SME

Diskusia k článku: Slovensko zasiahne vlna sneženia

Na strednom Slovensku sa má rozosnežiť už v stredu napoludnie.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
67 príspevkov

  • Milan Ďaďo

    Cestári, stále posmech cestári.

    Keď začne snežiť, bolo by potrebné mať jeden sypač na každých 10-15 km. To v praxi nejde. Preto je zákonité, že pri hustom snežení sú cesty nie celkom v normálnom stave.
    • Mike_007
      samozrejme, ale pokial vieme 24h vopred, ze sa rozosnezi a pritom pocas tychto hodin nebude prsat, tak sa moze minimalne uz od rana zacat posypat. nebude prsat = voda posypovy material nezmyje. v tomto spociva priprava, nie v tom, ze budu vsetci cestari sediet na dispecingu uz v noci a cakat na povel "chodte"... prave preto, ze ich je obmedzeny pocet, maju vypracovane optimalne trasy uprav komunikacii (uloha "cinskeho postara") s minimalizaciou duplicity prejazdov naprazdno a so zohladnenim ich priority podla vyznamu. no a kedze pozname trasu, pozname aj priblizny cas jej zvladnuta a vieme teda stanovit najneskorsi cas odjazdu tak, aby v momente snezenia uz boli komunikacie preventivne posypane...
      • tiborsa

        ty to pises ako keby mali cestari

        vysoke skoly a sofistikovane sa rozhodovali. Cestar najskor vzdy odhrnie svoju dedinu a az potom ide inde lebo susedia by mu cely rok nadavali.
        • Mike_007
          a vy si myslite, ze sa optimalizacia nikde nepouziva? od postarov, kurierov, sanitky, cestarov.... vsade su predpisane trasy, preto maju aj monitorovacie gps systemy, aby ich nadriadeni vedeli skontrolovat, ci idu tam, kde maju ist a ci robia to, co maju robit. ja tu nepisem o tom, ze vodic ma vysoku skolu, ale spravy ciest su institucie, ktore maju tieto veci optimalizovane, ved to by boli obrovske straty na palive a amortizacii vozidiel za zbytocne prejazdy, nehovoriac o oneskorenych zasahoch a z toho vyplyvajucich skodach na majetku, v horsom pripade na zdravi a zivotoch. pokial si niekto mysli, ze v dnesnej dobe sa vsetko robi systemom jozka z dediny, ktory ma traktor a na poziadanie mi pride odhrnut dvor alebo vytiahnut auto z garady, tak to uz davno takto nefunguje...
          • Milan Ďaďo

            Výborne,

            teraz len tvoj plán a predstavu dostať do praxe.
            • Mike_007
              • Milan Ďaďo
                • Mike_007
      • dinic
        Takze posypat este pred snezenim ? A inac v hlave vsetko v poriadku ? Ty si jeden z tych co vsade bol a vsetko vie. Teda aspon si to mysli ...
        • Mike_007
          https://bratislava.sme.sk/c/80... http://m.bratislava.sk/vismo/z... Kedy sa robí preventívny posyp? Účelom tohto opatrenia je ochrana komunikácie pred vznikom poľadovice a ujazdenej vrstvy snehu. Vykonáva sa chemickým posypovými materiálmi: a) Teplota suchej vozovky poklesne pod 1°C a relatívna vlhkosť vzduchu stúpa nad 85 % b) Vozovky sú mokré, ich teplota je 2°C a klesá. c) Teplota povrchu vozovky je 0°C je predpokladaný dážď, alebo sneženie s veľkou pravdepodobnosťou pre naše územie. Ak sú splnené podmienky bodu a) fúka vietor o sile viac ako 5 m/s preventívny posyp nemožno robiť. Posypový materiál by bol odfúknutý ku krajnici. Na mokrú vozovku, príp. pri začínajúcich zrážkach možno posyp vykonať i pri silnom vetre. Preventívny posyp sa robí dávkami: - suchá vozovka 5 - 10 g/m2 - mokrá vozovka 10 - 20 g/m2 Posyp sa robí u komunikácií celkovej šírky 8m a v dobe mimo intenzívnu premávku jednou jazdou v strede vozovky. V dobe veľkej premávky menšou dávkou v každom jazdnom pruhu, čo najbližšie k stredu vozovky.
  • kapitaň_975434
    myslým, že novinári dali túto správu naším cestárom a hlavne súdruhovi ministrovi dopravy dostatočne včas - aby zasa ako každý rok nedrístali, že zima ich prekvapila - kalamity budú aj tak, lebo naši cestari nevedia, čo je prevencia
    • barel

      Nikdy som nepočul cestárov

      hovoriť že ich zima prekvapila. To drístajú jednoduchší občania ktorí nechápu že cestári môžu následky počasia zmierniť ale nie odstrániť. V hustom snežení skrátka čierna cesta byť nemôže ako si to jednoduchší prestavujú. Ale aj na zasneženej sa dá bezpečne jazdiť ale to už je na vodičoch. Primeraná rýchlosť bezpečný odstup opatrné manévrovanie.....

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 362
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 319
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 395
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 327
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 517
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 793
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 637
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 129