SME
Nedeľa, 5. apríl, 2020 | Meniny má Miroslava

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vedci žiadajú od vlády reformu školstva aj zastavenie odlivu mozgov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Sudruzka ministerka sa poradi s Dankom. Ten sa poradi s Gucikom,Kmotrikom,Reznikom, Machalom, TA3 a nasledne bude reagovat rezort skolstva prostrednictvom ministerky,ze reforma sa pripravuje a odliv nehrozi,pretoze mozgov je v politike na rozdavanie.
 

Odliv mozgov?

Súdruhovia sa chcú postarať, aby šikovné deti vôbec nedosiahli dobré vzdelanie. Aby ani žiadne vzdelané mozgy nevznikli.
ZÁKERÁCI !!!
Čo nám prave teraz chcú spravit, ze vyrazne okresaju v BA 8-rocne gymnazia, to je najpodlejšie, to je najhorsie.

A uplne na hlavu je ze to najviac schytaju cirkevne skoly, ktore maju dlhodobo lepsie vysledky ako statne!!!!!!!!!!!!
 

 

Toto nie je o gymnáziách.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Odliv mozgov prestane, ak mzdy na Slovensku budú porovnateľné so zahraničím. Ale všetky nie len vedcov. Bol by nezmysel, aby jedna skupina obyvateľstva bola platená tak ako zahraničie a druhá nie. Takže kým k tomu nedôjde, tak je je zbytočné sa tomu venovať.
 
Hodnoť

 

1. prečo podporovať vedu , výskum a nie TECHNICKÝ PROGRES?
Tej kvázivedy a kvázivýskumu tu je habadej.
Ale výsledky vidno len v TECHNIKE !

2. A je vôbec potrebné podporovať MÚDRYCH, ked aj tak všetko dovážame ? Vlastné socialistické fabriky a výskumné ústavy sme zdevastovali a naháňame sa IBA po zahraničných investíciách. A tam treba len muklov, nie múdrych.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Ideálny slovák = bez vzdelania

Všetky rozvinuté štáty, z ktorých by sme si mali brať príklad a ku ktorým by sme sa mali snažiť priblížiť, si starostlivo chránia svoje elitné školstvo. Je známe, že najkvalitnejšie prakticky nikde nie sú štátne školy, skoro bez výnimky sú to školy súkromné. Pod školou súkromnou rozumiem všetko, čo nie je štátne, teda aj školy cirkevné. Aj u nás to kedysi bolo - spomeňme napr. jezuitské gymnáziá, evangelické lýceum... Študovali na nich deti bez ohľadu na vierovyznanie. Navyše štát (aj kapitalistická 1. ČSR dávno pred vojnou) štúdium chudobných detí podporoval premysleným systémom štipendií. Iba tak mohli vyštudovať nadané deti chudobných rodičov aj na špičkových školách, iba tak sa z nich mohla relatívne rýchle stať slovenská inteligencia. Socializmus - školy zoštátnil, ale štúdium podporoval - aj vtedy boli elitné gymnáziá - spýtajte sa dnešných skorodôchodcov a dôchodcov, profesorov, inžinierov, lekárov... Po roku 1989 "vybuchla atómová bomba" a všetko je inak. Čo je kvalitné a vzniklo bez štátneho zásahu, bolo pod rúškom "reforiem" v hlbokom konsenze koaličných vlád pod dohľadom MVSR a nakoniec "vysokých vládnych dôstojníkov" zničiť. Ako sa zdá, ideálom vlád od roku 1989 nie je kvalitné školstvo. Ideálom vlád je prekopávač kanálov so základným vzdelaním. Vzdelaný človek je pre tento štát veľký problém - chce stále viac, má oprávnený pocit, že investície do vzdelania a kvalifikácie sú na Slovensku úplne zbytočné. Kvalifikácia a znalosti nie sú na Slovensku hodnotené - pozitívne hodnotený je iba majetok konkrétneho človeka. Ak nič nemáš, tak si nič. Vedci obyčajne majetní nie sú, preto je aj ich spoločenská hodnota u nás mizerná. A pozor, každý z nich stál a stojí obrovské peniaze (vzdelanie, vybavenie vedeckých pracovísk) a okamžitý zisk z vedeckej práce nulový. Potvrdzujú to aj posledné akcie Okresných úradov v Bratislave cielené na kvalitné školy. Chceme aplikovaný výskum - to je pekné, ale bez kvalitného základného výskumu ten aplikovaný nevybudujeme. Za tejto situácie sa apel "vedcov" na vládu, aby zastavila odlev mozgov míňa účinkom - je to iba jedna ďalšia v podstate zbytočná formálna akcia. Táto vláda (ale aj všetky iné od roku 1989) na "vedcov" zvysoka kašle a s nekonečnou aroganciou to denne dokazuje. Vyháňa kvalifikovaných ľudí všetkých kategórií zo Slovenska a nie sú to iba lekári - sú to aj kvalifikovaní robotníci... Zakrýva to mediálnymi kampaňami a formálnymi akciami typu vráťte sa na Slovensko, zaplatíme vám za to pár Euro bez toho, aby garantovala podmienky na reálny rozvoj vedy na Slovensku. Medializuje pár mladých ľudí, ktorí sa vonku uplatnili, na Slovensko sa vrátili (alebo nemohli, prípadne nemali odvahu odísť). Bohužiaľ, niektorí sa vonku neuplatnili, vrátili sa a tu sa stali sa "odborníkmi na všetko so zahraničnými skúsenosťami". Tí úspešní rýchle zistia, že výskumné ústavy a univerzity o nich nemajú záujem okrem iného aj preto, že nezapadajú do petrifikovaného slovenského systému. Ak aj ústavy záujem majú, nemajú prostriedky nato, aby vytvorili optimálne podmienky na skutočný výskum. Bez peňazí moderná veda až na výnimky neexistuje - bez podmienok je to iba bezobsažná hra na vedu produkujúca publikácie pre publikácie, pre tituly... Potvrdzuje to aj posledná "reformná" akcia slovenských štátnych úradov - od zeleného stola, zrejme bez reálnych analýz, kvalifikovanej znalosti problému, proste z moci úradnej. Pretože u nás platí - ten, kto dostal glejt, dostal aj patent na rozum.
 
Hodnoť

 

Im na tom nezalezi..
 
Hodnoť

 

...V otvorenom liste sa píše, že je potrebné zabezpečiť platy výskumných a pedagogických pracovníkov, aby sa zabránilo odlivu mozgov...

...a v tom je ten problém...

...výskumní a pedagogickí pracovníci birmovaného precedu a kapitáňa nevolia a ešte by aj vyššie platy chceli aby tu zostali. Trt dostanú, nech si idú kadeľahšie, nech sa odlievajú, nevďačníci...

P.S. Nášmu svojstojnému Slovensku postačí jeden megamozog. Na všetky problémy. https://www.aktuality.sk/clano...

P.P.S. A keby už jeden megamozog nedajboťe nestačil, máme v zálohe kapitáňa s jeho super megamozgom na riešenie problémov celej galaxie... Tí dvaja sa zo Slovenska neodlejú ani keby sa cez nich cunami prelialo...
 
Hodnoť

Podľa

môjho názoru títo vedci majú záujem jedine o presadenie si svojich vlastných záujmov a všetko ostatné čo spomínajú je len taká omáčka ktorej ani sami nerozumejú.

Faktom ale je, že reforma školstva sa pod vedením pani ministerky dostala do hlbokého závozu a existujú vážne pochybnosti či práve ona je tou správnou osobou ne riešenie tohoto závažného problému.

Osobne som očakával, že jej prvý krok bude zavedenie povinnej maturity z matematiky. Matematika je veľmi dôležitá pre výchovu detí k logickému mysleniu a bez logického myslenia sa nezaobíde žiadna profesia. A v prípade zavedenia povinnej maturity je horizont platnosti tak za 2-3 roky.

Hoci pani ministerka pochádza z Prognostického Ústavu SAV, tvári sa akoby nevedela, že bez prognózy vývoja nášho národného hospodárstva sa žiadna znysluplná koncepcia školstva vypracovať nedá. A pre kvaliu takejto koncepcie je dôležité aj držať pri jej spracovaní učiteľov čo najďalej od nej. Tí nech sa vyjadrujú k metodike výučby, ale nie ku koncepcii.

A len pripomeniem, že po roku 1918 sme sa inšpirovali francúzskym systémom školstva a mali sme jeden z najlepších na svete. Po roku 1948 nasledoval rad socialistických vylepšovaní, ale nakoniec sme skončili pri tom predvojnovom. No a po roku 1989, napriek varovaniam, že čo je dobré treba ponechať, sme ho zlikvidovali a doteraz sa nevieme z toho spamätať.

Toto je môj názor, ktorý nikomu nevnucujem.
 


Najčítanejšie na SME Domov