Kým u nás sa ich učí 80 percent študentov, európsky priemer predstavuje 59,9 percenta.
Aby sa otroci vedeli dohovoriť,
keď pôjdu robotovať do zahraničia na panské.Že by sme boli viac ľuďmi ako sú iní ?
Koľko rečí vieš, toľkokrát si človekom. (Komenský)Omg
Tu sa chceme chváliť, že sa učia dva cudzie jazyky, ale vôbec sa v texte nespomína, že najnovšie školy rušia dvojjazyčný program. Takže ďalšie mínus pre naše školstvo. Do štyroch rokov sa aj tu prepadneme do bahna podpriemernosti.Nezmysel.
Jurzycove s prepáčením ministrovanie školstva znamenalo aj povinnú výuku anglického jazyka a zrušenie povinního vyučovania dvoch cudzích jazykov v ZŠ a SŠ. To znamenalo, že učitelia ostatných cudzích jazykov sa alebo okamžite alebo po pár rokoch stali zbytoční. Mnohí z nich dnes úspešne pôsobia v súkromnom sektore. Šialenstvo zvané slovenské školstvo okrem iného sprevádza aj to, že kým v minulosti bolo 5% žiakov, ktorí neukončili ZŠ a raz-trikrát prepadli a po skončení ZŠ išli pracovať do poľnohospodárstva a stevbníctva, dnes sa všetci pseudoexperti na školstvo tvária, že takíto žiaci neexistujú a ak aj pripustia, že existujú, tak sa to vydáva za zlyhanie učiteľov a školy. Dnes sa prepadlíci takmer nevyskytujú. Dnes totiž končia učňovské školy a vystatatujú sa výučnými listami. Bežne sú to murári, maliari, tesári, stolári, strojní mechanici, kuchári, autoopravári.... Nuž ja by som takýmto pseudoexpertom doprial mať takýchto "odborníkov" v pracovnej skupine alebo aby si u nich objednali službu. Najväčšie škody napáchal v slovenskom školstve zákon o školskej samospráve a zákon o financovaní školstva. Tieto dva zákony a nekoncepčné, živelné zriaďovanie súkromných škôl uvrhli slovenské školstvo do marazmu, v ktorom sa momentálne nachádza. Štát sa zákonom č. 596/2003 vzdal základných škôl a zveril ich samosprávam obciam a vzdal sa stredných škôl a zveril ich VÚC. Momentálne nemá ministerstvo školstva nad ich počtom a efektivitou žiadnu kontrolu, nemôže ani vymenúvať a ani odvolávať riaditeľov škôl. Zákon č. 597/2003 o financovaní škôl zaviedol financovanie škôl na žiaka, čím pri sústavnom poklese počtu žiakov vyvolal ruvačku medzi SŠ o žiaka, ktorú sprevádzal drastický pokles požiadaviek na vedomosti a zručnosti žiakov hlásiacich sa do gymnázií a priemysloviek a totálny prepad kvality žiakov učňoviek. Dnes vďaka normatívnemu finacovaniu gymnáziu zmaturuje tupec so solventným rodičom a výučný list dostanú aj negramotné indivíduum. Marazmus, v ktorom sa školstvo nachádza, sprevádza veľký počet malých základných škôl a ohromný počet stredných škôl s trojnásobne vyššou kapacitou než v skutočnosti treba. A aj preto je nedostatok financií tečúcich do školstva. Takže momentálne ZŠ zriaďujú obce a SŠ VÚC. To ich sa treba spýtať, čo urobili preto, aby sa financie tečúce do školstva hospodárne využili, prečo už dávno nezrušili školy s malým počtom žiakov. Tento stav sa dá napraviť iba tvrdými zásahmi do počtu škôl a zmenou financovania škôl nie na hlavu, ale na odbor a triedu. Prvým krokom po parlamentných voľbách bude musieť byť zníženie počtu základných škôl a radikálne zníženie počtu gymnázií a stredných škô a zásah do benevolentného zriaďovania súkromných škôl. Akákoľvek vláda, ktorá vznikne po voľbách, racionalizáciu počtu škôl spustí. Inú možnosť totiž nemá. Až po racionalizácii počtu škôl sa možno začať zaoberať obsahovou reformou školstva. Nemali by ste podceňovať riaditeľky a riaditeľov škôl, oni preto, aby škola mala dosť žiakov a teda dosť peňazí, urobia všetko. Od neuveriteľného zľavenia nárokov na výkony žiaka, cez vydržiavanie si sponzorov-rodičov tupcov až po podvody s mŕtvymi dušami. Predovšetkým spomenuté dva zákony a ich dôsledky spôsobili devastáciu slovenského školstva, nie iba nízke nástupné platy učiteľov. Pozn: Viete, kde je najviac hlupákov pokope? No predsa v slovenskom školstve!Tiež si myslím
že učiť sa gramatiku je veľmi, preveľmi namáhavé... Čo tak zrušiť všetky gramatiky ? :)))) Tiež matematika je veľmi namáhavá, dokonca aj myslieť pri nej niekedy treba. Namáhavé je aj memorovanie, najmä ak treba vedieť dátumy udalostí z histórie alebo ktorý spisovateľ čo napísal. Radšej treba vyučovať kreativitu. Napríklad ja by som si vedel veľmi kreatívne vymyslieť rôzne akože historické udalosti. Alebo výsledky matematických príkladov by som vymyslel veľmi kreatívne. Stavím sa, že také výsledky by nevymyslel žiadny zo spolužiakov a ani celý učiteľský mančaft dokopy. Mohol by som získať aj Nobelovu cenu za kreativitu. :)))))))))))))))))))))))))))))))) (podobnosť tohoto môjho textu s návrhmi niektorých "odborníkov" nie je úplne náhodná)Aspoň,
že vo výučbe dvoch cudzích jazykov sa umiestňujeme na prvých priečkach v EÚ. Dôkaz, že to slovenské školstvo zas až také najhoršie nie je.Slovenske skolstvo a zdravotnicvo vobec
Nieje zle. Zial na tejto planete to plati tak kto ma prachy ten ma prestiz a prestiz vseobecne ludom staci.