SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Gajdoš nepredložil ponuky na stíhačky, vyhovára sa na Pellegriniho (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

,,Plníme úlohy vrámci uznesnia vlády´´ Akej vlády? Kremeľskej asi. Toto čo predvádza je normálna sabotáž a vlastizrada.
 
Hodnoť

gauneri zo SNS maju strach

plan tychto gaunerov je, aby po predlozeny este v ten isty den vlada to odsuhlasila.

Jednoducho preto, aby nebolo mozne zvratit tuto SNS zlodejinu.

Vobec by ma neprekvapilo, ked gauneri zo SNS vytvorili dymovu clonu zdanovania obchodnych retazcov pre tuto zlodejinu, na jej prekrytie, a ako subject kompenzacneho obchodu - ustupkov.
 
Hodnoť

 

Zeby sa z pelle staval stary fico ... nebolo to tak davno ked v ramci udrzania moci smer rozbil slotovu sns ... danko dostal na zaciatku hodnost a balicek na rozdavanie no zjavne smeru balicky dochadzaju, tak vysterilizuju aj danka ... take slovenske
 
Hodnoť

na čo sú nam

bojujúce sokoly (General Dynamics F-16 Fighting Falcon)

alebo vtátky (Saab JAS 39 Gripen)

my potrebujeme dravca (Lockheed Martin F-22 Raptor).
To, že povolenia na predaj dostali len do Izraela a nikde inde okrem USA ho nemôžu predať je iná vec
 

???

v ktorom paralelnom vesmíre bude mať Izrael F-22? Na základe federálneho zákona je predaj F-22 zakázaný. Uvažovalo sa o výrobe "zjednodušenej" verzie F-22 pre Izrael, Japonsko či Austráliu, ale z toho zišlo a výrobná linka bola rozobraná (bolo vyrobených 195ks pre USA a to je všetko).
Izrael, tak ako aj iný spojenci môžu nakúpiť F-35 (Izraelci ich stihli už aj nasadiť v ostrom boji)
 

Ok

ja som mal info

F-22 Raptor Sale to Israel Supported by Clinton
https://www.armscontrol.org/no...

Will the United States Air Force ever sell the F-22 Raptor to foreign countries? What are the reasons for not selling or selling that model?
https://www.quora.com/Will-the...



Israel hopes Congress will lift F-22 ban
https://www.jpost.com/Israel/I...


A tak som predpokladal, že ten zákaz už neplatí
 
Hodnoť

Ja som za F16 nebudem kupovať Daciu Log

an.

F16V je Toyota Lexus a životnosť 40 rokov.
Ved kupovať si teraz Daciu logan alebo žiguli ktoré sice odvezu a neprší v nich no je to ako Oblek s gumákmi.

Radšej si trocha priplatiľ a kupiť Toyotu ako DACIU.Tak to urobí aj sedliak sukromník so zdravým rozumom.

F16 najnovšia verzia je Superstroj to je jednoznačné.Tak ak vrtuľniky Black Hawk
Nova
F16 má životnosť 40 rokov /Gripen 30 rokov/ a supervyzbroj a avioniku ktorú Švedi vyvinu za 10 rokov aj to sa en pribížia.

F16 je schopná naviac ničiť pozemne ciele suprepresne,má MEGA radar kedy sleduje veľa cieľov naraz a je schopný odpaťovať aj pozemne rakety zo zeme ked to počítač tak vyhodnotí
dokonca pri sttreľba nemusí ako MIG29 cieľ vidieť a môže strieľať rakety aj tzv chrbtom od cieľa o čom sa migu ani nesníva.
Mig 29 je PEVNY TRAKTOR.

No z druhej strany minister DUDÁK je uzdi chcáč zbabelý nevie to zdôvodniť a tak nedodrží slovo a pokaka si slipy.

Tak to bude radšen zdržovať odkadujem po prázdninach niekedy v roku 2020 po voľbach a MIG ovci na MO Holkovci budu chodiť po inštrukcie na RU fašistické vyslanectvo.

Nezabudajme bratia že DUDAK ma "ženu RUSKU" /Moskovské školy a myslenie/ a ktovie čo pod duchnou spriadajú aké odkazy si vymieňaju vravia ľudia.

Už aby boli voľby a SNS išla od koryta lebo je deštrukčný članok Slovenskej štátnosti byť v službach RU okupanta a fašistov z Kremľa so zlatým rubľami je Vlastizrada.
 
Hodnoť

 

F-16V nie je zlá voľba, podľa mňa lepšia ako Grippen. Otázkou je, či ministerstvo a vláda nedokážu ponížiť cenu, získať offsetový program od USA a do akej miery šlo o transparentné rozhodnutie. Zbrojárska lobby je totiž vždy štedrá k tým, čo rozhodujú o vyzbrojovaní.
 

Rozdiel v cene minimálny cca 20%

Ved ked kupujem auto za 14000 Evri alebo 17800 Evri to je prijateľný rozdiel vzhľadom na parametre a životnosť o 33% vyššiu ako Gripen.

Ved nemame tankové vojsko a mame soudruzi 4 prenosne supravy Gustaff3,4 ktorý zaostava za JAVELINMI.

Čím by chceli vojaci ničiť nepriateľské tanky s tymi 20 toimi črepmi T72 v Trebišove? ved to je na smiech.Ako nás ubránia.

Aj ked sme v NATO v prvom rade musí zaujať obranu domáca armada.
Podľa ustavy štát musí zabezpečovať vonkajšiu bezpečnosť štátu armadou a nie ju likvidovať a rozkradať ako pnehda Ruskí saboteri v UA armade
 

 

neber v zlom, ale nerozumiem, čo chceš napísať.
možno sa trafím - tanky rušil minister Galko. zrušil aj Mil-24.
Realita je ale taká, že OS SR nikdy nemali dlhodobú koncepciu bez ohľadu na ministrov, čo ich vedie. (napíšem to strašne lopatisticky - to už nie je o kradnutí toho či onoho ministra, to je o štýle pokus - omyl). klasický prípad sú v súčasnosti moderniaované BVPčka (aby sme akože získali kontrakt na modernizáciu iných armád, čo majú u seba tieto veterány) či prezbrojovanie z húfnice ZUZANA na ZUZANA 2 (lebo pre export musíme ukázať, že máme nasadené tieto stroje v našej armáde, pričom Česko má ešte staršie húfnice DANA). Koncepcia žiadna, len zúfalý boj o zákazky...
 

 

Cesko a ich Dany. Nedavno - pol roka dozadu mali byt DANA modernizovane a mali sa k nim dokupit dalsie 155 mm dela. Co viem tak modernizacia DANA padla a maju sa kupovat len nove 155 mm dela. Neviem ci nie nahodou nejakych 55 kusov diel. Maju naplanovane aj na to prostriedky. No len na to vyclenili tak malo, ze ledva do rozpoctu im vojde nasa EVA. Najake zahranicne pri tom pocta ani nie.
 

No netrafíš sa vôbec

Galko tanky nezrušil, tankový prápor zanikol už 1.7.2009. Mi-24 končila dobová životnosť, Dčka už boli vyradené ešte skôr. Bolo by plytvaním financií predlžovať ich životnosť, najmä ak neboli peniaze na predlžovanie životnosti. Vidíme to na nehospodárnom predlžovaní životnosti Mi-17. Podľa verejnej databázy sa spravila generálka u jedného stroja bez PREDLŽENIA životnosti, kedže neboli na nu peniaze. Za ROK vrtuľník odstavili a musel absolvovať OPÄŤ generálnu opravu a predlžovanie živonosti ... PLYTVANIE to bolo, toho čo to schválil by mali zavrieť do basy. A to nevravím o ťažkostiach zo získavaním ND z RF pre VŠETKU techniku pochádzajúcu z dôb ZSSR alebo dodanú z RF. Rovnaké problémy majú aj v ČR.

Obvinovanie Galka zo všetkého zlého je absurdné. Za ten čas, odkedy sa stal ministrom, sa podstatne zlepšil v problematike a na poslednej diskusii s terajším ministrom obrany ho "strčil do vrecka".

S tou (ne)koncepciou s tebou súhlasím. Deje sa tak žiaľ už od vzniku SR. A či sa dá nazvať modernizáciou to, že na veži Turra sa nachádzajú zastarané rakety Konkurz,to pochybujem. Rovnako aj o 30 mm kanone, ked dnes je trend aspon 40 - 45 mm, v takom Rusku dokonca 57 mm. O kompatibilite s NATO u sovietskeho kanona ani nevravím.Ešte ho tak využívať na školské streľby v rámci spotrebovania starej sovietskej munície ...
 
Hodnoť

Tak,

dankovia s hrnkami sa idú postarať ficovi o prázdniny. Nebudú lietadielka, nebude kľud.
 
Hodnoť

 

Bohužiaľ nielen MVO ale ani Slovensko kompletne nemá plán a ani viziu.Celá samostatnosť Slovenska je pokus omyl prepáčte mi to rodoľubi.Nás len osud zavial tam kde sme v EÚ,NATO a pod.Koncepcie u nás slúžia len na nabalenie spriaznených ľudí pri ich vytváraní.Realne každým dňom postupujeme vpred do priepasti pred nami.Naša armáda v súčastnej podobe nie je bojaschopná a ani ubrániť najkratšiu hranicu na Východe.PVO nefunkčné,obrana pozemných síl pred vzdušným napadnutím v nízkych a stredných výškach čím?Protitankové zbrane?Všetci sa tu spoliahajú na to že to dáko uhráme s tou našou holubičou povahou.Boj o dodávateľa supersonikov to už len dotvára.
 
Hodnoť

Svine

zase špekulujú aby tie ruské maslostroje mohli ďalej parkovať, nie lietať. Načo sú nám vlastne drahé stíhačky, voči iným štätom je to prd v tuneli tí majú desiatky a stovky stíhačiek. Nech sa spoja s ČR a tí nech ochraňujú naše maličké Slovensko. Určite by to bolo lacnejšie s.kpt. Danko.
 
Hodnoť

My potrebujeme nahradiť migy,

pretože sa blíži koniec ich životnosti, pretože je veľmi problematický servis a pretože sú servisované ruskými mužikmi. A pritom sme krajinou NATO.
Inak povedané, náhrada migov je objektívna nutnosť, objektívna.
Veľkosť SK, jeho význam v Európe a vo svete + členstvo v spolku s kolektívnou obranou vôbec neznamenajú, práve naopak, že SK musí nakúpiť to NAJ.
Iste, uvažovaná verzia F-16 je, čiste podľa taktickotechnických parametrov lepšie lietadlo ako SAAB.
Otázka však je, či to skutočne SK potrebuje, či nestačí niečo iné.
Odpoveď je, že naozaj špičkovú techniku nepotrebujeme, ale potrebujeme dostatočne a primerane moderné (nie najmodernejšie) lietadlo schopné aspoň 20 ročnej prevádzky a ktoré má, a to predovšetkým, nižšie prevádzkové náklady.
Ak to dám do automobilového žánru, tak SK určite nepotrebuje luxusnú triedu a ani vyššiu strednú triedu. Potrebám SK dostatočne, naozaj dostatočne vyhovie stredná trieda. Čiže nie Mercedes S a ani Mercedes E, ale bohate stačí Insignia, Passat, Mazda 6, Giulia, Peugeot 508 a pod. Aj Mercedes C či Audi A4 alebo BMW 3 je zbytočne drahé a nie nevyhnutné.
Niektorí v diskusii snívajú dokonca o RR alebo Bentley, ale to je bohapustý nezmysel.
 

 

K tym lietadlam. Takze Grippeny su dve verzie C/D a verzia E. Verziu C/D okrem Svedov maju Madarsko a Cesko. Svedi idu prechadzat na verziu E. Madari a Cesi ich maju prenajate. Cesi maju zmluvu o prenajme do roku 2027 s 2 rocnou opciou. Takze ich gripeny v case konca prenajmu budu mat vyse 20 rokov. Mohli by ich odkupit, ale preco kupovat stare masiny. Takze sa mozu rozhodnut pre nieco ine. Podobne na tom budu aj Madari. Aby sme za par rokov neostali samy, co budu mat Gripena. Ked budeme pri autach. Budes mat volvo a vsetci tvoji kamarati maju oktaviu.

K tej cene. napr. C/D ma integrovanu raketu AIM-120 AMRAAM verziu C-5. No len skoda, ze C-5 sa uz, nevyraba. Robi sa C-7 ale tu nedokaze Gripen nosit. Namiesto toho ma raket Meteor. Cesi C-5 kupovali za nejakych 800k dolarov. Co som nasiel tak cena Meteorov sa pohybuje okolo 2 mil. eur.
Pri 20 raketach ti to urobi 20 milionov eur. A mozno sa zisti, ze vyhodna ponuka Gripenu nemusi byt az taka vyhodna ako sa zdalo.

Este ku gripenom. Nedavno chceli stihacky chorvati. Prihlasil sa aj gripen. Chorvati si vybrali starsie izraelske F-16 s tym, ze im ich izraelci zmodernizuju.

Bulhari chcu tiez chcu nahradzat Mig-29. Prihlasil sa aj gripen. Zatial to vyzera tak, ze vysledok tendru odsuvaju.
 

mozno

je cielom prave oddialenie nakupu a predlzenie zmluvy s rus...takto by pravidelne navstevy sefa sns v rus davali celkom dobry zmysel
 
Hodnoť

Na stihackach sa nebojuje

na stihackach sa ryzuje!


Legitimna otazka:
Nikde som necital ziadnu analyzu - zdovodnenie, ako sa nam zvysi bezpecnost krajiny ked budeme mat tychto zopar stihaciek.

Kolko to bude hodin obrany, jedna, dve mozno az tri hodiny, no nie?

Kludne by stacili 2 taketo stihacky, jedna v Blave a druha v Kosiciach a nech denne lietaju hore dole, nech sa chlapci hraju na vojakov a nech trenuju.

No a tie milliardy by som vrazil do skolstva a zdravotnictva, ale az po volbach, nie pocas vladnutia tychto gaunerov.
 

Nič nevieš a trepeš 2/3 ako RU agent

Armádu máme z ustavy a musí zabezpečovať vonkajšiu obranu.Boli by sme ako Etiopia 1935 ked Taliani bombardovali domorodcov a oni im hrozili päsťami a strieľali lukmi.

Vieš že aj chudobny Slovensky štat 2,7 mil obyvateľov mal 2 letky Meserschmtov Bf 109 E a potom Bf109G-4,7 ktoré tam neboli stále ale rotovali.
13 letka mala cca 12 lietadiel Neskôr Messerschmit Bf109G-4.
Niečo od pamätníkov:
27. októbra 1942 odletelo na východný front k Azovskému moru prvých sedem Messerschmittov Bf 109E. V skupine boli npor. Vladimír Kriško, por. Ján Gerthofer, rtk. František Cyprich, Pavol Zeleňák, čtk. Izidor Kovárik, Jozef Štauder, František Brezina, Jozef Drlička, Jozef Jančovič, Jozef Švejdík, Jozef Vincúr a Ján Setvák. Ján Režňák však medzi nimi nebol, pretože kvôli zdravotným a osobným dôvodom musel o niečo neskôr cestovať vlakom. Po príchode boli celkové prvé dojmy z Ruska pre Jána Režňáka a celú letku 13 šokujúce potom, čo boli oboznámení s podmienkami, v akých sovietske obyvateľstvo žilo, ako vyzerali ich mestá a infraštruktúra. Príslušníci letky 13 boli miestnymi obyvateľmi vítaní niekedy až ako osloboditelia a nie ako okupanti[1].

Prvá frontová garnitúra letky 13 spolu s Jánom Režňákom bola 6. júla 1943 stiahnutá späť na Slovensko. Pod velením mjr. Ondreja Ďumbalu bolo prvej garnitúre letky 13 priznaných 155 potvrdených zostrelov sovietskych lietadiel so 4 stratami na vlastnej strane.

USAAF bombardovali APOLKU dňa 26. júna 1944, . Tento let skončil pre slovenských stíhačov ktorí sa zapojili do obrany nešťastne – čtk. Gustáv Lang bol zranený paľbou zo stíhačky P-51 Mustang, por. Juraj Puškár zahynul, Jozef Štauder a čtk. Štefan Ocvirk núdzovo pristáli, čtk. Štefan Jambor stihol

zo svojho lietadla vyskočiť, avšak zlyhal mu padák a zahynul, Rudolf Božík núdzovo pristál, Pavol Zeleňák stihol núdzovo pristáť, kým stratil vedomie. Len Karol Geletko sa vrátil s nepoškodeným lietadlom a bez zranení. Letka 13 týmto prestala existovať a následne boli zmarené aj plány na jej využitie v povstaní.


Celkovo počas svojej druhej operačnej túry na východnom fronte odlietal Ján Režňák 194 bojových misií, zúčastnil sa 36 vzdušných bojov a dosiahol 32 potvrdených zostrelov. Ďalšie tri zostrely neboli potvrdené.

Takže Ján Režňák odhliadnuc od ideologických nánosov je najväčšie Slovensko -české letecké eso v historii.Komunistami utajené.Syn stolára z Jablonice obrovský letecký talent pričom bol 3 krát zostrelený ked dokázal pristáť s poškodeným lietadlom na Kryhe v Azovskom mori blízko Kerčského prielivu.
Taký Oto Smik aj ked bojoval inde mal za celú vojnu 9 zostrelov.
Nemci boli super letci Taký geg. Bundesweru Rall mal za vojny 250 zostrelov a bol na 4,4 mieste.
No nakonci vojny už stroje nestíhali obrnenýmn USA Mustangom to bol iný level.



však zbavil obvinení.
Po vojne najprv pracoval na letisku v Trenčianskych Biskupiciach, neskôr vo Vojenskom leteckom učilišti v Olomouci. Po nástupe komunistov k moci bol v apríli 1948 degradovaný a z armády prepustený. Následne pracoval ako šéfpilot a učiteľ lietania v Považských strojárňach. V čase, keď mu ŠtB v roku 1951 odobrala po niekoľkých pokusoch definitívne pilotný diplom, vykonával prácu konštruktéra, projektanta a revízneho technika v Považskej Bystrici a v Piešťanoch. Do dôchodku odišiel v roku 1979 a žil v Piešťanoch.
Po roku 1989 žiadal o rehabilitáciu, ale neúspešne.
Ján Režňák zomrel 19. septembra 2007 v Martine vo veku 88 rokov.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Domov