SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Drucker s poplatkami za dodatočné služby pre pacientov problém nemá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

no neviem aká len môže byť služba súvisiaca...asi že keď mám chrípku a prídem k lekárovi, tak mi ponúkne horúci čaj so zázvorom a citrónom, zinkasuje 2 euri a vybavené?
katastrofa s tým našim zdravotníctvom. na kieho boha platíme tie odvody sa pýtam....
 

No načo platíš odvody

a kam idú neviem,na ambulanciu lekára určite nie.Všetci včetne krízového manažera by ste si mali pozrieť a prerátať bodovník a následne naučiť lekárov,ako sa dá VYPREVADZKOVAT ambulancia z cca 10 euro na hodinu-máš z toho zapaltiť hodinový najom,sestru seba uctovničku upratovačku,telefony kurenie,energie SOZU,pristroje,zdrav materiál a ešte aj daňovú licenciu.Penta má svatú pravdu že sa to vyprevádzkovať nedá a myslím že nebude jediná čo to definitívne zabalí.Určite sa pridám a nebudem sama a to Ficovi neželám čo bude riešiť.Vlastne želám,je spravodlivé aby mu to celé padlo na hlavu,ked to takto roky odžubáva.
 
Hodnoť

 

„Sieť polikliník ProCare poškodí, ak prejde navrhovaná novela zákona, ktorá má explicitne zamedziť vyberaniu úhrad za takzvané manažovanie pacienta cez externé spoločnosti“, tvrdí Eduard Maták, partner v Penta Investments. ProCare má podľa neho približne 25 percent príjmov z vyberania úhrad.

Výkon lekára si nechá preplatiť v poisťovni a k tomu si prirazí poplatok za manažovanie. Rovno 25% z tržieb.

To skutočne je možný takýto systém vo verejnom zdravotníctve?

No nepodnikali by ste?
 
Hodnoť

Najprv lekári

nechajú pacientov sa dusiť celý deň v čakárňach a potom prídu akože s nadštandardnou službou - objednávanie pacienta. No neplať za taký zázrak! Inak sa treba pozrieť do CRZ koľko zmlúv a za aké sumy podpísal Drucker ako šéf pošty s ProCare.
 

pravdu mas,

objednanie na konkretny den a priblizny cas +- pol hodina by mala byt povinnost.

Poznam lekara, co to robi zdarma a v cakarni nikdy nie je viac ako 2-3 pacienti.

Lekar, ktory necha ludi tlacit sa 3 a viac hodin v cakarni alebo este horsie, vyhodi rano 10 poradovych cisiel a ostatni mozu aj skapat, to nie je lekar.

Lekarovi na pacientoch zalezi a vidi za kazdym cloveka. Ale v dnesnych ambulanciach casto nesedia lekari iba pani podnikatelia, co vystudovali medicinu.
 

 

Stále sa nájde dosť ľudí, ktorí nie sú schopní (ochotní?) pochopiť rozdiel medzi objednaním pacienta a prednostným ošetrením.

Len nedávno som sa objednával u zubára. Dostal som termín o cca 2 mesiace. Viem, že keď o 2 mesiace prídem v určený čas, budem určite ošetrený a nebudem musieť dlho čakať. A lekár tiež vie, že nebude mať nával v čakárni, nespokojných pacientov a zbytočný stres. A tiež dni, keď má pacientov málo a čas v ordinácii má nevyužitý. Toto by mala byť samozrejmosť u každého odborného lekára. A rozhodne to nie je "nadštandard", za ktorý by mal lekár vyberať poplatok. Jednoduchšie je zmeniť bežnú činnosť za "nadštandard" a vyberať poplatky za nič.

Prednostné ošetrenie JE nadštandard, pri ktorom sa pacient nemusí vopred (dlhodobo) objednať a je ošetrený bez čakania v čakárni. Nevidím dôvod, prečo by lekár nadštandardnú službu nemohol poskytnúť za príplatok. Ale nie na úkor už objednaných pacientov a pacientov čakajúcich v čakárni (súrne prípady). Logicky teda v čase mimo základných ordinačných hodín, teda napríklad poobede. Ale to sa už väčšine lekárov nepáči. Ešte to tak, poskytnúť za príplatok aj nadštandardnú prácu?

SMER som nikdy nevolil, ale Druckera musím pochváliť, má rozumné nápady. Vrátane zákonom zadefinovanej sumy, z ktorej si zdravotná poisťovňa môže tvoriť zisk. Nie protizákonný zákaz zisku, ako presadzoval "právnik" Fico.

A ProCare nech idú so svojim vydieraním do p*dele. Nech zavrú, aspoň uvoľnia miesto na trhu slušným a poctivým poskytovateľom zdravotnej starostlivosti. Väčšina lekárov, ktorých dnes zamestnávajú, je schopná fungovať samostatne, ak nebude zdravotnícke podnikateľské prostredie deformovať a korumpovať Penta.
 
Hodnoť

nezmyselné nápady p. Druckera

Prečo sa nemôžem objednať na určitý čas? Veď to by mal byť štandard v poskytovaní zdrav. starostlivosti. Komu to vlastne vadí, keď si priplatím za určený čas, to aj páni ministri a p. Drucker sa posadí do čakárne na pol dňa alebo ich objednajú na vyšetrenie o 2-3 mesiace ?
 

Ďalší, čo nechápe...

Presne o tom som písal vyššie. Ty si práve ten typ, čo nechápe rozdiel medzi objednaním a prednostným ošetrením.

Áno, keď sa u lekára objednávaš na vyšetrenie, môže to byť o 2-3 mesiace. Podľa toho, aký dlhý má práve poradovník. Ak by Ťa nezaradil na koniec poradovníka, už by to bolo prednostné vyšetrenie.
Nikto (ani Drucker) nechce brániť lekárovi v tom, aby Ťa za poplatok objednal prednostne. Ale NIE na úkor už objednaných pacientov. Takže logicky mimo bežných ordinačných hodín, napríklad popoludní. Určite to však nebude poplatok 5 EUR. Ak na to máš, zaplať si. Prečo by sa však mali na takýto "nadštandard" skladať všetci, ktorí čakajú na vyšetrenie 2-3 mesiace? Nech platí ten, čo vyžaduje nadštandard. Bežné objednanie s čakaním niekoľko týždňov, či mesiacov, by malo byť samozrejmosťou v každej civilizovanej krajine. A samozrejme bez nezmyselných poplatkov.

Sem samozrejme nepatria akútne prípady, tie sa musia riešiť bez objednávania a lekár musí mať pre nich vyhradený čas. Liečenie chrípky však tiež nie je nadštandard a lekár ho má zaplatené zdravotnou poisťovňou.
 
Hodnoť

objednanie či prednostné vyšetrenie

nazvi to ako chceš, len navrhni model, ako nemám čakať pol dňa u lekára. Pravidelne navštevujeme viacerí členovia ambulanciu urológa s termíno dňa a času. Príjemné prostredie, presný čas, vyštrenie aj s odberom na onkomarkery - 10 Euro. Radosť z vyšetrenia. Ochotne priplatím aj dvojnásobne, keby to bolo aj inde.
 


Najčítanejšie na SME Domov