ina doba, iny mrav , ina moralka
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobrý rozhovor, pekné myšlienky,

len tam kdesi zo začiatku, keď sa hovorilo o najcitlivejšom období do šiestich rokov by sa patrilo spomenúť nie len rodičov, ale aj materskú školu. Ako učiteľka totiž viem, že deti v nej trávia podstatnú časť dňa (niekedy bohužial aj 9-10 hodín) a má významný a, odvážim sa tvrdiť, nenahraditeľný vplyv na rozvoj osobnosti dieťaťa. Nehovoriac o rozdieloch v školskej pripravenosti. Viem, že to pani učiteľka nezabudla zámerne, od tohto prvého (nultého) stupňa vzdelávania je zrejme ako stredoškolská učiteľka dosť vzdialená...
Ale aj tak pekné čítanie, ďakujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pani ucitelka by mala vediet ze prave jej obchodna akademia je novodobym fenomenom nezamestnanych absolventov, take skoly ako obchodne akademie by mali byt zrusene
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

S takýmito námietkami

sa obráťte na kompetentné orgány - vyšší samosprávny územný celok, ako zriaďovateľa školy a ministerstvo školstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

coper

máš "pravdu" všetky odborné školy je potrebné zrušit a navytvárat len gymnázia tam sa všetko naučia.Všetci pojdu na VŠ pretože dnes asi by ju mal mat každý ."Ja pán ty pán a kto bude pracovat"Inak neviem odkial berieš takú istotu že OA by mali byt zrušené
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Co je zle na koncepte odbornej akademie?

To ze mnohe OA ucia zle je druha vec, to este neznamena ze OA su zle z principu. Dalsia vec je ze OA maju zvycajne nizke naroky na prijatie, no tak jasne ze aj vysledky ich ziakov nebudu nic moc.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1midu1968, možno ste

zároveň Adriana Jurášková, keďže ste tak priamo zagágali na poznámku "copera". Zaujalo ma však, prečo až taký obsiahly rozhovor bol s vami rozohratý a s toľkými vašimi fotografiami. Bol som štvrť storočia pedagóg a v mnohom s vami nesúhlasím. Ako riaditeľ strednej školy som mal za tie roky viacerých odborných poradcov, no žiaľ, mali problémy sami so sebou. So svojími komplexmi, s alkoholom, s lenivosťou a tak podobne. Ak pripustím, že je zlé, ak kedysi učiteľ bil žiakov lajdákov trstenicou, o to viac je zlé, ak ten istý žiak dnes bije učiteľov. Lebo aj tak býva. Tak ako niekto z diskutujúcich poznamenal, chorý je stav spoločnosti, a tento stav nenapraví žiadny učiteľ ani psychológ. Ja osobne tuším, kto, vlastne ČO to môže napraviť, lenže to bude náprava kolosálna, globálna a tragická. No iné východisko sa nerysuje, nech mi je odpustené.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov