SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bol to rutinný výcvikový deň, hovorí o nehode Kaliňák (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Kalinic a Fico,

Bez chrbtovej kosti,Kaliňák odstup,tých mŕtvych je stále viac a viac..
 

Niečo sa asi stalo.

Keď to Kali komentoval, tak sa ani nerehotal. Smeráci sa vždy rehocú, keď komentujú nejakú tragédiu, napríklad teror vo Francúzsku a podobne.

Ozaj, a prečo to vlastne komentoval on? To on má svojich podriadených za de gošov?
 

 

No pravdepodobne preto, lebo hned po prichode to okamzite preskumal, vysetril a uzavrel. Osobne.

Ma v tom prax, vysetroval takto uz aj inaksie kauzy, napriklad Malinovu alebo dokonca vysetril aj korupciu na Slovensku.

Mame odbornika na spravnom mieste, ktory nam pomaha a chrani nas.
 

Ľudia umieraju ako muchy pre Kali-biznis

Kedy vyvodi vlada zodpovednosť za tento Kaliňakov kšeft, Samozrejme Kaliňak necíti žiadnu zodpovednosť, inak by už dávno odstúpil z funkcie!!!!!!
 

výcvik je potrebne zopakovať!

Vrtulnik bude riadiť Kaliňak a cvičiť bude s figurinami!!!!!!
 

 

Nemohlo by to byt radsej naopak?
Ze by vrtulnik pilotovala figurina a v podvese na lane by visel Kalinak a nacvicoval zadrzanie zlocincov "po kuklacsky" alebo nieco podobne?
 
Hodnoť

V tejto chvíli úplne treba

zabudnúť na politiku . Umreli ľudia, ktorí pomáhali iným . Bodka .
 

S nebohým Radom Lackom

som kedysi prežil niekoľko rokov na letisku v Ražňanoch, kde som ho kedysi veľmi dávno učil lietať na vetroni. On mal vtedy 17 a ja 19. Bol jedným z prvých, čo som učil lietať. Boli to nezabudnuteľné bezstarostné roky. Svet bol gombička, doslova ako na dlani. Zažili sme spolu kopec srandy, aj "srandy". Napríklad keď sme v lete 86. roku, krátko po výbuchu v Černobyle zbierali šampiňóny po celom letisku a varili z nich chutnú hubovú polievku. Nikdy predtým ani potom ich tam toľko nebolo. Netušili sme, že to bolo práve vďaka tej vtedajšej radiácii. A potom sme čakali, čo z toho bude. Nakoniec, našťastie, nebolo nič.

Rado bol celoživotný nadšenec lietania a priateľská povaha. Sám mal nalietaných na vetroňoch nemálo hodín a lietať sa nebál.

Dnes si však prisadol k iným pilotom a zveril svoj osud do ich rúk, tak, ako mnohokrát predtým, a stalo sa mu to osudným.

Rado, budeme na Teba vždy v dobrom spomínať. Zostalo po tebe veľa obetavej a poctivej práce. Vrátane tej vrany na smerovke Blaníka OM-8833 a toho bociana na kabíne OM-1837, čo si kedysi tak zručne namaľoval. Sú tam dodnes a zrejme už na večnosť.
 

A tu sú Radove umelecké diela:

Radova vrana (na OM-8705 nie 8833) : http://lkry.tripod.com/picts/l...
Radov bocian na ľavej strane kabíny OM-8833 (nie 1837): https://www.fotogaleria.lietad...
a tiež na
https://youtu.be/ekVRB0SBfXQ
 
Hodnoť

 

A ten " Kaliňák" nie je náhodou minister vnútra ? Alebo je to Kaliňák od susedov ....
 

 

Je, ale už dávno nemal byť.
 
Hodnoť

Zabudnut na politiku?

Zabudneme na politiku a zajtra budu znova zbytocne umierat ludia. V jednej diskusii som cital nieco o podivnej historii tohoto vrtulnika (konkretneho stroja, nie typu) a ze povodne nebol urceny pre zachranarske zlozky. Treba vediet uplnu pravdu - aj ked je to iba zbozne zelanie
 

Ved

ten vrtulnik ani nepouzivali zachrannarske zlozky. Bol urceny na policajne ucely, ale navijak vo vacsine pripadov maju aj policajne vrtulniky. Mozes prosim ta povedat o tej podivnej historii nieco viac?
 

 

Poďa registračiek, nič bola to funglovka.
Vyrobený v Kanade, dokončený v Texase a dodaný
Na Slovensko.
http://www.aeroboek.nl/429/572...
Sú tam poprehadzované dátumy v tabuľke.
 
Hodnoť

Prečo vyťahovali tých hasičov na palubu

keď vrtulník letel v obluku??? Podľa mňa sa také niečo robiť nemá. Žeby chcel pilot na záver chlapcov trochu pohojdať na lane... ?
 

No, už sa to začína rozjasňovať

Dvaja ľudia v podvese na bočnom navijáku vrtuľníka vytáčajú vrtuľník do strany a pilot na to musí reagovať vychýlením riadiacej páky do opačnej strany. Ak vrtuľník len visí na mieste alebo letí rovno a rameno navijáka x záťaž na ňom - t.j. celkový bočný klonivý moment - je v povolených medziach, nemal by to byť problém.

No ak, nedajbože, sa ten pilot pokúšal o nejaký manéver a urobil nejaké menšie g-čka alebo naklonil vrtuľník na tú stranu na ktorej boli tí dvaja zavesení, tí dvaja, svojou váhou, posilnenou miernym preťažením, mohli naklopiť vrtuľník do strany tak, že pilot to už nebol schopný vyrovnať protipohybom riadiacej páky. A čím väčší náklon, tým ten naklápací moment bol zrejme väčší, lebo sa zrejme mierne zväčšovalo aj rameno voči ťažisku vrtuľníka, na ktorom boli zavesení. A vrtuľník sa následne dostal do zostupnej špirály, kde tie g-čka určite už len ďalej narastali a stranová ovládateľnosť sa ešte viac zhoršovala až do tej miery, že pilot už s tým nebol schopný nič urobiť a vrtuľník pokračoval po špirále až k zemi. Ten rozbitý čumák jasne napovedá, že dopadli naklonení dopredu na nos.

To je však len taká moja neoverená špekulácia.
 

Ak tomu bolo nejak tak

kľúčovou otázkou bude, koľko mal ten pilot s tým vrtuľníkom nalietané, či mal dobre naštudované prevádzkové obmedzenia pri používaní toho bočného navijáka, a či o takejto reálnej možnosti straty priečnej ovládateľnosti pri jeho používaní vôbec vedel.
 

Este ma na rovasi stadion

Nezabudneme
 

...a k nekontrolovateľnému kloneniu

mohlo prispieť aj to, že keď tých dvoch hasičov s nosidlami (ktoré majú svoju plochu) vrtuľník pritiahol bližšie k sebe, zvislý prúd vzduchu od rotora "vyrobil" dodatočnú aerodynamickú silu na nich, pôsobiacu smerom nadol, ktorá mohla byť nezanedbateľná a mohla dodatočne prispieť k bočnému kloneniu, až tak, že to pilot už nebol schopný uriadiť. Samotný vrtuľník má pomerne široký trup a to bočné rameno navijáka vyzerá byť tiež dosť dlhé. Možno že stačilo ho len relatívne málo preťažiť nejakým menším obratom na to, aby sa im to vymklo spod kontroly.
 

dobre vrtulniky nepadaju

tento s takmer 100% istotou nie je vhodný na nacvičované úkony, je to akurat Kaliňakov kšeft a mal by na týcto vrtulníkoch začať lietať Kaliňak osobne ako člen posadky týchto výcvikov!!!!!!!
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Domov