matascika si pamataju mnohi. aj to, ako obhajoval svoje tri variacie perforovaneho rebra v sirke dialnice ako dostojnej nahrady stareho bratislavskeho mosta. nic proti nemu, mostar dobry, ale sutazit sam so sebou v pokrutenom tendri na pochvalu nie je.
až teraz, ked píšu že zomrel. A keby som sa spýtal na neho 1000 ľudí, ak by 1 vedel meno staviteľa krásnych mostov, tak by to bolo veľa. Toto som sa snažil povedať. A takých "neznámych" osobností sú tisíce. Napr. povedz meno hlavného inžiniera, ktorý staval Oravskú priehradu (aj iné), s kolkými peripetiami sa musel popasovať, ak by nebolo jeho odvážneho a rázneho rozhodnutia pri obrovskej povodni pri výstavbe, dne s tá priehrada nestojí. A keby si za vojny za nacistov nezachránil takisto svojim rozhodnutím život, tak by tu nebol ani Karlov most, ktorý zachránil pred prírodným živlom a tým zachránil aj svoj život. Jeho meno sa začína na K.
Hodné si je prečítať knihu Oneskorené reportáže od Ladislava Mňačka, tam je mnoho skutočných príbehov a skutočných osobností, vrátane toho inžiniera.
Česť pamiatke všetkým takým ako on a Ing. Maťaščík, ktorých prácou sa hrdíme a máme z nej osoh.
Na Slovensku boli stovky ľudí v rôznych oblastiach života, ktorí spoločnosti odovzdali všetko. Zanechali po sebe hlboké a dnes už poväčšine neznáme stopy. Sú to ľudské vzory a mali by sme im stavať pomníky. Ich úspech bol postavený na práci.
Spoločnosti sú podsúvané celebrity, prázdne tvory, narkomani, rýchle a bezprácne peniaze a neviazaný spôsob života.
medzi ktorých zaraďujem aj tých, čo sú každú hodinu v správach spomenutí, že dali gól či krutili pedále.
Nepoznáme však životné peripetie a nasadenia osobností ako tento mostár, kolko bezsených nocí určite poprežíval, s kolkými problémami zápasil, koľké trápenia a stresy poprežíval, a my všetci máme z nich osoh. Z takej, čo sa zvezie na snehu dolu kopcom, no čo z takej máme, ale vraj osobnosť a každú hjodinu je v z právach.
pre bulvárne tlačoviny a komerčné rádiá a televízie sú významní ľudia z oblasti architektúry, stavieb (ako pán Maťaščík), vedy, medicíny, kultúry a umenia nezaujímaví a preto ich ani väčšina Slovákov nepozná. A pritom naši vládni politici sa radi obúvajú hlavne do nebulvárnych a nekonšpiračných serióznych médií a verejnoprávnej RTVS, kde sa človek o týchto osobnostiach niečo dozvie (napr. články a rozhovory v SME, Denníku N a Pravde a tiež fantastické rozhovory v Ráne na eFeMku).
Nechcem nikoho urazit, ale autorom mostu Apollo je podla mna p. Ladislav Nagy, ktory vypracoval dokumentaciu mosta pre uzemne rozhodnutie ( pozri clanok https://reality.inspiracie.etr... ) a do ktorej vniesol prvy krat myslienku oblukoveho oceloveho mosta. Nespochybnujem Matascikove dalsie zasluhy pri tvorbe dokumentacie pre SP a RS alebo vystavbe mosta, ale nazvat ho otcom bratislavskych mostov je podla mna trufale.
ale to by potom museli spomenúť možno 100 ľudí, každý svojou troškou, svojim nápadom či prácou prispel ku celému dielu. Ale hlavný projektant bol Ing. Maťaščík, ako som sa dočítal, takže je to vporiadku. Česť jeho pamiatke a jeho dielam.