SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štát pozastavil prevádzku vrtuľníkov Mi-17 z bezpečnostných dôvodov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Stát pozastavil prevádzku vrtuĺníkov Mi-17 - prečo, čo sa deje v armáde ? Nie je tak dávno, čo sa riešil problém v médiách, že dva vrtulníky prešli generálnou opravou a aj tak sa nedostali do prevádzky. Myslím, že išlo tak isto o vrtuľníky Mi-17. Robím v tomto odbore 28 rokov a viem, že na lietadlach a vrtuľníkoch stanovuje výrobca technický život , ktorý môže byť napr. 30 rokov. To znamená, že každe lietadlo alebo vrtuľník , musí pri dodržaní technologistických postupov na udržbu, opravy a generálne opravy, ktoré garantuje výrobca fungovať bez väčších problémov. Viem, že vruľníky Mi-17 prešli v OSSR modernizáciou a dostali označenie Mi-17M a Mi-17LPZS a že technicky život je okolo 35 rokov po dohode s výrobcom. Preto ma prekvapilo, keď som sa bavil s technikmi z Prešova, že posledných 15 rokov bolo normálne, ked vrtuľniky / vtej dobe mali Mi-2, Mi-17M, Mi24D a Mi-24V / po generálnej oprave boli odstavene 3 mesiace, polroka , rok ,alebo odlietali 200 hodin a boli odstavené. Bol som týmto fungovaním dosť prekvapený, z tohto vyplýva , že tento problém je asi dlhodobý. Je velmi zaujimavé, keď počúvam predstaviteľov armády, ktorý hovoria o častých poruchách na vrtulníkoch, pretože sú zastaralé. Prečo sa nikto neobrátil na výrobcu, že garancia životnosti pri dodržaní technologie nie je v poriadku. Ja osobne si myslím, že problémom nie je vek vrtullníkov, ale dodržiavanie technologických noriem výrobcu.
 


Najčítanejšie na SME Domov