SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nesrovnal: Záplavy Bratislava zvládla, takéto situácie sa budú diať častejšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

" Nesrovnal: Záplavy Bratislava zvládla, takéto situácie sa budú diať častejšie. "

Áno, budú častejšie, ale súdruh nesrovnal už nebude primátor....
 

"Záplavy Bratislava zvládla"

LOL!
Čo je potom nezvládnutie "záplav"?
A že vraj záplavy - záplava je rozvodnený Dunaj, nie bežný dážď.
Zaliate podchody = bIbé riešenie či chyba v realizácii.
Zaliate podjazdy = nedomyslený koncept.
Voda na cestách = priveľa plôch bez možnosti vsakovania vody.
Výpadky MHD = nepripravenosť.
Predvolebná demagógia = "Záplavy Bratislava zvládla"...

Nie, súdruh primátor, nie sme úplne bIbí...
 

 

asi by stacilo postarat sa o vycistenie kanalizacie. ale to by volic nepochopil, ze mame za primatora akcneho hrdinu.
 

Poďme sa porozprávať, koľko lesov

a vinohradov zmizlo v posledných rokoch z Koliby, z ktorej voda, predtým zadržiavaná lesom a vinohradmi steká na Račiansku ulicu a Mýto a na Trnavské mýto - po cestách, ktoré sa menia na potoky, a preplnenou kanalizáciou.

Niekoľko hektárov načierno vyrúbaných priamo medzi Podkolibskou a Ahojom.

Rozin, ktorý sprivatizoval bývalý výskumný ústav vinársky s kilometrami štvorcových viníc - na vily. Priamo nad Šancovou, ktorou to steká na Trnavské, zase Kmotrík postavili vilovú štvrť. Nové sídlisko na hranici lesa a vinohradom nad rušnovým depom.

Vinohrady sa orali po vrstovnici, takže prirodzene zadržiavali vodu.
(O tom, že nové mesto nemá žiadnu u prístupovú cestu cez 6-koľajpvú železnicu, ani nehovorím.)

V bratislavskom lesoparku sa - vždy trochu ďalej od ciest a značiek - rúbe ako nikdy v histórii. A v meste sa zastavujú posledné zelené plochy a parčíky.

Voda z tisíciek striech nových domov a obchodov okamžite odteká do kanalizácie, ktorá samozrejme - vybudovaná ešte za Františka Jozefa a komunistov podľa vtedajších urbanistických plánov - nemá žiadnu šancu odviesť prívalové dažde v ére globálnych klimatických zmien.

No a do toho nový podchod, ktorý nikdy nezatekal, ale teraz vodopády tečú rovno z elektrických rozvodov. Soudruzi z NDR tentoraz niekde urobili chybičku.

Mne je Nesrovnal ukradnutý, ale zvaľovať to úplne všetko na neho ... veď tento vývoj tu kontinuálne postupuje 25 rokov. A tú eelktriku fakt nemohol montovať on.
 

FYI

na túto tému:
https://dennikn.sk/1221985/kra...

PS
Nesrovnal nemôže za to, že zapršalo a že podjazdy nie sú dobre riešené. Môže však za to, že mesto na takéto situácie nie je pripravené a že sa nepremyslenou výstavbou na mieste vinohradov, športovísk či "sídliskovej" zelene zhoršuje schopnosť prostredia poradiť si s už bežnými dažďami. Tú elektriku v podchode nemohol montovať, ale mal sa postarať, aby niekto projektovanie a realizáciu stavby (stavanej z verejných prostriedkov) dôsledne kontroloval.
 

 

>Zaliate podchody = bIbé riešenie či chyba v realizácii.

Toto áno


>Zaliate podjazdy = nedomyslený koncept.

Za toto nemožno viniť Nesrovnala: Holt Ružinov, kde je najviac podjazdov je pod úrovňou Dunaja a nevybudoval ho on.

"Obec trápili povodne z veľkého aj Malého Dunaja. Aj dnes je Ružinov najnižšie položenou mestskou časťou. Prievozčanom znepríjemňovali život aj komáre a zápach z vyústenia mestskej kanalizácie."
https://bratislava.sme.sk/c/33...
 

Tvrdím, že stará kanalizácia

nemá šancu odvádzať všetku vodu z nových domov, supermarketov s betónovými parkoviskami, zabratými zelenými plochami, ešte aj pri úhrnoch zrážok, aké tu v histórii neboli.

Podjazd Bajkalská/Gagarinova tu je 40 rokov. Nepamätám, že by v minulosti bol pri každom daždi zaplavený. Takisto Bajkalská/Ružinovská - aspoň 50 rokov.

Oligarchovia a mafiáni si pri nových projektoch postravia garáže pre seba a svoje súložnice, ale nevšimol som si, že by sa z celých nových mestských štvrtí stavali kanalizačné zberače do ČOV v Petržalke.

Púšťajú to svoje how-know do kanálov postavených komunistami na exaktne plánovanú kapacitu pre sídliská z 60. a 70. rokov.

Podjazdy sú zatopené, len kanalizácia to nestíha odvádzať, tam how-know-cuc nepomôže.
 

jasne

aj to má vplyv, a kontra k tej BajkalskejGagarinovej a Prievozskej

je podjazd pri Žel. stanici Bratilava -Nové mesto a ten bol zatopený aj za "socíku" alke fakt je, že vtedy bol zatopenáý ale prejazdný a teraz je pri zatopení neprejazdný...

https://bratislava.sme.sk/g/10...
 

mohol by si kandidovať

ty máš určite riešenia.
Neobhajujem Nesrovnala, ale zaliate podchody podjazdy asi nie sú jeho problém
a keď mešká doprava pri zaplavených cestách, tak asi tiež nie.
 

Nekritizujem Nesrovnala

za Zaliatie podjazdov nemúdro vybudovaných pred desaťročiami.
Ale nemôžem prejsť mlčaním jeho bohorovné tvrdenie, že mesto situáciu po (už vcelku bežnom) daždi zvládlo.
Nezvládlo.
Havária čerstvo obnoveného podchodu, ktorý s veľkou slávou otváral, je vybavená alibistickými výhovorkami. Nepočul som o pláne reakcie MHD na podobnú situáciu - improvizácia tiež funguje, ale trvalo to dosť dlho...
Z územného plánu je trhací kalendár a zastavané sú plochy, kde bežne voda mohla vsakovať - takto jej viac ide do kanalizácie a tá potom nestíha, dimenzovaná bola na iné podmienky.
O príprave na takéto výkyvy počasia v dôsledku klimatickej zmeny sa robia konferencie, aj na magistráte sa tým tuším niekto zaobera(l), no praktické činy v toto smere: žiadne. Tie v opačnom smere (zabetónovanie ďalších plôch napríklad pre "byty"* tam, kde ÚP povoľuje len športoviská) sú typickou Nesrovnalovou politikou...

* "Byty" - nazveme to apartmánom a zrazu sa to môže postaviť tam, kde sa byty stavať nesmú či nemajú (hlučné či znečistené prostredie, ochranné pásmo, nevyhovujúca dopravná infraštruktúra či kapacita inžinierskych sietí, rozpor s územným plánom...)
 
Hodnoť

Nezvladla

Nie je normalne aby vsetky podjazdy v mesze boli pri kazdej silnejsej burke zatopene....zamysli sa p. Nesrovnal co pustas do eteru...
 

nezvládla ale viď vyššie

nezvládla ale viď vyššie
 
Hodnoť

 

Ivo pojedol vtipnú kašu. Možno by mohol byť podchod na Trnavskom Mýte zatopený menej keby miesto asfaltovania použili zámkovú dlažbu, ktorá čiastočne pomáha vsajkovať vodu.

Primátor, ale aj ďalší komunálncici by si mali uvedomiť že asfalt patrí na cesty, na chodníky dlažba.
http://www.tzbportal.sk/podlah...
https://www.premac.sk/zamkova-...
 
Hodnoť

 

To primátor považuje za zvládnuté, že po každom silnejšom daždi sú v Bratislave nebývalo zatopené, nepriechodné a neprejazdné miesta?
 
Hodnoť

 

Sprava je jasna, ak nechcete aby toto bolo standardom, musite si vymenit primatora. Nastastie su volby o dva mesiace.
 

zase niekto blúzni

a za čo tí noví postavia nové kanalizácie, poldre ... cesty ... ?

Bratislavsky majetok - ulice-parkoviská, nehnuteľnosti etc. ... generujú už 25 rokov miliardové zisky. Ak by sa peniaze, čo si na našich uliciach niekoľkí "podnikatelia" vybrali len za parkovné aspoň z polovice reinvestovali späť do dopravy, mali by sme tu poklopy a obrubníky zo zlata a každé parkovacie miesto by bolo vyleštené zubnou kefkou do jagava.

Lenže tu sú uzavreté 20 ročné meganevýhodné zmluvy, mesto nemá ani cent, a všetko čo sa kupuje, je z erofondov a na dlh. Popritom sa tu masovo vyparuje majetok, "nevypátrali, kto ukradol bazén pod hradom"; PKO, nábrežia, likvidujú sa vodné zdroje, lukratívne vodárenské spoločnosti, všetky mestské firmy ...

Som zvedavý, z čoho akýkoľvek primátor postaví novú kanalizáciu, cesty, podchody a nadúrovňové križovatky, aké sú štandardom v každom meste na západ od nás, metro/rýchlodráhu etc... etc

Také jednoduché to nebude. Veď ľuďom ešte ani nedocvaklo, v akom je mesto prúseri.

Lebofico to nevyrieši.
 
Hodnoť

 

Ivo Píár Nesrovnal.
 
Hodnoť

Ten clovek

to tak iba hra, alebo je to fakt taky arogantny id1ot?
 

 

myslim, ze hra. tak blby byt nemoze.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Domov