Osemročné gymnáziá zrejme dostanú od januára 2013 menej peňazí.
Prečo
podporovať školy, kde väčšinou chodia najšikovnejšie deti....
lebo komunisticke kadre nemaju radi inteligenciu...presne tak
tento vyškoerajúci sa plesnivý dedo, ktorý mal dávno byť v dôchodku naďalej škodí nadaným študentom. Likviduje všetky nadané deti. Potrebuje mať tupcov, aby volili takých diletantov ako sú smeráci. Načo by boli na Slovensku vzdelanci? Veď Fico a Čaplovič nepotrebujú vzdelancov, potrebujú tupých policajtov, ktorí ich budú ochraňovať silou!!! A tým treba pridať. Výsluhové dôchodky, nie zlikvidovať, alebo zdaniť, policajtov treba oceniť, hlavne keď pôjdu mlátiť nevinných ľudí!!! A študentký pôžičkový fond treba na ocenenie smeráckych riťolezcov. Ficova rezerv a, najvyššia v histórii sa použije na k...y a fitnesky. Štipendiá budú dostávať len deti politikov, presne ako Ficov syn - 1000 eur mesačne, ktovie za čo!!!Výborne.
Aj deti na ZŠ potrebujú vzory. A podmienky na štúdium sú tam rovnaké. Dokonca učitelia vedia s deťmi vľúdnejšie pracovať. Vekuprimeranejšie. Hovoria to i rodičia detí gymnazistov, že to nebolo najmúdrejšie rozhodnutie - dať piatačika na gympel. Len ješitnosť im bráni urobiť krok späť. To mi osobne povedal lekár.:) Aj iní. Verím, že je to tak.To nijako neoponuje.
Ak sú deti nadané, v pohode. A vôbec nechcem uberať na vážnosti práci kolegov. Fakt je, že na ZŠ je prístup k deťom iný. A bežne sa kolegovia z G vyjadrujú, že majú problém s maličkými. Ale nie o tom som chcela. Problém je naplniť stav v triedach . Viem posúdiť, aké deti idú na gymnáziá. Ak sú prijímaní slabí trojkári alebo dobrí dvojkári, tak to nie je v poriadku. Je to len a len o ambíciách nekritických rodičov. Nota bene, pamätaj, že vo vyšších ročníkoch sa ich známky ešte viac zhoršia. S nárastom učiva. Takže neľutuj, teš sa, ale pravdu nemáš. :)...jedno z mojich najmúdrejších...
...rozhodnutí ktoré som urobil, bolo dať moje deti na osemročné gymnázium, rovnaké skúsenosti majú aj rodičia ich spolužiakov, takže mám pocit, že alebo tvoj príspevok je v štýle, "čo sa babe chcelo, to sa babe snilo" ( po slovensky trepeš otiny), alebo si angažovaným zamestnancom ministerstva školstva... ...poznám desiatky rodičov, ktorí majú deti na 8rG a ani jeden - opakujem ani jeden sa nevyjadril, žeby ľutoval svoj krok ako tvoj lekár:)... ...naopak moje deti okrem vyššej kvality pedagogického procesu, napríklad nenosia domov vši, ako to bolo v prvých ročníkoch ZŠ pri počte 6-7 ks spolužiakov z neďalekých osád v triede, ktorí boli všetci vo švtrtej triede vo veku siedmaka a nemusím sa báť, že im niekto ukradne prezúvky, či zožerie desiatu... ...ak chcú deti na ZŠ svoje vzory, nech sa pozrú na rodičov ( alebo si požičajú DVD Supermana), ja nevidím dôvod, aby moje deti boli ťažnými kobylami" pre deti, ktoré sú menej vyspellé, lenivejšie či rodičmi a spoločnosťou zanedbané... ...ale chápem súčasného MŠ, táto garnitúra nepotrebuje vyspelých a vzdelaných mladých ľudí, bez nich ešte nejaký čas môžu ostatných od*bávať so svojimi "istotami"... ...takže ak niečoho ľutujem, tak len to, že som týchto boľševických bastardov volil v posledných voľbách, ale aj ja mám pre nich jednu istotu - naposledy!... ...BTW - na tvojom mieste by som zmenil lekára:)......ešte raz si prosím prečítaj ...
...môj príspevok... ...o všiach:) sa zmieňujem až po vyššej kvalite pedagogického procesu:)... ...alwe áno, bez hanby sa ti priznám, že aj napriek tomu, že moje deti vyhrávajú olympiády a študujú na jednotky, jednou z ďalších hlavných príčin prečo sú na 8rG je ich "separácia" od (ale veď vieš od čoho a koho), vôbec sa za to nehanbím a už vôbec nemám výčitky svedomia... ...naozaj dosť peňazí z mojich daní išlo dole vodou na vyrišenie problému, od ktorého svoje deti "separujem" ako sa len dá pretože mne a ostatným stovkám "separujúcich" rodičov nič iné nezostáva, hlavne u nás na východe... ...okrem iného sa "separujem aj napríklad od návštevy pošty, či nákupného centra v období 18.-20. v mesiaci, pretože keď vidím na čo idú moje ťažkozarobené peniaze je mi do plaču... ...skrátka som taký "separátor"...Never tomu "teoretik" - FSP
Mal som možnosť tiež dať syna na piatačika na gympel a neurobil som to,vlastne nebol dôvod,veď všetko klapalo, až do začiatku siedmeho ročníka,kedy prepadli do ich triedy dvaja cigáni.Nastalo permanentné vyrušovanie aj násilie.Riešilo sa to na rodičovskom aj ináč a nič nepomohlo,učilo sa na hodine päť až desať minút zvyšok učiteľka riešila tieto dve sprostučké hyperaktívne deti. Ono deťom to až tak nevadilo,však učiteľky aspoň na nich nemali čas.Nakoniec sa na ten gympel horko-ťažko dostal a už študuje arabistiku v Nitre,ale tie dva roky to bolo malé peklo na zemi.Súdruh minister
by sa mal už konečne definitívne nechať inšpirovať obdobím po Víťaznom Februári, kedy komunistická "inteligencia" vo vláde zrušila všetky gymnáziá aj meštianky a zaviedla "Zjednotené stredné školy". Síce to potom tiež zrušili ako totálnu hlúposť, ale zasa vymysleli spôsob, ako nahradiť kontrarevolučne naladenú inteligenciu robotníckymi kádrami: povolali robotníkov, ktorí mali absolvovanú (vtedy iba 5-ročnú) povinnú školskú dochádzku, urobili im krátke "maturitné kurzy" (tzv. prípravky), na konci ktorých MUSELI všetci zmaturovať, aj keby čo bolo a potom MUSELI byť prijatí na akúkoľvek VŠ - prednostne na technické smery (aby sa dostali do vedenia podnikov) a medicínu. Na týchto školách samozrejme MUSELI dostať absolutórium, t.j. diplom (v našom ročníku ich bolo asi 40). Ak neboli schopní ukončiť ani napriek "pozitívnej diskriminácii" (tento výraz poznáme aj dnes), išli "doštudovať" do ZSSR ako zaslúžilé kádre a potom sa vrátili rovno na vedúce miesta. Mala som to šťastie pracovať v podniku, kde bol jeden taký "káder" ako technický námestník a bolo o ňom známe, že jediná pracovná náplň, ktorú je schopný vykonávať, je kontrola "pichačiek". Tým sa aj šťastne celý mesiac zaoberal. Nuž náš súdruh minister by mal porozmýšľať - možno, že vymyslí ešte niečo lepšie - vytvoriť "maturitné prípravky" v osadách po 3 - 4 absolvovaných triedach ZDŠ a potom absolventov rovno umiestniť na vybrané univerzity, kde budú MUSIEŤ absolvovať aj keby čert na koze jazdil! Budeže to prílev vedomostí a inteligencie na náš pracovný trh! Až potom by mal náš dvojdiplomový MPSVaR míňať tých 70 melónov na vytvorenie prednostných pracovných miest pre týchto absolventov! Možností je veľa - len si vybrať!Nepochopil si môj zlatý!
Zjednotené stredné školy znamenali zlúčenie všetkých škol, ktoré začínali po vtedajšej povinnej 5 - ročnej školskej dochádzke. To neznamenalo, že sa zlúčili nepotrebné, alebo málo obsadené školy rovnakého druhu, ale VŠETKY stredné školy - t.j. gymnáziá (ktoré vtedy boli LEN 8-ročné - iné nie!), tzv. "meštianky" (ktoré vtedy boli LEN 4 - ročné, iné nie a nematurovalo sa tam). Učňovky vtedy neexistovali - zopár veľkých podnikov, ako bol Baťa, Siemens a pod. mali vlastné učňovské strediská, ale bežne sa učni "učili" u "majstrov" svojho remesla, u ktorých pracovali a na konci dostali "výučný list" - takže ich s ničím zlučovať nemuseli. Dokonca kedysi - ešte za c.k. monarchie existovali tzv. "vandrovné knižky" takých remeselníkov, ktorí si chceli získať vedomosti a zručnosti aj v zahraničí, alebo aspoň v iných mestách a tam im majster zapisoval koľko u neho boli, čo sa učili a s akým výsledkom. Takže si to môj milý zlatý nepleť. Čaplovičove reformy nemožno nazvať ani polovičatými - je to skákanie z jedného extrému do druhého, nič nedotiahnuté do konca a nič odborne podložené. Za vlády IR som si myslela, že Jurzyca bol najhorší minister školstva od Nežnej revolúcie, ale ako vidno - aj jeho laťka sa dá podliezť, aj keď je už nutné sa pod ňu podkopať. Nominácia na post ministra ako politická trafika je o to horšia, že dotyčný je presvedčený - rovnako ako jeho šéf - o svojej úžasnosti v tomto odbore. Bohužiaľ VŠ kvalifikácia historika, navyše nepodložená absolútne žiadnou vedeckou prácou, či aspoň odbornými recenzovanými publikáciami a následná "kvalifikácia" na poste splnomocnenca pre menšiny (v pozícii myslím podpredsedu vlády - aspoň Csáky ním bol), na ktorom nedosiahol a neurobil absolútne nič, znamená pre naše školstvo a tým aj našu mládež dehonestáciu a pokles ešte viac do bahna priemernosti a podpriemernosti, pretože súčasné trendy nie sú nič iné, len snaha o dosiahnutie priemeru. Na nič iné sa súčasný minister školstva totiž nezmôže!Úroveň žiaka
určuje mnoho faktorov, počínajúc úrovňou školy (ktorá býva žiaľ premenlivá), úrovňou pedagógov, úrovňou a snaživosťou samotných žiakov a ich rodičov, nuž a v neposlednej miere samozrejme aj celkovou úrovňou školského systému, ktorý svojho času Mikolaj (SNS) totálne rozvrátil zbabranou snahou o reformné učebnice, ktoré od tých čias žiaci stále nemajú k dispozícii - a to, čo majú je často v brakovej kvalite. Nedokázal to svojím korytnačím tempom a prístupom dotiahnuť ani Jurzyca a tento minister svojimi nedomyslenými reformami to napokon dorazí. Ešte ku 8-ročným gymnáziám: nemyslím, že je pravda to, čo odrazu ministerstvo tvrdí, že tieto gymnáziá neprodukujú veľmi dobrých žiakov, pretože od čias, kedy sa 8-ročné gymnáziá schválili, tak sa riaditelia a učitelia ZDŠ sťažujú, že im tam odchádzajú najlepší a nadpriemerní žiaci - takže ak tam takí žiaci odchádzajú .- nemôžu odtiaľ vychádzať podpriemerní, to môže byť jasné každému. Skôr si myslím, že súdruhovi ministrovi vadí, že s týmito žiakmi nemôže cez známky a rôzne iné veci manipulovať tak, ako s deviatakmi na ZDŠ a nemôže ich spriemerovať na svoj obraz.cely system vzdelavania je doondiaty
a tento minister to len zaklincuje. dosiahne socialisticky ideal, uroven vzdelavania bude rovnaka pre vsetkych. porovnatelna na zs a ucnovke i na osemrocnom gymnaziu. namiesto podpory sikovnych deti, aby nam v co najvacsom mnozstve vyrastali sikovni odbornici, ktori aj ekonomiku dokazu dalej potiahnut, sa tu robi vsetko pre "unifikaciu" na urovni tych slabsich. zakladdnou skolou pocinajuc a "univerzitami" konciac. namiesto toho, aby ucitelov motivoval primeranym ohodnotenim (a viazal ho napriklad aj na vysledky vo vzdelavani - nie na absolutne, ale relativne, napr. pri absolventovi gymnazia je cielom prijatie na univerzitu, pri absolventovi ucnovky ziskanie trvalej prace v odbore), nivoci v systeme to, co prinasalo dobre vysledky. a ked rozprava sudruh minister o tom, ze ucitelom nemozno pridat (lekarom sa dalo, sestrickam nie), mava rukou nad platmi sudcov (v nehoraznom rozpore s kvalitou prace a moralnymi charakteristikami vacsiny z nich), vysluhovymi dochodkami vojakov a policajtov, zlatymi a platinovymi padakmi (ok, tie nemal na svedomi, ale nic proti ich opakovaniu smer nespravil, sanuje si priestor pre podobne zabezpecenie vlastnych nominantov)... no ale co uz cakat od neho? enem na porovnanie, u nas je nastupny plat ucitela priblizne v takej sume, ako je planovane zvysenie nastupnych platov rakuskych ucitelov - ti by mali dostavat nie 2000, ale 2400 eur (vid napr. http://derstandard.at/13347971... )Trh všetko vyrieši?
Trh všetko vyrieši! Veď preto vznikli aj osemročné gymnáziá. Osemročné gymnáziá sú predovšetkým o pocite, že som niekto, že na to mám, že patrím k elite, že som solventný, že som vplyvný, že moje dieťa je v prostredí zodpovedajúcemu postaveniu mojej rodiny v spoločnosti. SJe to srátená cesta k maturite a potom k univerzitnému diplomu. A bez rizika získania parazitov alebo infekčnej choroby typických pre marginalizované slupiny obyvateľstva. Osemročné gymnáziá sú v skutočnosti obchodom s ilúziou, že žiaci v nich a ich rodičia sú niečo viac, než sú tí druhí. Veď preto v nich nájde prevažne deti lepšie situovaných ľudí. Ibaže tých naozaj nadaných žiakov je v nich iba zlomok. Vývoj v slovenskom školstve smeruje k tomu, že vo verejných školách potom, čo v nich postupne prevážia žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia a žiaci patrici do špeciálnych škôl, dramaticky klesne kvalita a bezpečnosť vzdelávania. To bude voda na mlyn na zvýšenie počtu žiakov vo výberových cirkevných a súkromných škôl a na zakladanie nových neverejných škôl. http://augustinondrejkovic.blo...