SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nemecká firma láka Slovákov na podanie hromadnej žaloby proti Volkswagenu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Slováci nemôžu byť poškodení emisným škandálom, lebo vyprodukované emisie u nás nie sú rozhodovacím kritériom pri kúpe auta. Podľa mňa ani 1 % vodičov nevie aké emisie jeho auto vyprodukuje.
 

 

Oni ale spravili zvolávačku a preprogramovali software. V servise nevedeli, alebo nechceli povedať žiadne detaily. V zásade ale emisie možno znížiť len znížením prívodu paliva, čo má za následok zníženie výkonu. Takže keď mám mať namiesto výkonu trojlitra výkon dvojlitra, chcem vrátiť cenový rozdiel za auto, rozdiel zaplatených nákladov na servis a náplne a odškodné. Čo je na tom zlé?
 

 

Preprogramovať auto si si išiel dobrovoľne. Ak si nechcel znížíť výkon motora, stačilo neísť na zvolávačku, alebo v servise povedať že si to neželáš. Je to tvoje auto, ty si sa rozhodol čo sa s ním stane, tak za čo by si mal dostať odškodné?
 

 

Ano, ale na rakuskych a nemecky dialniciach mozu kontrolovat ci si tou upravou presiel. Nepoznam presny postup, ale minimalne tieto dve krajiny povinne zvolavali majitelov tychto aut, ak sa nedostavili porusili zakonne upravy s hrozbou trestu.
 

 

Pokial viem, auto moze legalne jazdit po celej Europe ak moze legalne jazdit vo svojej krajine.
 

 

Nie. V niektorých mestách je dokonca zakázaný vstup vozidlám, ktoré nespĺňajú normy.
 

 

Dobrovoľné to nebolo. Upozornili ma že mi môžu v at alebo de odobrať techničák. Keďže tam chodím pravidelne, nemal som na výber.
 

 

Tá zvolávačka nebola povinná. Takže ak chceš mať stále 3 liter tak na ňu nechoď a pre teba sa nič nemení.
 
Hodnoť

Zvláštna matematika.

Poda tej nemeckej firmy by mal Wolksvagen odškodniť majiteľa tým, že mu vráti kúpnu cenu (30 tisíc) a prevezme auto (v hodnote 20 tisíc). Pokiaľ má auto po ix rokoch od nákupu s pôvodnou kúpnou cenou 30 tisíc, stále hodnotu 20 tisíc, tak ide o normálnu stratu hodnoty. Tá škoda nemôže byť 30 tisíc (keďže auto má stále hodnotu 20 tis.) a nemôže byť ani 10 tisíc, keďže tento rozdiel je (minimálne v podstatnej časti) normálnym časovým znehodnotením jazdeného auta.
Jediná škoda, ktorú majiteľ môže v súvislosti s emisným škandálom utrpieť je tá, že na sekundárnom trhu po niekoľkých rokoch užívania ho zrejme predá za o niečo nižšiu hodnotu. Čo je ale skôr spôsobené antidieselovou hystériou a čiastočným odklonom trhu od dieselov.
 

ehm, skoro rano

Volkswagen...
 


Najčítanejšie na SME Domov