SME
Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prešli by ste šiestou triedou na základnej? Otestujte sa (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

učte sa všetko
síce aj keď 1/2 vecí v živote nebudete potrebovať, ale ako šiestaci neviete, ktorá to bude... a prinajhoršom môžete machrovať, čo všetko ste si zapamätali zo školy... napríklad kam patrí slimák... na druhej strane sa človek učí celý život...
vespa
...
práve som zistil, že som prepadol :)
GOAMAN
napriklad ta prva otazka zo slvoenčiny, to je ako dobraaa haluz, to nikto nikdy v zivote nevyuzije (leda tak na Filizofickej fakulte), teda je jasné, ze to neskolopovinní netrafia :D
muž, ktorý sadil stromy
využiješ zručnosti
ktoré si sa pri učení definície vetných členov naučil - pamäť, čítanie s porozumením. Hociktorá z týchto dvoch by ti pomohla na tú otázku správne odpovedať: pamäť - pokiaľ si pamätáš šiestacke učivo čítanie s porozumením - pýtajú sa na "základné" členy, takže je jasné, že v správnej odpovedi je ich najmenej.
Sosimple
ked si spomeniem na matematiku
ked si spomeniem co vsetko som sa musel naucit z matematiky na strednej skole tak neviem ci sa mam smiat alebo nadavat. matematika bola mojim konickom, dnes z nej neviem takmer nic, lebo tie veci pre svoju pracu nevyuzijem. podobne ako dalsich 99% strednych skol v beznom zivote ako vrchol matematiky pouzivam trojclenku a percenta
Gejza Mrkva
Matematika ...
Dnesne deti nie su schopne v 9.rocniku spocitat toto: 2x = 10 Tak tu nehovorte blbiny. Uroven deti poklesla otrasne. Nic ich nezaujima a to je vysledok.
duro z dediny
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Doucoval som osmaka

Na civilke som doucoval osmaka. Chlapec bol podla mna ale disnumerik a mamka to nechcela pripustit. Nevedel vyratat ani 2-4 = -2
Ale inak postupy mu isli. Vedel vzdy rozlozit co bolo treba, len chudak nevedel zakladne pocty. 3*2 dal ze 10. Som isiel zosaliet. zlomky som ho ucil s tanierom, ze ho sekame. Po dvoch mesiacoch som ho driloval iba pocty -zakladnu nasobilku a scitavanie a odcitavanie (mamka si myslela ze ho ucim latku) chalan doniesol po 4 rokoch z matiky lepsiu znamku ako 3. Dvojku. Jeho mamka plakala od stastia. Niekedy treba k deckam iny pristup......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Čítanie s porozumením. Alebo radšej logiku si treba preopakovať? Z toho, že sa pýtajú na základné, nie je jasné, že ich musí byť najmenej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uvedom si, že ide o mentálnu úroveň šiestaka. Základné veci sú proste základné a nesmie ich byť veľa. Rovnaký princíp je aj v otázke 8 o klimatických pásmach.

S logikou sa to nesmie nepreháňať. Napr. v otázke 2 by si mohol tvrdiť, že logicky správna je odpoveď (a), keďže štvorec je špeciálny prípad obdĺžnika a kosoštvorec kosodĺžnika.
Ako povedal Mr.Spock - logika je na začiatku múdrosti, nie na jej konci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vidíš, a pritom podľa tvojej logiky by *naozaj* mala byť pre tých žiakov ako správna označená odpoveď (a), keďže je tam najmenej možností :)

Obávam sa, že v tvojom prípade je logika naozaj na konci, resp. po konci (v zmysle "uvidíme ako to vypáli a potom si tú logiku nejako odôvodním").

Nič v zlom, ale tvoje "čítanie s porozumením" v tomto teste funguje naozaj len náhodou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No, vypálilo to celkom dobre.
Lebo som nepostupoval logicky, ale čítal som s porozumením. Je mi jasný rozdiel medzi "základné" v otázkach 1 a 8 a "len" v otázke 2. Uznávam, niekomu sa to môže naozaj zdať ako náhoda, keďźe nepozná význam slov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, ja som ten, čo nepozná význam slov, nie ty. Si naozaj so simple.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale aspoň vedieť rozdiel medzi podmetom, prísudkom a predmetom by si mal vedieť, ak ti niekto bude vysvetľovať slovosled anglickej vety (aj keď cudzí jazyk sa dá naučiť aj bez znalosti teórie jazyka tým, že si opakuješ modelové vety a to automaticky do seba nasaješ)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vetne cleny vyuzije aj technik

Konkretne v umelej inteligencii pri analyze ludskej reci pocitacom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nápodobne :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

sme dvaja, stretneme sa na reparate :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neprešiel som vtedy, prečo by som mal teraz ? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi tak...

Podla dnesneho zmyslania dennika, ti co vedia vsetko by sa mali ospravedlnit tym, co nevedia nic, lebo ti debilkovia, co si nezapametaju dve po sebe iduce vety v basnicke o sebe budu tvrdit, ze su kreativni, kdezto ti, co sa ucia len memoruju.... To je asi taka kreativita, akou kreativitou je myslienka nezaplatit fakturu. Isto, je to kreativna myslienka. Jeden nieco vie a odrobi to a ten druhy kreativne vymysli, ze mu za to nezaplati..... A takýchto kreatívnych skolacikov su zial, v Bratislave, plne ministerstva, nadácie, neziskove organizacie. A este nas nutia, aby take bolo, na ich obraz, cele Slovensko. Kiez by clovek mohol povedat dakujem, neprosim..... A tvorit iny stat ako tito smiesni ludia, ktori dokazu vlastnu neschopnost predavat ako nieco vynimocne a este to aj vnucovat ostatnym.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

11/12, netrafil som podnebné pásma
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to asi nikto...ktore su 'zakladne' pasma vie asi iba autor testu.

http://en.wikipedia.org/wiki/K...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Köppenovo delenie je asi na ZŠ trochu moc. :) Na našich školách sa to učí tak, ako to bolo v teste. Mňa zas dostali tie slimáky. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

My sme sa ucili aj o subtropickom, uz to neplati?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja som bol v tom že je tropické subtropické, mierne a polárne

ale taká možnosť tam nebola
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

taketo vselijake rozdelovacky su "ako koho napadne". ono totiz v realite tie hranice nie su take presne a jednoznacne ako ked sa to farebne nakresli na mapu. a taktiez kazdy autor nejakych klimatickych skript si vymysli svoje delenie. takze neexistuje nijake "základné". existuje len delenie podla autora XY, podla autora YZ, podla nejakej medzinarodne uznavanej studie a tak podobne. a ked nejaky autor potrebuje vykazovat akademicku cinnost dokladovanim poctu clankov vo "vedeckych" casopisoch tak si vymysli dalsie. to, ktore z nich sa dostane na stranky ucebnice pre zakladne skoly je len na sympatiach autora voci niektorej uz vymyslenej "rozdelovacke". nepoviem, kebyze tam daju nejaku ocividnu hlupost, ze nespravna moznost by bola napriklad pasma chladne, studene a strasne studene. toto je len chytanie za slovicka a nutenie deti sa biflovat naspamat ako basnicku "rozdelovacku"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hura!!!

mam 10 z 12, a to som nad tymi dvoma s elektronmi a sekundami rozmyslala - logicky som dala 60, co bolo zle... po 30 rokoch od zakladky a s VS - no nic moc... od siestaka sa toho teda vyzaduje fakt dost...
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov