Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Organizácií pod ministerstvom školstva je podľa SaS priveľa, mnohé sú zbytočné (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Správny názor,

neviem, kto by ho chcel vyvracať a akými argumentmi.
Na túto skutočnosť sa už opakovane poukazovalo, ale nevedno prečo sa už dávno nevedú aspoň diskusie na túto tému.

Diskusií o problematike školstva a vzdelávania potrebuje široká odborná i laická verejnosť čo najviac. Veď výchova a vzdelávanie začínajú v rodinách.

Kto kedy videl nejakého zástupcu Štátneho pedagogického ústavu ako účastníka diskusií (aj s inými odborníkmi) o stave nášho vzdelávania, o príčinách poklesu kvality znalostí našich žiakov, aj o dôvodoch dlhodobých prepadov poznatkov našich žiakov v rebríčkoch medzinárodných meraní vedomostí detí?

Kto kedy, kde videl zástupcov metodicko-pedagogických centier diskutovať o optimálnych podobách systematického vzdelávania učiteľov, o aktuálnych úlohách, hlavne o tých mimoriadne naliehavých úlohách, ktoré stoja pred učiteľmi i pred samotnými MPC?!

A koľko ďalších inštitúcií - organizácií pod ministerstvom školstva . ešte možno vymenovávať!
Inštitúcií o vzdelávaní máme neúrekom, no kde sú diskusie o vzdelávaní?!

Redukovať, zlučovať, získané peniaze investovať do skvalitňovania vzdelávania! Jedna z ciest, ako sa vymaňovať zo súčasného (nielen vzdelanostného) marazmu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oni diskutovať nemôžu

alebo aspoň nie pod svojimi menami, lebo by leteli ako psychologičky z Čistého dňa. V Blbákove sa netreba prezrádzať...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a toto nevedia zrušiť?

..veď je to šikanovanie učiteľa

Učitelia na mnohých školách musia ručne vypisovať pedagogickú dokumentáciu dokumentačným atramentom. Triedny učiteľ na konci školského roka vypisuje približne 5 hodín pedagogickú dokumentáciu. Takmer všetko by sa pritom dalo vytlačiť cez software ascAgenda za desať minút. Je to povolené vyhláškou ministerstva školstva č. 326/2008 z.z. § 4.




Už tri a pol hodiny škrtám kolónky z ľavého dolného rohu do pravého horného rohu. V štrnástom katalógovom liste žiaka je to tuším v poradí 840 kolónka. Ostáva mi ešte osem listov, čo snáď zvládnem za hodinu a dvadsať minút. Ak všetko pôjde dobre a nenastane výpadok elektrického prúdu, zemetrasenie, nepredpokladaná domáca udalosť, či pád asteroidu na našu ulicu. Vypisovanie pedagogickej dokumentácie na konci tohto školského roka zvládnem vyplniť do piatich hodín.

https://dennikn.sk/blog/5-hodi...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Že ich je veľa je jasné. Ako pomáhajú školstvu je jasné už menej. NÚCEM roky testuje deviatakov, v poslednej dobe aj piatakov a kvalita stále klesá - načo také testy, keď sa z ich výsledkov nepoučíme. V MPC vzdelávajú učiteľov z praxe často teoretici, obsah a forma atestačných prác má pre učiteľa takmer nulový praktický význam - prečo vlastne nevzdelávame učiteľov priamo na katedrách VŠ - dalo by sa to spojiť s praxou študentov - napr. tímová spolupráca učitelia študenti na tvorbe diplomoviek a atestačných prác . Navyše tu máme ŠIOV - inštitút odborného vzdelávania. Inšpekcia sleduje nezmyselné byrokratické detaily, zväčša je skôr strašiakom ako poradným orgánom učiteľa. Celkovo 11 rozpočtových organizácií a nakoniec učiteľ aj tak robí kopu vecí sám. Rovnako aj iné organizácie a úrady miesto pomoci učiteľom len pridávajú papierovačky - CPPPaP produkujú integrovaných žiakov ako na páse, hoci vedia, že asistentov je pramálo a začlenenie často končí len kopou papierov, sociálne úrady úkolujú učiteľa písaním posudkov - miesto toho aby úradník sám na vlastné oči zistil skutočný stav, polícia hodiny vypočúva učiteľov ohľadom neplnenia povinnej dochádzky žiakov - často s výsledkom 0... A reformu zatiaľ nikde nevidno. Právomoci učiteľa 0. Povinnosti (zodpovednosť) rodiča a žiaka 0. Na stredné školy vezmú všetkých aj náhodných okoloidúcich. Obsah vzdelávania ZŠ a veľkej časti SŠ z doby Terézie a Jozefa. Podmienky pre praktické vyučovanie, ktoré má byť kľúčové - biedne. Za všetko hovorí jeden z nápadov pána Zelinu aké skvelé je natáčať všetko na kameru - odborníci, teoretici mimo realitu. Už dnes keby sa dodržovali zákony - povinná starostlivosť o dieťa, ohrozovanie mravnej výchovy, by bol kvalitatívny výstup školstva inde. Nehovoriac o tom na čo držíme toľko miest v SŠ a načo ministerstvo platí toľko trafík.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Výborný príspevok.

Ja by som ešte odčlenil od školstva a vedy šport a priradil ho ku kultúre. Kultúra a šport sú prevažne pre voľnočasové aktivity ľudí.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov