SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čím je škola slabšia, tým sú lepšie známky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

celý náš školský systém stojí za veľké gulové. Najradšej mám učiteľov, ktorý vyžadujú naučené poučky z knihy a pod. Presne tak to tu bohužiaľ chodí. Potom sa nemožno čudovať, že žiaci sú tupí a praktické nevedia nič, keď sa od mala učia len recitovať
 

 

a predstav si, že prídeš o piatej z práce a tvoj syn ti povie, že s nim musís ešte vytvoriť model tvojho domu/bytu, pretože učiteľka nechce učiť poučky z knihy, radšej dá priestor na kreativitu. Potom, čo to nejako zbúchate, ti zas povie, že zajtra o desiatej musíš prísť do školy na debatu "čo robí môj rodič"
...
čo som tým chcel povedať? že rodičom vyhovuje dnešný stav, v ktorom je všetko na škole a rodič chodí do školy len vtedy ked treba zdr*ať učiteľa.
 

...

Ak dostal tvoj syn ulohu mal by si ju spravit a nie nechat si ju robit rodicom. Potom by rodic mal pracu naviac a uloha by ani len nesplnila ucel, nespravil by ju ziak.
 

ministerstvo školstva sa úplne vy sra

lo na učiteľov ba naopak ich len zavaľuje s hovadinami, učiteľky nemajú žiadne páky na sprostých a drzých žiakov, celé školstvo je fraška. Najväčšiu chybu však roky robí ministerstvo.
 

zvlastny pohlad

alebo mi chcete povedat ze bezne ziaci dostavaju take domace ulohy ktore musia riesit rodicia a ziak ich sam nezvladne (resp. nestaci mu len poradit)?
a v ktorej skole mavaju diskusie s rodicmi kazdy tyzden?
 

 

V sucasnej dobe sa to stava casto. To vsak nie je vina len ucitelov. Toto maju na starosti profesionalny inteligenti pripravujuci ucebnice. Mam sestru v siedmej triede takze mam predstavu o tom co za odpad maju ako ucebnice. Tak napriklad spominana matematika. Vysvetlenie uciva je bud nulove alebo naopak tak prekomplikovane a zaroven zjednodusene, ze aj ja, co mam vysoku uz za sebou mam problem pochopit co tam vlastne vysvetluju, Zadania prikladov takisto. Skonci to tak ze ucitelka ignoruje knihu a dane ucivo musi vysvetlovat tak aby to pochopili. Bezne so setrou riesim priklady v knihe kde mam problem pochopit co vlasne mame vypocitat. A matematika nie je jediny problem. Dejepis takisto, biologia a chemia koncia surovym biflovanim, kedze z toho co tam maju nepochopia co sa vlastne ucia. Takze ano, casto musia rodicia pomahat detom s ulohami aj dnes,
 

vyhovuje ako vyhovuje

syn chodí do školy, kde sa s tým neondia, zadania fičia jedno za druhým. Rodičia zväčša kolaborujú, zo zodpovednosti, alebo preto, že učka má nepríjemný hlas a zvykne sa s ním triafať do previnilca na rodičku. Teraz keď bolo vyhodnotenie monitoringu, som sa dozvedel, že škola skončila šiesta v BA, čo mi celkom ulahodilo, hoci syn nie je jednotkár.
.
Nemám ale predsudky, že je to tak všade, ja si zo svojho detstva spomínam na rómskych spolužiakov, to bol iný hardcore...
 

 

Hehe presne s tymto mam osobnu skusesnost. Synovec dostal v skole ulohu spravit model skoly..alebo domu. Neterka dostala Kostol!!!

Je fajn davat detom domace ulohy...ale mohli by byt take na ktore aj maju. Oba maju 8 rokov takze pre nich psotavit dom je podla mna tazke este. Nie ze by to nevedeli ale neobstoja pritom.

Nakniec to skoncilo tak ze Kostol postavila jedna sestra..teda mama neterky..a dom postavila druha sestra teda mam synovca. :)

Ja som sa nezapojil.
 

Vážený,

súčasným deťom chýbajú manuálne zručnosti, je to tým, že rodič to radšej urobí za dieťa, len aby to bolo čo najkrajšie. Pred 50 rpkmi sme v škole prišívali gombiky, plietli , háškovali vyšívali v druhej či tretej triede. ( a to boli spojené ročníky v tirede nás bolo 35) Keď som si domov doniesol zošité kúsky handričiek, ktoré slúžili ako pijak na atramentové machule, na vrchnej bol prišitý gombík, mama sa sice pousmiala, ale pochválila. dodnes si pamätám ako som niesol do školy pomôcku na štopkanie ponožiek, bol to iný patent. Súčasné deti majú najlepšiu motoriku v dvoch prstoch, na písanie sms cez mobil, už sa pomaly zabúdajú aj rozprávať, všetko si píšu cez sms. Chyba je v rodičoch. nevedú deti k pohybu a k rozvoju ich manuálnych zručností!!
 

 

Keby boli v tej dobe ktoru spomynate mobili tak by ste mali aj vy motoricky rozvynute hlavne tie dva prsty.

Co sa tyko motoriky tak s Vami suhlasim dneskajsie deti maju v tom vyrazny deficit a treba aj v tomto smere nieco robit. V kazdom pripade je to dane touto dobou, kde vacsina veci su polotovary a clovek proste neni nuteny aby si nieco zhotovoval alebo stopkovoval. Ak sa vec pokazi tak ju zahodi a kupi novu.

Treba ako aj v inych oblastiach..hladat vyvazeny stred..extrem nikdy nie je dobry.
 

 

pijak na atramentové machule si este pamatám a to mam 29, ale kostol by som v tom veku nepostavil :D
 

 

súhlasím, často rieším obdobne problémy v rodine...bolo by dobre, keby si článok, ku ktorému je táto diskusia prečítali kompetentní a predovšetkým p. minister školstva.
 

Mnoho veci sa musí naučiť naspamäť.

Pochopiť tvorbu oxidov, alebo kyselín v chémii je malina. Ale ako to žiaci majú vedieť, keď neovládajú koncovky? Aj poučky sa treba naučiť. Ako ináč sa dajú rešpektovať a uplatňovať. Alebo ako sa chcete učiť cudzí jazyk, ak sa nenaučíte ani len slovíčka? Koľko básničiek vedia žiaci zarecitovať? Niekedy bolestne málo.
 

 

Poucky predsa z niecoho prisli. Cize najprv musis poucku pochopit, a potom sa uz ju lahko naucis. Ale teraz to funguje presne naopak, ludia vedia poucky ale netusia co vlastne znamenaju.
 

To čo ste uviedli nevyvracia

skôr podporuje moje tvrdenie
 

akoze nevyvracia?

dam ti konkretny priklad. vypoklonkoval som uz niekolko adeptiek na poziciu uctovnicka, komplet vsetky absolventky obchodnej akademie. po kratkom teste sposobilosti. poucky, to ano, ovladali, ako ked ich sypu z rukava. akurat ze ani netusili, co s tym v praxi a neboli schopne spravne zauctovat jedinu polozku. ale uctovnu osnovu mali v hlave, len tak sypali analytiku aj syntetiku z hlavy. no ale naco mi je taky clovek...
zlatym klincom bola dalsia ich absolventka - diplomovana, teda maturovana sekretarka. napisat tri hrubice v jednom slove, to chce naozaj nevsedny talent. a mozno aj ovladala gramaticke poucky, ako inak by zmaturovala?
to slovo znelo: "na bycikly". :-))))))))))))))))))))
 

 

Ako mohli neznámi ľudia naspamäť poznať čísla analytických účtov, keď tie si každá firma volí sama?
 

alenotak...

zakladna analytika je predsa v povinnej osnove pre kazdeho, alebo mi to vyvrat ak ti uvediem len zakladny priklad 211/ 001 ci 221/ 001. alebo to je kybernetika?
este nejaky dotaz...?
 

 

Vyvinova psychologia nas uci, ze dieta si do pamate uklada rychlo a lahko aj take veci, ktorym nerozumie. Okrem toho, ak pamat nie je pravidelne cvicena, velmi rychlo degeneruje.
Myslienkove procesy nutne k pochopeniu pouciek - analyza, synteza, abstrakcia, generalizacia atd. sa rozvijaju az ovela neskor. Taktiez plati, ze ucenie deti je trvacnejsie, ako ucenie dospelych, resp viac sa internalizuje, stava sa prirodzenym (to vedeli aj nasi stari rodicia - odtial prislovie - co sa za mladi naucis..) Ergo, opacny postup je neprirodzeny z hladiska vyvinu, zdlhavy, narocny a malo efektivny (rovnaky vysledok si vyzaduje mnohonasobne viac usilia).
To, ze ludia vedia poucky, je dobre. Ze nevedia, co znamenaju, znaci, ze niekde v procese vzdelavania nastala chyba (napriklad povrchne prebratie uciva..), alebo ze ti ludia nemaju dostatocne vyvinute myslenie.
 

 

Takto to ale nefunguje, to, ze sa niekto poucky uci, este neznamena, ze ich aj vie. Ja si pamatam, ze som na strednej par krat zabudol ucivo hned potom, co som skoncil s odpovedou pred tabulou. Cez prestavku som sa rychlo nabiflil, pred tabulou povedal, a uz pri ceste na moje miesto som si nic nepamatal. Ano, moja kratkodoba pamat bola vytrenovana dobre, ale to je asi tak vsetko.

Takto to bolo na vacsine predmetov: zemepis, dejepis, prirodoveda, nos-ka, ... . Plno roznych predmetov ale pre ziaka vzdy to iste - ucit sa text naspamat. Jednak som sa na skole nenaucil plno zaujimavych veci z tychto odborov a druhak, a to je tiez zaujimave, pamat sa da trenovat ovela efektivnejsie ako ucenim sa textov. Stacil by na to samostatny predmet dve hodiny do tyzdna, a mohlo by to nahradit tri vyucovacie dni v sucasnej skole.

Okrem toho dobre kriticke/analyticke myslenia maju deti uz vo veku 12 rokov, ak su rozumne vedene. Neexistuje ziadne ospravedlnenie pre ten nas debilny biflovaci system. Ak nieco nasi ziaci nevedia, tak je to rozmyslat. V kazdom jednom medzinarodnom porovnani to vidime.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov