SME
Pondelok, 16. december, 2019 | Meniny má Albína

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Demonštrácia sa skončila, ostrý štrajk učiteľov pokračuje (minúta po minúte) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

Krátky čas som robil učiteľa. Nemal som na to. Na jednu hodinu som sa pripravoval 2 hodiny, decká (hoci boli fakt milé) dali zabrať a keď človek dostal výplatnú pásku, nemohol byť viac demotivovaný. Teda DRŽÍM PALCE!
 

 

...pacho...oneee...skolnik povedal, ze pan velkomozny povedali ze do marca nic nebude, tak reku, ze naco...?...stoj tisic patsto hrmenych...pacho...oni ma nepocuvaju...dakujem generalnemu strajku za slobodu slova...komunisti, katolici, pravica by to nikdy nedovolili nebyt strajku a ludi na ulici...kto neskace je gorila...oneee...
 

 

Deštrukcia štátu a morálky pod zástavou KSSmer-NSDAP pokračuje.
Ficobanda opäť používa boľševickú taktiku a hľadá triedneho nepriateľa a samozrejme ho hľadá vo svojich obetiach. Tentokrát Ficobanda za nepriateľa označila učiteľov. Zajtra to budú zdravotné sestry, potom niekto iný. A nakoniec budú dobrí len členovia alobalovej mafie KSSmer vlastnou hlavou eseró...
 

3/3

Ak máte dobrého známeho na kriminálke, spýtajte sa ho, čo to znamená preklasifikovávanie trestných činov v ľudskej reči. Prečo niektorí regionálni opoziční politici neboli zavraždení, ale zomreli za nevyjasnených okolností, prečo fyzické útoky na ľudí, ktorí prišli do sporu s členmi alobalovej mafie KSsmer sú vedené len ako výtržnosti a nie ako ťažké ublíženia na zdraví, prečo vyhrážanie sa odporcom KSsmer je odmietané prideliť na vyšetrovanie a zasiela sa obciam na riešenie tzv. nezhôd v susedskom spolunažívaní a atď atď atď... 50. roky minulého storočia sa vracajú v novej modernejšej forme a neoboľševici už zasa terorizujú Slovensko.
Držím palce učiteľom v boji s alobalovou mafiou.
 

 

Držať palce je málo!Treba sa aktývne pripojiť!Bolševici zo strany Kss-Smer vstávajú z popola.Treba ich v tom popole znova poriadne udusiť!!! Mám pocit,že je to na veľmi dlhý čas posledná šanca.Konečne by sa mali zapojiť aj média,nie len z našich daní masírovať dôchodcom mozgy.Pri všetkej úcte k dôchodcom si myslím že túto republiku z tohto smeráckeho bordelu môže vyťiahnuť len madá a stredná generácia ,nie dôchodci ktorí sa predávajú za zvýšený dôchodok o euro dvadsať!!!!
 

 

Trvať na svojom a nič iné... tak sa za svoje práva nebojuje. Učitelia odmietajú akýkoľvek dialóg a trvajú iba na svojich požiadavkách, ktoré sú mimochodom veľmi neprehľadné. Aspoň si mohli dať záležať na organizátoroch štrajku.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Vidíš,

aj Ty si priradil Slovensko k Ugande.
 

V čom je hlavný problém nášho školstva?

Podľa môjho názoru je náš vzdelávací systém ako tak OK akurát na prvom stupni ZŠ.
Čím vyššie sa potom ide, tým je to horšie. Učenie a štúdium je zamerané na prebratie (zdôrazňujem prebratie - nie pochopenie a naučenie) čo najväčšieho množstva rôznych encyklopedických informácií, ktoré jednak nie sú v praktickom živote nijak použitelné, a na druhej strane z toho kvanta nepotrebností si študent aj tak nič nezapamätá.
Napr. aj tu na internetových diskusiách sú kritizovaní takí diskutujúci, ktorí si dovolia niekoho upozorniť na hrubé gramatické chyby. Vraj nejde o gramatiku, ale o obsah. OK, ale načo je taká škola, ktorá hustí do žiaka slovné druhy a vetný rozbor (spomenie si ešte niekto, čo to vlastne je - a potreboval to niekto niekedy v živote?), ale nenaučí poriadne žiaka základné veci ako vybrané slová či to, že v množnom čísle je na konci prídavného mena mäkké i.

Po 89-om som dúfal, že v školstve nastane zmena zameraná na zmysluplnosť a využitelnosť vzdelania v praxi. Žial, ako v mnohých ďalších očakávaniach, aj tu som sa sklamal.

Toto je môj názor a môžete súhlasiť alebo nie:
- Z toho ohromného množstva látky preberaného v škole si priemerný žiak / študent po 10 rokoch pamätá nanajvýš 1 percento.
- Keby sa zo všetkých učebníc počínajúc 2. stupňom ZŠ vyškrtlo 90% učiva a ponechalo len 10% toho najdôležitejšieho, pričom by sa táto látka preberala dôkladne (opakovanie je matka múdrosti) a s dôrazom na pochopenie,tak by naša vzdelanostná úroveň bola podstane vyššia.
- Načo každá vysoká škola trvá 5 rokov? Sú odbory, kde by sa všetko podstané dalo naučiť za 1 rok (napr. sociálna práca), či za 2-3 roky (učitelia, programátori). Chce to väčšiu flexibilitu. Takto sa zbytok štúdia, aby to bolo 5 rokov, nafúkne zbytočnou vatou, ktorá stojí čas a peniaze a v praxi nie je k ničomu.
- Teda základným problémom nášho školsta nie sú peniaze, ale skostnatelosť!

Na VŠ som študoval ešte za socializmu a celú dobu ma štvala tá nezmyselnosť, keď každá prednáška spočívala v tom, že profesor čosi písal na tabulu a študenti si to ako včeličky zapisovali do zošita. Podobne ako väčšina ostaných som bol rád, keď som si to stíhal zapisovať, nieto aby som nad tým mohol rozmýšlať a pochopiť to.
A ako to teda malo byť? Nuž presne to, čo profesor písal na tabulu, mohol napísať na papier, vytlačiť, rozmnožiť a rozdať študentom. Potom by na prednáške mohol vysvetlovať a študenti chápať a do papierov si písať len vysvetlujúce poznámky. V tej dobe to asi možné nebolo, lebo kopírovanie bolo drahé.
Zaráža ma ale, že dnes, v dobe, keď profesor môže prednášku zavesiť na internet a študenti si ju môžu stiahnuť a vytlačiť, tak napriek tom sa často používa tá stará nezmyselná a neefektívna metóda.

Inak zaujímavý rozhovor o školstve a nielen o ňom bol s Jarom Kuracinom na Slobodnom vysielači.
http://www.infovojna.sk/video/...
(Ak by cenzura cosi vyhviezdickovala, je to infoxxxvojna, bez tych xxx.)
 

 

Stara a neefektivna: tym ze si nuteni si vsetko pisat ako cesky zandar sa to uz 1x ucis.

Zial doba poctivosti studentstva sa davno skoncila, ked dostanes oxeroxovany material, tak 95% sa nan ani len nepozrie. Uz som dlho v praxi a firma obcas zaplati aj skolenie. To par dni sedime pred beamrom a skolitel si melie svoje. Na koniec skolenia da link na materiali, co odprednasal. Hadaj kolkokrat sa kolki z nas na to pozreli ...

Samozrejme cest vynimkam ...
 

Školstvo je začarovaný kruh

Sú to dva roky čo som skončil VŠ. Študoval som technickú školu no nikdy som napríklad nerozumel prečo musím mať predmety ako právo, sociológia, politológia a iné pre mňa naozaj zbytočné predmety. Ok základy ekonómie beriem ale právo? A hlavne, že právo som mal 3 semestre, vždy sa to nazývalo ináč ale všetky 3 semestre to bolo o tom istom učive. Ešte aj skúška bola taká istá len s obmenenými otázkami. A toto je len špička ľadovca. O nevyužiteľných predmetoch by som sa tu mohol rozpisovať. Teraz som dva roky po škole a zisťujem to, že bohužiaľ nie len "humanitné" ale aj niektoré technické predmety mi boli na dve veci. Naopak nakoľko moja profesia vyžaduje do istej miery aj elektrotechnické vedomosti tieto mi chýbajú a musím to dobiehať teraz.

Je mi jasné, že človek sa učí celý život no tu prípravu do praxe by som si vedel lepšie predstaviť. Moja katedra mala síce aké také spojenie s praxou ale celkovo nič moc.

Kam tým všetkým mierim. No hlavne ide o to, že nezáujem študentov nie je len v tom, že keď majú dostupné prednášky na nete tak na ne proste nepôjdu. Je to aj tým, že keď mi ta prednáška nič nedáva a nevidím v tom predmete zmysel, nemá to pre mňa hlavu ani pätu tak na ňu proste nejdem. Veľakrát som na prednášku nešiel aj preto lebo učiteľ proste prednášať nevedel. Ani vysokoškolský profesor vám nezaručí kvalitu.

Riešenie vidím v prepojení vzdelávania s praxou. Zrušením zbytočných predmetov, ktoré sú len na doplnenie kreditov konkrétneho semestra. Zrušením celkovo zbytočných škôl najmä humanitne z ktorých sa stal biznis pre tituly štátnych zamestnancov a chŕlia stovky nepoužiteľných absolventov, ktorý sú dobrý akurát tak pre "neziskovky" a iné teroristické organizácie. Zrušiť systém financovania škôl na základe počtu prijatých študentov kedy sa na školu dostane prakticky každý. Riešení je veľa, ale zmena zrejme v nedohľadne.
 

 

Suhlasim, je len velmi malo ucitelov aj na VS, ktori vedia prednasat. Naozaj minimum. Ja som napriklad mal 3 predmety, kde sa preberalo co je sro, a.s. ..., ako niele ze, su to informacie, ktore si clovek za 5s vygoogli, ale aby som to musel mat v 3 roznych predmetoch na technickej skole je smutne.
 

 

Ja teda neviem, ale ked som sa na prednaske sustredil na to, aby som si vobec stihol vsetko zapisat, tak po hodine som nemal ani potuchy, co som pisal. Toto nema zmysel. Lepsie je, ked ucitel na hodine rozprava takpovediac vlastnymi slovami, student iba pocuva, nic nepise a potom dostane material. Ale to prednaska toho studenta samozrejme musi zaujimat, inak ani toto nepomoze. Ked sa ti niekto snazi vtlct do hlavy veci, ktore ta vobec nezaujimaju, tak na to neexistuje spolahlivy sposob.
 

Súhlasím s tým,

že by sa mala škola skôr orientovať k tomu, aby žiaci/študenti menej memorovali a skôr sa vedeli orientovať v problematike a dokázali si nájsť a overovať informácie z iných zdrojov.
 

 

Čo rodičia tých mladších detí, teraz kvôli manierom učiteľov a sebeckosti si musia brať dovolenky alebo odnášať deti k starým rodičom. Keby chcú peniaze v prvom rade na školstvo a potom pre seba tak by to bolo viac uveriteľné. Ešte k tomu také požiadavky čo by im ani zlatá rybka nesplnila.
 

Čo rodičia?

Nuž tí rozumnejší a premýšľajúci pochopia, že pre ich deti je najdôležitejšie vzdelanie. Kvalitné a dobré vzdelanie. Nielen inštitúcia, do ktorej odložia svoje potomstvo na čas , ktorý trávia v práci. Pochopia, že táto vládna mafiánska čvarga, je svorka skorumpovaných darebákov, ktorá nemá žiaden skutočný záujem na vzdelanom obyvateľstve, lebo tí ich voliť nebudú. Pochopia, že to, čo predvádza táto vládna banda za posledných osem rokov, je len predstierané riešenie skutočných problémov, a že v skutočnosti riešia len svoje miesto pri koryte moci. Pochopia, že podpora učiteľov v tejto situácii je investícia do lepšej budúcnosti ich detí.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

- 2000 ľudí nie je dosť. Povedz mi na ktorý posledný protest prišlo viac ako 2000 ľudí?
- To ,že hlavné odbory sa nezapojili znamená len to že sú vo ficových pazúroch
- poznámka ohľadom medií je hlúposť. Keby média o niečom neinformovali nevieš nič len to čo sa deje okolo teba. To ako o tom informujú je druhá vec..
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov