SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pokuty stúpli. Pozrite sa, ako sa zmenili pravidlá pre vodičov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Kým nebudú

výšky pokút odvodené od solventnosti priestupcu, ako v severských štátoch, neubudne dementov jazdiacich 90 po meste a 160 mimo, ani sliepok a hrubokrkých dementov s telefónom na uchu, hoci sedia v aute za 50000€, ktoré má v základnej výbave bluetooth, ale so svojim IQ nie sú schopní si to spárovať. Na červenú sa jazdí veselo ako adrenalínový šport a parkovanie na miestach pre postihnutých je národný šport. Pravdupovediac, tie preukazy postihnutých za sklom bavorákov a SUV sú jasným svedectvom postihnutia majiteľov, bohužiaľ však duševného a nie telesného.
 

auto za 200 000 eur a minimálna mzda

čo s takým vodičom ohrozujúcim ostatných účastníkov premávky? dať mu pokutu 100 eur, čo ho vzhľadom na jeho príjem položí na kolená? nie som proti pokutám podľa solventnosti, ale malo by to hladňovať aj hodnotu auta - len neviem, či pôvodnú alebo aktuálnu.
 

 

vyborne, obe bavak ktori ma vsetko na firmu a berie minimalnu mzdu ti ukaze nieco pekne, zatial co teba zarabajuc ako zamestnanec alebo priznavajuc ako szco vsetko, platiaceho hypoteku a tahajuci zenu na materskej s detmi exemplarne skasnu za to ze prefrcis na nezakrytej 50tke 90 lebo si solventny !
 

Ak si slušný, uvedomelý,

všetko načas platiaci občan, isto nebude problémom dodržiavať predpisy a tým vytrieť polišom kocúra, nie? :-) Ak pójdeš na 50ke 90, zaslúžiš si prísť o vodičák minimálne doživotne.
 

 

Ale to už zasa trepeš niečo iné. Ak ti niekto vyvráti Tvoje bludy o rôznej výške pokuty, tak zmeníš názor a povieš, ze nemáš robiť priestupok. Spýtam sa Ta smiler, kto zaplatí pokutu za tých dvoch ľudí co predvčerom zahynuli vlastnou vinou v kolaroviciach pri Bytči. Myslím si, cestná premávka nie je iba o pokutách. Možno by bolo sa dobre zamyslieť aj nad tým či policajný teror a neustále obmedzovania rýchlosti nie sú práve príčinou množstva nezmyselných nehôd. Dnes je tempo života neskutočne rýchle. Ak dodržiavate znížené rýchlosti všade tam kde sú obmedzenia, pritom Vás neskutočne psychicky vyčerpáva sledovanie tachometra a všetkých krikov či za nimi nestojí policajt, potom mimo obce neprekracujete rýchlosť ani plnú čiaru ale pri snahe dohnať čas unavený predošlými dôvodmi vybehnete pod kamion ako Ti dvaja mladi ľudia. Nereaguj hneď. Skús sa nad mojimi slovami zamyslieť.
 

Nech premýšľam,

ako premýšľam, stále musím povedať len to, že ak Ťa sledovanie tachometra a okolia pred vozidlom, k čomu Ťa zaväzuje aj vyhláška, neskutočne vyčerpáva, tak radšej vráť vodičák a nejazdi, aby si neohrozoval iných. Ak som za volantom sledujem celé okolie a rozmýšľam v súvislostiach a aj za iných účastníkov, hovorí sa tomu predvídavosť. Ak vidím,na chodníku ženu s trojročným capartom, počítam s tým, že sa jej môže odrazu vytrhnúť a vbehnúť pred auto. A nejazdím na" doháňanie času", ak nechcem skončiť ako Tebou spomínaná dvojica. A o zmysloch dopravných predpisov a obmedzení môžeš diskutovať donekonečna, ale ak ich porušíš, tak si to aj zaplatíš, ak nechceš platiť, neporušuj. Také je to jednoduché.
 

 

Koľko si najazdil kilometrov a koľko máš rokov. Ja mam 55 rokov, som podnikateľ, zamestnávam 150 ľudí vo výrobnom závode, najazdil som cca 3 000 000, slovom tri milióny km. zodral som pritom jednu Škodu 120, jedného favorita 130L, jedného golfa 1,4,jednu Octaviu 1,9TDi, jednu Octaviu 4x4 2,0, jednu AUDI 6 Quatro s objemom 3000, a teraz jazdím na ďalšej Audi 6 ktorá je vybavená všetkými bezpečnostnými prvkami aktívnymi aj pasívnymi. Ak Teda vieš foto je. Okrem toho jazdím aj s firemnými mikrobusmi, dodávkami aj nákladnými autami. Vieš to je nutnosť u podnikateľa. pre zábavu jazdím Off roud na Miccubichi Pajero s objemom 3,0 litra benzín nacipovany na 300 koni. Mal som za život jednu malú haváriu. Zajazdil som Európu krížom krážom, jazdil som aj v anglicku či na Cypre kde sa jazdi vľavo. Jazdil som v Čine, USA , Kanade. Všetko služobne lebo aj tam dodávam svoju strojársku produkciiu. Chodia tam a jazdia tam aj moji monteri. Nemám problém jazdi v Nemecku dlhodobo rýchlosťou aj 260km/h. Samozrejme v úsekoch kde nie je obmedzená rýchlosť. Za chvíľu ti tu závesim video z takejto mojej bežnej jazdy. Žijem, nikoho som nezabil. Pochádzam z Kysúc. Najvyššie zaplatené pokuty? 140-€ Rakúsko a Nemecko. A raz som ju zaplatil aj na Slovensku v Kremnici. Pokút do 60-€ bolo asi 5. To len aby si vedel ze viem o com hovorím. Teraz daj Ty. Ale pravdu a nie iróniu , ze si šiel autom na Mars.
 

Sice si nenapísal nič k môjmu

predošlému prispevku, ale pokiaľ k tomu potrebuješ výpočet km a áut, nech sa páči: som o tri rky mladšš od Teba, vodičák mám od osemnástich, zjazdil som Fiat 125, 127, R5, momentalne mám Alfu, v práci som jazdil 17 rokov po celom Slovensku cca 4 tisíc km mesačne, potom tri roky po ČSFR asi 6 tisíc mesačne, momentalne jazdím len po západnom Slovensku cca tisicku mesačne. Firemné autá som vždy jazdil od novotyáž do cca 150000km, potom šli na predaj. Boli to Forman, Felicia, Niva, Mitsubishi Pajero, Nissan X-Trail a momentalne Fabia, lebo už nechodím do terénu. Mal som jednu nehodu, keď v jednej dedinke dóchodca vetral Škodu 100 a keď som sa priblížil zaňho a chcel som ho predbehnúť, skočil na brzdy a keďže mu nesvietili brzdové svetlá, zarazil som mu motor na zadný sedadlá (s Pajerom). A dostal som jednu pokutu100 € za rýchlosť, keď som prelaďoval rďdio a prehliadol som začiatok obce. Keďže som neprotestoval a chcel som zaplatiť, policajt mi sám od seba zľa vil na páťdesiatku, povedal, že som dnes prvý, kto sa s ním nehada, že nešiel rýchlo.
Pomohlo Ti to k pochopeniu toho, čo som chcel povedať? Ak jazdím predpisovo, nemusím mať za volantom žiadne nervy a striehnuť na skrytych policajtov. V obci si dám tempomat na tachometrových 55 a na diaľnici 120. Aj keď sa ponáhľam. Páť-osem ušetrenych minút ma nespasí a nemusím ani sledovať tachometer, čo je podľa teba nesmierne vyčerpávajúce:-)
 

Sorry

za preklepy, píšem na mobile.....
 

 

Aj tak si nič nepochopil. Celé moje dlhé príspevky boli len preto aby som poukázal , ze pravidla o rýchlosti sú zbytočne v dnešnej dobe pritiahnuté za vlasy. Od mna to nebola chvála. Iba snaha rozprúdiť diskusiu na tuto tému a pozrieť sa napríklad do Nemecka prečo je to tam inak. Sme v EU a Nemecko je jej ťahúň. Preco od nich niečo neprevziat. Pokial všetci budeme úslužný a bez pripomienok tak zakon nám zákaže jazdiť a všetci to budeme rešpektovať, Vládna moc si dá majáky alebo doprovod a bude sa nám tu prehánať ako byvoli po savane.
 

smiler

Za preklepy sa vobec ospravedlnovat nemusis. Za obmedzenost a bazirovanie na neprimeranych trestoch za neopodstatnene hluposti by si sa mal ospravedlnovat.
 

Zle si ma pochopil, kamarát,

ja na tých trestoch nebazírujem, len hovorím, že ak platia nejaké predpisy, môžeš sa slobodne rozhodnúť, či ich budeš dodržiavať, alebo nie. Ak áno, nič Ťa to nestojí, ak nie, zaplatíš. Ak na to máš, hoci aj každý týždeň, či deň. Len počítaj s tým, že ak sa Ti to nazbiera za rok trikrát, čaká Ťa doškolovák v autoškole, dopravný psychológ, testy na polícii a skúšobná jazda, vyjde Ťa to do 500€ a ak na niečom neprejdeš, vodičák do čistiarne a opakovačky najskôr o tri mesiace. To, že tu bude národ vypisovať o nezmyselnosti niektorých predpisov a pokút, na veci nič nezmení. Ak sa chceš angažovať, zorganizuj petíciu za zmenu zákona, na to máš právo.
 

 

"...dodržiavať predpisy a tým vytrieť polišom kocúra, nie? :-) Ak pójdeš na 50ke 90, zaslúžiš si prísť o vodičák minimálne doživotne"
:-) takze aj za bezrizikovu jazdu 90km/h v useku kde je neopodstatnena 50km/h by si nicil ludom zivot a daval drakonicke tresty? A ja som nieco nepochopil?
 

Bohužiaľ

o tom, či je tá 50ka opodstatnená alebo nie, nerozhoduje vodič, ale zákon. Mal som na mysli vypatlanco, čo sa preháňajú 90kou v obciach a potom to skončí smrťou nevinných chodcov. Ale to je už mentalitou Slovákov, že si demokraciu vysvetľujú tak, že oni sami rozhodujú, čo je správne a čo nie...:-)
 

 

Je pekne, co si "mal na mysli", ale napisal si nieco uplne ine.

Ci je 50tka opodstatnena nerozhoduje ani vodic ani zakon, ale objektivne skutocnosti a okolnosti ako sirka vozovky, pocet pruhov, rozhlad a bezne podmienky na vozovke, hustota osidlenia a vyskytu ohrozitelnych ucastnikov cestnej premavky ako chodci atd. atd..
 

OK, tak ináč,

ak je niekde dopravná značka povoľujúca maximálku 50km/h, vodič si môže slobodne myslieť, že je neopodstatnená, napriek tomu však je povinný ju dodržať a ak ju prekročí, dostane oprávnenú pokutu. Môžeš s tým nesúhlasiť, môžeš sa rozčuľovať, môžeš protestovať, ale kým nezmeníš dopravnú vyhlášku, bude to tak.
 
Hodnoť

 

Este treba sponenut telefonujucich panov policajtov...vidim ich denne a s radostou sa im hadzem pred auto:-)
 
Hodnoť

Za všetko môžete Vy, občania

Nakoľko nestačí 1 policajt na 250 občanov, ministerstvo je nútené kvôli občanom prijať ešte niekoľko tisíc. Čo si myslíte zčoho budeme platiť nami riadenú vašu ochranu.
 
Hodnoť

 

podla mna je uplne skvely koncept trestat ludi za to ze sa nieco mohlo stat. ked niekto prekroci rychlost, sice sa nikomu nic nestalo, ziadna zdravotna ani majetkova ujma, dokonca nedoslo ani k hanobeniu rasy ci naroda, ale clovek pokutu dostane.

mali by sme to rozsirit na vsetko.
obtries sa o zenu, pokuta, lebo keby sa nieco stalo tak si ju mohol znasilnit.
opries sa niekomu o auto, pokuta, keby sa nieco stalo, mohol si ho ukradnut.
mas doma v ruke noz, pokuta, mohlo sa nieco stat a islo by o domace nasilie.

preventivne tresty, je to skvely napad.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Domov