Liberalizácia prechádzania cez križovatky by dopravu možno zrýchlila, no niektorým by podľa odborníkov chvíľu trvalo, kým by si na zmeny zvykli.
ano aj nie
lenze len v byvalom dederonsku. okrem toho je to aj v polsku - a tam su s tym problemy - pretoze ludia si naivne myslia (lebo su blbi jak taga) ze mozu odbocit, lenze to funguje ako znacka stop - zastavit, ocenit atd. neviem v ktorych dvoch inych EU krajinach to fungujetoto si dufam nemyslel vazne
pri odbocovani vlavo na plnu zelenu davas predsa prednost protiiducim vozidlam. nemozes vediet ci auta iduce oproti maju tiez plnu zelenu alebo len sipku... prednost pri odbocovani dolava mas len pri zelenej sipke dolava. sa divim ze si vobec nazive ak sa na krizovatke spravas tak ako pises.vysvetlenie
musím sa ospravedlniť, nevyjadril som sa presne o miestnej situácii. 1. V protismere je plná zelená so šipkou vľavo v tej zelenej - teda voľno doľava (§9 ods. 3 písm. e: smerový signál so zeleným svetlom (zelená šípka alebo zelené šípky rôznych smerov) znamená pre vodiča moţnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým uvedená šípka alebo šípky ukazujú 2. V smere vodičov, ktorých kritizujem je doplnková zelená šipka: (§9 ods. 3 písm. g: doplnkový signál (rôznych smerov) so zeleným svetlom v tvare zelenej šípky (č. S 10), ktorým je doplnený signál s plným červeným svetlom „Stoj!“, svietiaci súčasne s týmto signálom alebo súčasne so signálom s plným ţltým svetlom „Pozor!“, alebo súčasne so svietiacim signálom s plným červeným svetlom „Stoj!“ a signálom s plným ţltým svetlom „Pozor!“, znamená pre vodiča moţnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým uvedená šípka alebo šípky ukazujú; pritom vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere, ako aj prednosť chodcom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre chodcov a cyklistom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre cyklistov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na tento účel je povinný zastaviť vozidlo.) Teda môj príspevok mal znieť stačí sa pozrieť do mlynskej doliny, koľko šoférov idúcich od televízie a odbočujúcich na doplnkovú zelenú šipku ani netuší, že majú dať prednosť vozidlám z protismeru, ktoré odbočujú vľavo, lebo v tomto smere majú voľno.sipka
ak mas na semafore sipku, tak mas vsade pocas odbocovania prednost. ak mas na semafore iba zelene svetlo, musis davat prednost ostatnym podla pravidla pravej ruky.???
si nikdy neodbocoval do lava na semafore na zelene svetlo, ked oproti isli auta rovno? samozrejme, ze sa potom riadi podla pravidla pravej ruky a dava prednost.a ty mas vodicak?
zelena sipka ti umoznuje odbocit doprava. ale funguje ako Stop, cize musis zastavit a ak nikoho neohrozujes, mozes odbocit. Este je dobre davat pozor na cyklistov a chodcov...zaujímavé návrhy..
vládna koalícia, sem sa s počmáranými výhovorkami..Neprehladna krizovatka
Tam sa odbocenie vpravo na cervenu zakaze jednoduchym symbolom a vybavene. Ved predsa nikomu nejde o kolizie, ale o zvysenie plynulosti. Bude to chciet viac osvety, autoskoly, trpezlivost a pojde to. Ludia si zvyknu. Zvykli si na ledaco.Cital som nazor
Ze naco toto pravidlo, ze ak sa niekde da odbocit doprava, je tam zelene svetlo a vec je vybavena. Blizko nasho domu je krizovatka, ktora sice ma aj odbocovanie doprava, ale vacsinou je tam cervena. Hoci by sa odbocit dalo vacsinu casu. Ale to by spolocnost, ktora ma na starosti semafory musela najprv dostat objednavku aby to vyladili. Pretoze oni to default robia tak, aby bolo nutne dalsie synchronizovanie, rozumej, dalsie peniaze. Poznam kopu hlavnych ulic, kde o zelenej vlne jakziv nikto nechyroval. Aj by to mozno niekto nastavil, ale zase peniaze. Nikdy to nespravia uz pri budovani z vlastnej vole tak, aby to bolo vsetko nacasovane idealne....vyžaduje to
...samostatné myslenie a rozhodovanie...takže pre smer nepriechodnév Australii sa môže...
Turn left anytime with care (opatrne zaboč v lavo hocikedy) značky v Australia kde sa lazdí v lavo.