Škripek tvrdí, že by sme nemuseli dovážať lacnú pracovnú silu z východných krajín.
budme realisti
O europoslancoch sa vravi ze su otrhnuti od reality a Skripek je toho priamym dokazom. Predstava ze romovia chodia poctivo do prace na ranne, poobedne a nocne , maju poctivu dochadzku a kvalitnu pracu a prazdne tasky cestou domov je tak absurdna ze je skoda to komentovat aj ked to robim. Mozno by to fungovalo tak ze kazdy rom , by mal osobneho asistenta ako v skolach a nebolo by mozno zle keby mu s pracou aj pomahal alebo ju len vykonaval sam :) Samozrejme romov treba zamestnat a povinne ale na zaciatok by som zacal s pracou typu cistenia smetisk a nie len po seba ale na celom Slovensku pod dozorom , kludne armadnym a to 8 hodin denne a 4 dni v tyzdni, ten piaty by im bol ponuknuty na to aby si mohli najst pracu podla vlastnych poziadaviek a skusenosti, zrucnosti. Zaklad je nedat im nic zadarmo a vytrhnut ich z osad ale praca v takom v automobilovom priemysle kde sa dba na kvalitu, poriadok a presnost tak to je v pripade romov vylucene. Dal by som tomu ani tak tyzden a uz by sa nasla prva cierna ovca ku ktorej by sa coskoro pridali dalsi a dalsi .A prečo by nemohli robiť
v automobilkách? Sú vari menejcenní ako ostatní? Ak ich nechcú zamestnať, tak to svedčí o rasovej diskriminácii zamestnávateľov. Diskriminácia je aj pri prijímaní na vysoké školy, najmä na medecínu, matematiku, jadrovú fyziku.Nepoznáš ich mentalitu
Rómovia chcú pracovať ,vedia pracovať,ale predstaviť si ich na linke kde je nutné okrem prestávky na jedlo v jednom kuse robiť je z kategórie sci-fi. Opakujem robiť vedia ,ale je nutné rešpektovať a možno aj využiť ich mentalitu.Uvediem príklad z praxe, my sme mali Rómov ako robotníkov na údržbe tratí železničnej vlečky,ráno pri príchode na miesto práce ,vonku na trati, si najskôr rozložili oheň vyfajčili niekoľko cigariet a potom nasledovala tvrdá fyzická makačka ,ktorej sa nerómovia ak mohli vyhýbali ,to trvalo asi tak 3 hodiny, potom opäť ohník kde si opekali slaninu či klobásku ,opäť cigaretka či dve a potom nejaké dve hodiny tvrdej roboty .Zdá sa ,že pracovný čas využili len tak na 50 percent ,lenže za tú dobu urobili viac ako tvrdej robote sa vyhýbajúci nerómski kolegovia. Robiť teda vedia a ak ich človek rešpektuje a využije ich mentalitu je z nich nie malý úžitok ,ale predstava že by pracovali na linke ktorá sa nemôže zastaviť je nereálna. Jednoducho automobilky pre nich nie sú perspektívou.Nuž,
máš stopercentnú pravdu, ten jeden deň takto vypadal. Akurát, že potom týždeň po nich nebolo ani chýru, ani slychu. Stabilný, dlhodobý výkon, nie je silná stránka cigánskych pracujúcich. Preto nakoniec vždy museli zavolať aj na tú železničnú vlečku "nerómskych" kolegov.Asi sa budeš diviť
ale títo Rómovia boli ,väčšina z nich, dlhoročnými zamestnancami a fluktuácia u nich nebola veľká. Dnes sú z z miest odkiaľ pochádzali najvykričanejšie osady v okolí . To je tiež dôkaz tohoto že im práve primeraná práca chýba.Nuž,
tá primeraná práca, to je ten žalostný problém. V časoch socíku, mali na takéto práce veľmi dobre vytvorené podmienky JRD. Okrem tých vlečiek, čo si spomínal, JRD vykonávalo aj čistenie povalových priestorov najmä v Prahe, kde zamestnávali zväčša cigánskych pracovníkov a bolo to veľmi dobre platené. Všeobecným problémom Európy je, že všetci privandrovalci v rámci migračnej krízy, majú s dlhodobým pracovným nasadením ten istý problém, ako naši Cigáni.Smutné, ale personalisti
ich automaticky vylučujú. Je to fakt. Boja sa ich zamestnať.No a ja som sa pýtal
jedného,prečo nechce ísť robiť do automobilky,kam ich posiela úrad práce aj s manželkou.-A kde dáme deti?-Za čo si kúpim,alebo kto mi prenajme bývanie?-A sme doma.Na toto sa nemyslí,len ťahaj makať za pás.Na investičné stimuly sa nájde na ubytovňu pre takéto prípady už niet.A potom,takmer každý z tejto komunity má exekútora na krku a tak robiť oficiálne nikde nepôjde.