SME
Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Podľa Čaploviča budú žiaci ešte horší. Viní aj osemročné gymnáziá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je zaujimave, kolko expertov mame na skolstvo... vlastne tak, ako na vsetko...
Len par postrehov:
- tieto testy sa davaju ziakom mimo bezneho hodnotenia, cize motivacia urobit ich co najlepsie, je nulova, moja generacia by sa mozno este snazila, boli ine casy, dnes netusim
- napr. ziaci madarskej narodnosti dostali testy v akom jazyku? lebo ak po slovensky, urcite boli vysledky horsie (co je mozno alarmujuce ohladom ovladania statneho jazyka, ale neznamenalo by to, ze su explicitne horsi aj v matematike, ked si pozrieme vysledky, aj par percent robi velke rozdiely
- ake su dnes cielove poziadavky na ziaka? mozno su lepsi v inom, ale nie prave v testoch pisa, ktore su specificke... (cim netvrdim, ze su cielove poziadavky spravne ale otazka je, ci sa maju ziaci ucit pre zivot alebo pre testy pisa)
- prve dva postrehy by mohli vysvetlit mnohe, avsak urcite nie zhorsujucu sa tendenciu oproti minulym rokom. Avsak by bolo vhodne mat viac informacii a potom robit dalekosiahle zavery, k problematike by sa mali vyjadrovat odbornici a nie laici ako poslanci ci Caplovic + polovica Slovenska v diskusiach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak si sa nam

vyjadril v diskusii, ty polovica Slovenska :)

nekvalita je podla mna v prehlbujucej sa krize nasho skolstva. kazdy jeden minister az po posledneho zastupcu riaditela na zakladnej skole iba hlada kde by co uchmatol a ako si polepsil. ucitelia dostavaju doslova zobracke peniaze a su vacsionou demotivovani. dnes ide robit ucitela uz iba zanietenec (tych je velmi malo) alebo uplny luzer.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- testy pisa su specificke ??? ...no toto. Vcera tu ten test bol a povedal by som, ze testoval LEN znalosti potrebne v beznom zivote. (pochopenie grafu, jednoducha matematika ale hlavne porozumenie textu) Nebolo tam treba riesit ziadne diferencialne rovnice, alebo ulohy z deskriptivy, alebo dokazovat termodynamicke vety.
- "...mozno su lepsi v inom" - v com ? V tukani do fejsbuku.
- "...ale sa maju ucit pre zivot" - ale sa neucia, inak by ten zivot vyzeral inak - z mojho pohladu "lajka". Ucia sa pre potreby naplnenia normativov skoly. Ta vymysli dobre znejuci odbor, nalaka nan decka, ktore po skonceni dostanu nejaky papier, s ktorym si ale v praxi mozu tak akurat vytriet niektory telesny otvor, ale to je uz skole jedno, hlavne ze dostala za ziaka peniazky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

treba ale uznat, ze tie testy proste su specificke: citanie bar diagramov, zlomky v texte, porozumenie textu. To, ze na skolach sa ucia ine veci je jednoducho fakt, aj ked to je mozno (asi) zle. To vsak nic nemeni na tom, ze dosledkom je skusanie z niecoho ineho ako su ziaci uceni.

Nie je mi pritom jasne ako velmi ministerstvo a spol. pochopili podla mna hlavny odkaz vysledkov, a to ze ked neviete naucit elementarne schopnosti tak nieco robite zle.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v krajine, kde vo vsetkych volbach vyhrava bolsevik, testovanie ziakov nemohlo ani inak dopadnut ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Caplovicova logika

hodna komunistu. Toto co vyhlasil je rovnake ako ked nejaky turbanak vyhlasi, ze za znasilnenie je zodpovedna zena.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zodpovednost

Je smutne ze tato vlada nie schopna za nic co sa deje v tejto republike zobrat zodpovednost na seba.
Ked po siestich rokoch vladnutia (s prestavkou pocas Radicovej vlady) povie Fico, ze za zvolenie Kotlebu je zodpovedne SDKU, za nezamestnanost cigani, za stav v armade Galko, za deficit podnikatelia a banky, za pad dialnicneho mosta Figel, za vysledky testov osemrocne gymnazia, ale jedine za medzimesacny pokles nezamestnanosti o 0.001 % je zodpovedny SMER a jeho socialna politika, tak sa mi z toho chce zvracat.
A este smutnejsie je, ze toto si ludia nedokazu uvedomit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vzdelanosť klesla, pretože katolícka

cirkev na Slovensku vládne!!! Samozrejme, že neformálne (máme reálnu teokraciu), aj keď podľa Ústavy SR máme oficiálne demokraciu. Katolíckej cirkvi vyhovuje nevzdelaný človek, pretože len taký môže uveriť takým dristom ako napríklad, že žena musí poslúchať muža, pretože Pán Boh stvoril Evu z Adamovho rebra!!! Takémuto nezmyslu už môže veriť naozaj len katolícky kňaz, ktorý je momentálne mentálne postihnutý! Katolícka cirkev potrebuje hlúpych ľudí, aby uverili jej nezmyselným vymysleným dogmám, aby nad nimi ľudia nerozmýšľali, pretože keby rozmýšľali, prišli by na to, aké sú to nezmysly! Nevzdelaný človek sa dá aj lepšie ovládať, čo bohužiaľ, vyhovuje aj politikom. To sú všetko REÁLNE dôvody, prečo slovenský národ hlúpne a prečo slovenské kultúrne osobnosti hromadne odchádzajú do Čiech!!! Katolícka cirkev, odíď do histórie, brániš ľuďom žiť si svoj život!!!
Čítajte viac: http://www.sme.sk/diskusie/222...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prestaňte už politizovať to čo tu je je výsledok všetkých doterajších vlád Radšej si prečitajte čo k tomu hovoria učitelia
Podla časti učiteľov vinná je reforma školstva z roku 2008 ktorá í nároky na žiakov No väčšia časť učiteľov hovorí pravý opak a to že testovaní žiaci boli poslední nereformovaní a je to príznak že niečo treba v školách robiť ( učiteľ matematiky z Bratislavy ) a dodáva o tom aké budú výsledky testovaný žiaci ktorý prešli reformou uvidíme až o tri roky .Učitelia tiež upozorňujú že v školách sa znižuje motivácia učiť sa lebo žiaci sa dnes ľahšie dostávajú na stredné školy či gymnázia a potom na vysoké školy kde mnoho krát idú študovať i žiaci ktorý mali veľký problém ukončiť tak strednú školu ako i gymnázium Kritéria na štúdia su nízke a žiaci to vopred vedia .povedal další z riaditeľov gymnázia Dalšia učiteľka z Bratislavskeho gymnázia hovorí pripúšťam i to že učitelia sú demotivovaní nemajú takú chtivosť pracovať s deťmi ako to bolo v minulosti ked sa od žiakov vyžadovalo omnoho viac lebo dnes mnohý žiaci ak majú medzi dvojkou a trojkou radšej povedia dajte mi tu trojku mne to stačí....Nuž takto sa k tejto téme vyjadrujú tí povolanejší lebo nikto nemôže ovládať stav v školstve ako oni učiteľ ktorý je denno denne v styku zo žiakmi a študentmi .Takže páni z modrej strany nechcite už všetkému najlepšie rozumieť lebo sa stanete ako ten chrobači TRUHLIKOM ....čo všade bol a všetko vedel AMEN
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Učím na ZŠ SJL, minulý rok išli zo škôl prví reformní žiaci, myslím si, že moji preto tak dobre napísali TESTOVANIE 9, že som reformu nedodržiavala, nepoužívala som tie zmätočné učebnice a učila som podľa overeného systému.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S narastajucim poctom romov, tak mame garantovane najnizsie poschodia rebrickov.....uvedomte si, ze na skolach uz je mozno aj 15%a a viac romov a to uz sa musi prejavit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no to uz je fakt vrchol-

eurohujer Andreas Schleicher, adresoval Česku: "najlepší učitelia u vás pôsobia v pohodlí elitných škôl".
Na to mu mozem odpovedat: Ty Schleiser vygumovany, ako teda podla Teba vznika elitna skola? Naprsi z neba pocas jesennych dazdov? Elitna skola ma zasluhou elitnych pedagogov elitnu kvalitu vyuky a na zaklade toho vystupuju z takejto skoly aj elitne vzdelani absolventi. Ak z elitnej skoly odidu elitni pedagogovia, stava sa najprv priemernou a potom coskoro podpriemernou skolou. Ziarivy priklad je v Bratislave na Kremnickej. Zo zaciatku vykrikovala skola, ze je elitna a to preto, lebo tam bolo treba platit. Nakoniec to skoncilo, ako v masiarskom krame, znamky a vysvedcenia kupovali podnikatelia svojim deckam ako iPhone.
Ak toho Schleisera stretnem niekde na ulici, rychlo prejdem na druhu stranu, lebo to moze byt chytlave...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No neviem neviem ci si to uplne pochopil. No nie je (imho) kritika ucitelov, ani 'elitnych' skol, si su sukromne alebo stane (a vacsina tych najlepsich su stale statne), ale statu, ktory nevie zabezpecit spickovych ucitelov aj pre rizikovych ziakov. Ano, to su ti, ktorych je najtazsie ucit, ale ved o to viac to treba riesit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podstatné sú podľa mňa

dve veci:1. Výber.Ak pri hudobnej výchove jednu skupinu budú tvoriť sláviky a druhú vrabce, tak nijaký pedagóg nedotiahne vrabce na úroveň slávikov. Premiešanie vrabcov a slávikov do tej istej skupiny je kontraproduktívne. Vrabcom to nepomôže a slávikov to brzdí. Kvalita vyučujúcich, aj ich potenciál sa prejaví najmä pri slávikoch. 2. Jedno príslovie hovorí " S núteným psom zajaca nechytíš".
Divíme sa, že klesá úroveň, keď kedysi výberové školy robia nábor a nemajú prísne kritéria na prijímacie skúšky? Veľa "odborníkov" vyčíta školám, že nedostatočne motivujú . Pritom myslia len na kladnú motiváciu. O zápornej, ktorá je mnoho krát účinnejšia nechcú ani počuť.Mám taký názor,/ ale je možné, že sa mýlim/, že najväčší význam súkromných škôl u nás v súčasnosti je v legalizácii segregácie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano

som antifrco,ale v tomto trocha pravdy ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

och

myslím teda som,že hlavný problém je v žiakoch,ktorí tú ktorú školu navštevujú.Múdrosť sa nedá zaplatiť!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uroven nasho skolstva....

Uroven nasho skolstva presne zodpoveda celkovej urovni tohoto bohom opusteneho statu.... Cele Slovensko je moralnom upadku a celkovom rozvrate....skolstvo nevynimajuc.A mozeme za to podakovat nasim skvelym politikom,ktori to tu dvadsat rokov "uspesne buduju". A lepsie to nebude....Prichadzaju dalsie generacie agresivnych tupcov,ktori sa budu spoliehat na rodinne konexie a diplomy z "vysokokvalitnych univerzit slovenskeho typu". :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kde najdem tie strasidelne testy, co stale o nich omielaju? Ked su zle vysledky, su zle testy, treba dat otazky o twilighte a bieberoch a potteroch a slovensko ohromi geniami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

gymnáziá

Hoci stále vidieť trochu rozdiely vo vzdelanosti žiakov gymnázií a "bežných" stredných škôl, vo všeobecnosti si myslím, že úroveň klesá. Ja som vychodila osemročné gymnázium, kde sme si zažili aj trochu toho memorovania (avšak prejsť ročníkmi bolo viac než jednoduché, stačilo ovládať taktiky na toho ktorého učiteľa, získať poznámky od svedomitých spolužiakov a jednotka na vysvedčení bola istá - že by som sa počas ôsmich rokoch pretrhla od námahy a učenia nemôžem tvrdiť). Gymnázium pripraví študenta na vysokú, to je pravda, avšak niekedy ani príliš záber nie je výhrou. Často sa stáva, že vysokoškolák po prvom semestri skončí a vyberie si úplne odlišný odbor. "Vplyv sociálneho zázemia", ktorý sa v článku spomína a ak ho správne chápem, bol veľkou výhodou. Byť osem rokov v jednej triede s tými istými ľuďmi dalo občas zabrať, ale ako mladých pubertiakov nás to naučilo tolerancii, spolupráce a pochopeniu (ktoré sa prejavili až o pár rokov samozrejme:) najväčší problém vidím v tom, že sa poľavilo od nárokov kladených pri prijímačkách na gymnáziá, čo vplýva na ich celkovú reputáciu - pomaly prestávajú byť považované za školy "pre šikovnejších", keďže sa na ne vie dostať prakticky hocikto (pardon za označenie, neviem sa presne vyjadriť:). Nuž a čo som nikdy nepochopila, boli tzv. športové triedy, kde očividne väčšina študentov nie je práve kvôli kvalitnejšiemu štúdiu a len zbytočne kazí priemer celej školy.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov