SME

Diskusia k článku: Odbočovanie na červenú inde funguje, u nás ho štát označuje za nezmysel

Liberalizácia prechádzania cez križovatky by dopravu možno zrýchlila, no niektorým by podľa odborníkov chvíľu trvalo, kým by si na zmeny zvykli.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
38 príspevkov

  • Anettka
    Niečo medzi americkým a naším systémom majú v Nemecku - je tam "pevná" zelená šípka vpravo vedľa plného červeného svetla (nie svetelná), čiže odbočovať vpravo je vždy povolené, za predpokladu, že nikoho neohrozíme ani neobmedzíme. A funguje to :)
    • dokonalý obsah 1
      prečo by to malo fungovať, keď na slovensku nefunguje ani zelená šipka? stačí sa pozrieť do mlynskej doliny, koľko šoférov idúcich od televízie a odbočujúcich na šipku ani netuší, že majú dať prednosť vozidlám z protismeru, ktoré odbočujú vľavo na plné svetlo.
      • drotikar

        toto si dufam nemyslel vazne

        pri odbocovani vlavo na plnu zelenu davas predsa prednost protiiducim vozidlam. nemozes vediet ci auta iduce oproti maju tiez plnu zelenu alebo len sipku... prednost pri odbocovani dolava mas len pri zelenej sipke dolava. sa divim ze si vobec nazive ak sa na krizovatke spravas tak ako pises.
        • dokonalý obsah 1

          vysvetlenie

          musím sa ospravedlniť, nevyjadril som sa presne o miestnej situácii. 1. V protismere je plná zelená so šipkou vľavo v tej zelenej - teda voľno doľava (§9 ods. 3 písm. e: smerový signál so zeleným svetlom (zelená šípka alebo zelené šípky rôznych smerov) znamená pre vodiča moţnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým uvedená šípka alebo šípky ukazujú 2. V smere vodičov, ktorých kritizujem je doplnková zelená šipka: (§9 ods. 3 písm. g: doplnkový signál (rôznych smerov) so zeleným svetlom v tvare zelenej šípky (č. S 10), ktorým je doplnený signál s plným červeným svetlom „Stoj!“, svietiaci súčasne s týmto signálom alebo súčasne so signálom s plným ţltým svetlom „Pozor!“, alebo súčasne so svietiacim signálom s plným červeným svetlom „Stoj!“ a signálom s plným ţltým svetlom „Pozor!“, znamená pre vodiča moţnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým uvedená šípka alebo šípky ukazujú; pritom vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere, ako aj prednosť chodcom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre chodcov a cyklistom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre cyklistov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na tento účel je povinný zastaviť vozidlo.) Teda môj príspevok mal znieť stačí sa pozrieť do mlynskej doliny, koľko šoférov idúcich od televízie a odbočujúcich na doplnkovú zelenú šipku ani netuší, že majú dať prednosť vozidlám z protismeru, ktoré odbočujú vľavo, lebo v tomto smere majú voľno.
  • krugerova klapka
    Prémium

    Neprehladna krizovatka

    Tam sa odbocenie vpravo na cervenu zakaze jednoduchym symbolom a vybavene. Ved predsa nikomu nejde o kolizie, ale o zvysenie plynulosti. Bude to chciet viac osvety, autoskoly, trpezlivost a pojde to. Ludia si zvyknu. Zvykli si na ledaco.
    • makroekonom
      Alebo aj jednoduchšie hlavne pre menej zdatných a starších šoférov-tam kde je to vyslovene bezpečnejšie, osadí sa biela tabuľa so šípkou doprava. Vtedy môžete aj na červenú, viď Nemecko Švajc pobaltie a skandi. Haluz ze ministerstvo to okamžite dokáže pomocou hovorkyne zhodnotit, vyhodnotiť ako blbosť ktorá inde nefunguje, bez akýchkoľvek faktov. Keď to náhodou za dva týždne schvália tak by mala slečna hovorkyňa vrátiť plat.
  • Deflektor

    Cital som nazor

    Ze naco toto pravidlo, ze ak sa niekde da odbocit doprava, je tam zelene svetlo a vec je vybavena. Blizko nasho domu je krizovatka, ktora sice ma aj odbocovanie doprava, ale vacsinou je tam cervena. Hoci by sa odbocit dalo vacsinu casu. Ale to by spolocnost, ktora ma na starosti semafory musela najprv dostat objednavku aby to vyladili. Pretoze oni to default robia tak, aby bolo nutne dalsie synchronizovanie, rozumej, dalsie peniaze. Poznam kopu hlavnych ulic, kde o zelenej vlne jakziv nikto nechyroval. Aj by to mozno niekto nastavil, ale zase peniaze. Nikdy to nespravia uz pri budovani z vlastnej vole tak, aby to bolo vsetko nacasovane idealne.
  • ratatosk78
    Som jednoznacne proti niecomu takemu (a to som posledne volil prave SaS, cize nejde o reakciu Smeraka, ktory by bol proti comukolvek, co predklada opozicia). U nas ma velka cast vodicov problem s elementarnymi predpismi typu pravidlo pravej ruky, odbocovanie vlavo a pod., toto by bola cista katastrofa. Nie, u nas nie. Ovce potrebuju jednoduche pravidla, nieco ako "styri nohy dobre, dve nohy zle" ;)

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 450
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 017
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 567
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 563
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 485
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 436
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 173
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 769
  1. Ivan Mlynár: Ombucman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  2. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  3. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  4. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné
  5. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  6. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  7. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  8. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 260
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 77 615
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 58 147
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 114
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 387
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 643
  7. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 9 290
  8. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 7 222
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama