SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ministerstvo kultúry podľa Simona zasiahlo do kampane, dalo odstrániť plagáty (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

MK SR koná podľa druhu podnetov

a zrejme si "vyberá".
Bez povšimnutia ostáva jazyk reklám, v ktorých jednu jedinú vetu takmer vždy ozvláštňuje nejaký nespisovný výraz, ale reklama je opakovane zverejňovaná aj s chybou, opakovane prináša primeraný finančný efekt jej objednávateľom i realizátorom a rovnako tak i "zverejňovateľom". Stačí len niekoľko príkladov: produkt Actimel..."to nám "nevadí"; Poštová banka: "To "nevadí"; Zuno: ..."tak bohatá"; Mediashop: ..."jedná sa o"; atď. atď. A čo reč rozhlasových a televíznych moderátorov?! Absencia hlásky "ľ" a množstvo čechizmov! Rovnako tak v súčasnej televíznej a filmovej produkcii. Popri podobných nedostatkoch aj mimoriadny nárast vulgarizmov.
A MK SR mlčí, nekoná. No priam "záchvat" mimoriadnej aktivity dostáva pri napomínaní a sankcionovaní maďarských spoluobčanov. Aspoň v takej podobe sú prejavy aktivity MK SR verejnosti najznámejšie.

Aj všetkým občanom SR by mali byť známe prejavy všestranného rozvoja a sebarealizácie príslušníkov národnostných menšín alebo etnických skupín, a to v súlade s Ústavou SR, v ktorej sa uvádza, že títo občania SR majú "právo rozširovať a prijímať informácie v ich materinskom jazyku" i "právo používať ich jazyk v úradnom styku" ( Druhá hlava: Základné práva a slobody, Štvrtý oddiel: Práva národnostných menšín a etnických skupín , Článok 34, odseky 1,2).
 

 

že práve na plátku Sme prekáža niekomu nárast čechizmov...
 


Najčítanejšie na SME Domov