Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dobré ráno: Mešká vlak 10 minút? Železnice vám vrátia peniaze, no má to háčik (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vlaky meskaju su spinave a

vlaky meskaju su spinave a ozrana bez listka sprievodkyna radsej necha tak aby nemala problemy ..
treba skulturnit cestovanie vlakmi , viac policajtov, uroven dvihnut a to meskanie co s tym ???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten podcast sa mi nechcelo počuvať, ale môžem sa podeliť o skúsenosť z reklamovania cestovného lístka na bratislavskej hl. stanici.
Reklamoval som ho skôr z na5ratosti - než kvôli tým pár euram. Bolo to enormne dlhé meškanie, ktoré mi spôsobilo následné problémy, o ktorých sa nebudem rozpisovať.Pani v pokladni najprv na mňa pozerala ako teľa, potom sa radila s koelgyňou, čo má vlastne robiť s tou mojou reklamaciou, potom mi dali akési tlačivo kde som musel vyplniť dobreže nie číslo topánok. Nemal som čas to vyplňovať na stanici, tak som si to zobral domov, dal som si tu námahu, vyplnil som a na druhý deň zaniesol späť na stanicu. Odvtedy už prešiel viac, než rok a furt nič! Aj som na to zabudol, akurát nadpis tohto "Dobrého rána" mi to pripomenul.

Mám silný pocit, že postup vybavovania reklamácií na ŽSR je nadbytočne administratívne komplikovaný účelovo - aby odradil ich klientov od prípadných reklamácii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj keď ma teraz napadlo, že som v tlačivo možno vyplňoval aj číslo účtu takže teraz nie som si celkom istý, či mi náhodou niečo neposlali, ale nepamätám sa, že by som niečo také zaregistroval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zopár postrehov.

1. Keď sa roztrhne vlak, ani jedna časť nepokračuje ďalej. Obe zastavia, len nie rovnako rýchlo. Od chvíle, keď sa vlak roztrhne, ľudovo povedané vyfučí vzduch a súprava zabrzdí. Rušeň o pár metrov ďalej, keďže je ťažší a má dlhšiu brzdnú dráhu.
2. Súpravu nespojili a neopravili, pretože to, čo sa pokazilo, sa nedalo na mieste vymeniť. Každú časť museli odvliecť zvlášť a keďže jednokoľajka, jednu na jednu stranu, druhú na druhú stranu. Že to tam stálo tak dlho, je nehodová udalosť, ktorá sa musí vyšetriť a zdokumentovať na mieste, rovnako ako nehoda auta. Kým prídu vyšetrovatelia, kým sa to pofotí...
3. Občerstvenie cestujúcim. Ak sa stane nehoda na diaľnici a uviaznete v zápche, v extrémnych horúčavách sa o vodu starajú hasiči. Toto je rovnaký prípad. Vlaky sa trhajú menej často ako sú zápchy na diaľnici a aj tak si ľudia nenosia v aute lepeňáky a vodu.
4. Vlaky zadarmo - veľa ľudí vo vlakoch. Tí ľudia by cestovali inak. Možno autami, autobusmi. Vlaky sú najekologickejšia doprava.
5. Vozový park - Vectrony. Je to posilnenie vozového parku. Pokiaľ ide o nevyužitú rýchlosť, asi ťažko sa dnes dá prenajať elektrický rušeň s rýchlosťou do 120km/h.
6. Nie je pravda, že sa rekonštruovala trať na rýchlosť 160km/h a nemali sme rušne, ktoré by tú rýchlosť dosahovali. Rušne sme mali, ale nebolo ich dosť na všetky rýchliky. To nie je asi ani dnes. Len nám chýbala trať a zabezpečovacie zariadenie, ktoré by touto rýchlosťou dovolilo jazdiť.
7. Ak jazdia požičané rušne nižšou rýchlosťou ako je 160km/h, vám sa zdá, že vyhadzujeme peniaze do luftu. Peniaze by boli vyhodené, keby ten rušeň stál a neviezol by žiaden vlak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. Keď sa roztrhne vlak je to klasifikované ako prevádzková porucha nie nehoda . Pretože porucha lebo neboli škody na zdraví a finančne to nebola vysoká škoda. Prasknuté spriahadlo sa väčšinou zlomí na tom najužšom mieste . Ťažký hák isto nebol poškodený na prednom vozni. Preto mohli použiť spriahadlo z prvého vozňa zakvačiť na hák druhého vozňa to a pokračovať ďalej po spojení brzdového potrubia a overení funkčnosti bŕzd celej súpravy.
2.Vlaky zadarmo. Špinavé a staré súpravy sú toho odrazom chýbajú financie. Nepostačuje ani kapacita vlaku (málo vozňov počas špičky školákov)
3. Nové rušne je treba priemerný vek rušňov používaných na rýchlikoch je teraz 36 rokov vrátane s prenajatými Vectronami na Slovensku.
4.Ešte k tomu občerstveniu cestujúcich. Keď je popadaný trolej na trati je rizko úrazu elektrickým prúdom po výstupe z vozňa. Ťažko je zabezpečiť stravovanie keď vlak uviazne v poli a nemá reštauračný vozeň.
5. Veľké meškania vznikajú tým že vlaky sú na seba naviazané jednotlivé kategórie. Potom už mešká všetko a neposlednym dôvodom je aj stav trate ( rýchlostné obmedzenia,vyluky, zastaralé ručné prehadzovanie výhybiek v niektorých staniciach.) Vlaky sú tradičné na dlhé vzdialenosti teda je veľká pravdepodobnosť meškania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pokiaľ ide o spojenie,

asi došlo k inému poškodeniu ;) Pokiaľ ide o klasifikáciu, áno, prevádzková porucha. Ale to nič nemení na tom, že to treba zdokumentovať.
V ostatnom sa zhodneme. Moje reakcie sú na momenty, ktoré neboli jasné ani v aktérom rozhovoru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Moja osobna skusenost z dnesnej

cesty rychlikom R600 Sedita: koli meskanemo OS vlaku rychlik zastavoval na trase medzi Povazskou Bystricou - NMnV v kazdej 'diere'. Skratka stal na kazdej zastavke ako bezny osobny vlak. Kazdu chvilu strojvodca oznamoval ze rychlik bude mimoriadne stat na dalsej zastavke . Nakoniec som sa od sprievodkyne dozvedel, ze je to koli nejakemu zmeskanemu osobnemu vlaku. Takze namiesto toho aby ZSSK zabezpecila za zmeskany OS vlak nahradny spoj, tak z rychlika urobila osobny vlak!!! Cestujucich v rychliku sa samozrejme nikto nic nepytal, nikto im nic nevysvetlil. Na otazku ci by ma teda rychlik neodvioezol mimoriadne do rakuska, mi sprievodkyna odpovedala, ze si mam kdesi zavolat (cislo mi samozrejme nedala), ze ona za to nemoze (to jom jej naozaj veril).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lebo ZSSK

v Púchove zvesí z klinca náhradnú súpravu s náhradným rušňom, vrtuľníkom ju postavia na koľaje a za 5 minút fičí náhradný osobný vlak do Trenčína.
Jaj, ešte sa vlakvedúca pôjde každého cestujúceho zvlášť spýtať, či mu to vyhovuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lebo okrem vlakov

existuju napriklad aj autobusy. ZSSK by na mimiroadne situacie mali byt pripravene aj inak ako mimoriadne zastavovat rychlik na zastavkach ktore dany spoj nema v cestovnom poriadku a umyselne tak jeho jazdu zdrzovat. Chapem cestujucich co cakali na zmeskany OS vlak ze im dobre padlo ked im za\stavili rychlik, na druhej strane cestujuci v rychliku sa takisto ponahlaju za svojimi povinnostami a pocitaju s tym, ze vlak na ktory si kupili listok sa bude snazit dodrziavat grafikon. Rychlikovi cestujuci mozu meskanim rychlika utrpiet prave taku istu ujmu ako cakatelia na osobak v dosledku meskania OS vlaku!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tí v rýchliku

obetovali 6 mimoriadnych zastavení a 15 minút navyše v prospech tých, ktorým by nešiel žiadny vlak. Čiže sa všetci dostali do cieľa. Náhradné autobusy sa objednávajú, ak je doprava úplne prerušená a nie je možnosť obsluhy územia po koľajach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmmm

Myslenie sebavedomého klienta, ktorý od poskytovateľa služby asertívne požaduje to, čo si u neho objednal a zaplatil, a problémy poskytovateľa služby ho nezaujímajú,
verzus
kolektivistické myslenie socialistického človeka...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ved napiste,

Ako si predstavujete riesenie zo strany zeleznic. Ak si myslite, ze hladanie najekonomickejsieho riesenia, ktore bysa zaroven uspokojilo klienta, je socialisticke myslenie, tak vam to brat nebudem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem,

je koniec pracovnej doby a celý deň som niečo riešil, fakt so mi už nechce nič riešiť. Ja som len napísal prvý dojem, ktorý ma napadol z vašej konverzácie bez toho, aby som hodnotil, kto má pravdu.

Ono, aj v iných segmentoch služieb sa stáva, že poskytovateľ služby z objektívnych dôvodov nemôže poskytnúť to, za čo dostal zaplatené. Vtedy sa ide pretrhnúť, aby sa klientovi ospravedlnil a nejako mu kompenzoval jeho ujmu. Železnice slovenskej republiky? Tam je asi takýto postoj: "Nuž čo? Máte smolu." Zrejme to súvisí s tým, či ide o rýdzo privátneho poskytovateľa služieb vo vysoko konkurenčnom prostredí alebo o poskytovateľa nejakým spôsobom napojeného na štát v nekonkurenčnom prostredí. V tom prípade vďaka aspoň za takých nespokojencov, ako je váš oponent, ktorí ich aspoň trochu preberú z tej ich letargie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zeleznice maju urceny

postup v pripade takychto mimoriadnosti. Oficialne sa opakovane ospravednovali cestujucim. Ano, maju nedostatky vo "vychove" zamestnancov, ale zlepsuje sa aj to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty si zamestnanec ZSSK, vsak?

Poviem to takto:

dnes rano (pondelok) som cestoval z Tvrdosina do BA. Potreboval som tam byt rano v praci co najskor. Potreba cestovat v pondelok rano do BA z nejakeho kuta SVK "kde nic nie je", je zrejme natolko nezvycajna, ze prvy a hned aj jediny pouzitelny spoj je vlak ZSSK o stvrt na pat rano. Autobus nejde ziadny nakolko v dosledku vlakov zadarmo vsetky spoje ktore existovali (boli minimalne dva) zakapali. Cize jeden vstane rano o stvrtej, hodinu a pol sa trepe Oravskou strelou 50 km na trase cez Dolny Kubin, aby nasledne v Kralovanochprestupil na rychlik. Ked vsetko ide podla planu v Kralovanoch ten nestastnik caka 53 minut na rychlik. Dnes neslo vsetko podla planu a rychlik prisiel uz s 5 minutovym meskanim. Medzicasom z Dolneho Kubina prisla dalsia "varka" cestujucich OS vlakom ZSSK ktori maju to stastie, ze im ZSSK vypravuju dalsi vlak priamo z DK. Zvysok Hornej Oravy (40km trate) im nestoji za to aby ten vlak vypravili z Trstenej. Keby som im za to stal, aspon by som si pospal o pol hodinku dlhsie ked uz do BA skor nepridem. Medzicasom, pocas cakania v Kralovanoch si ten nestastnik vsimne zlty rychlik konkurencnej spolocnosti iduci smer BA, ktory vsak zial v Kralovanoch nestoji. Mozno bi konkurenicii tych 50 ks cestujucich aj za to stalo, ale vedia, ze cas je vzacny. Vedia, ze ich zakaznici z vychodu s nimi idu, lebo pridu do BA rychlejsie a azda nacas. Nakoniec sa ten nestastnik predsa len docka- rychlik ZSSK prisiel, hoci trochu meskal - no, OK, stava sa. Zmiereny s osudom, cestujuci rychlikom ZSSK sedi vo vlaku a dufa, ze rychlik tu stratu predsa len nejako dobehne. Ved uz mame trat medzi BA - Trencinom vylepsenu na rychlost 160km/h. Toho nestastnika to vylepsenie stalo hodiny meskania pocas vystavny, kyble trpezlivosti a stovky eur na daniach ktore sa mu uz nikdy nevratia. Mozno jeho detom. A tak necudo, ze sa onen nestastnik preberie z polospanku, ked strojvodca uz 5. krat ohlasi ohlasi, ze rychlik bude mimoriadne stat na akejsi zastavke uprostred poli. Ked sa hlasenie opakuje dalsich 5x bez akehokolvek vysvetlenia co sa vlastne deje, je jasne, ze ten nestastnik je uz poriadne nassraty - namiesto toho aby rychlik meskanie stahoval, on ho este prehlbuje statim na zastavkach ktore v grafikone vobec nie su. Stale bez akehokolvek vysvetlenia zo strany ZSSK. Nestastny cestujuci nechape preco ide osobnym vlakom, ked si kupil listok na rychlik. A tak nechudo, ze sa ten nestastnik po 15 ohlaseni, ze zase zastavime kdesi v krikoch ironicky opyta sprievodkyne ci by ho neboli ZSSK ochotne mimoriadne odviezt do Hainburgu. Neboli.

Ja chapem situaciu inych nestastnikov, ktorym ZSSK nedodali slubeny vlak. Taktiez chapem ZSSK ze "shit happens sometimes". Ale nemyslim si, ze by len tak mali riesit svpj problem s jednou skupinou cestujucich na ukor inych cestujucich. kolko ludi sa viezlo v tom osoboRychliku? 500? a kolkym ludom nesiel osobny vlak? 50tim? Rychlik nakoniec meskal asi 15 min (podla svetelnej info ZSSK, neoveroval som). Cize Keby 50 ludom meskal osobak hodinu, zmeskanych by bolo 3000 osobominut. Tako 500 ludom meskal vlak 15 min, cize zmeskanych bolo 7500 osobominut. Cze zhruba dvojnasobok! To koli 50 ludom na ukor 500 ludi!

Este ze u nas nejazdime Sikanzeny, alebo TGV. To by bola standa, vidiet take TGV ako nahradza zmeskany osobak ZSSK! Ha!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mimoriadne ste stali 6x

Prisli ste zmeskany 15 minut.
Pripomienky k cestovnym poriadkom zvyknem posielat na adresu, ktoru maju uvedenu na stranke.
Tiez chodim do prace vlakom. Mizernych 21 km do Bratislavy. Na siestu musim vstavat o pol stvrtej. Ale to by bolo nad vase chapanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vsak ste zamestnanec ZSSK?

Skuste priznat, ze ci ano, alebo nie ...

Mimoriadne sme stali rozhodne viac ako 6x. Tu informaciu, ze to bolo od Puchova po Trencin treba brat s rezervou - ked sa to zacalo diat tak som bol prispaty a este som nevnimal kde sme a naopak, ked som svoju frustraciu vypustil na ubohu vlakveducu ktora za to nemohla, tak som to prestal sledovat.

Vravite ze som meskal 15 minut a ze tym je to podla vas vyriesene, lebo ked jeden meska 15 min. tak sa vlastne nic nestalo aj ked nakoniec siel osobakom namiesto rychlika za ktory si zaplatil. Ja tvrdim, ze okrem mna meskalo 15 minut dalsich (odhadom) 500 ludi (a mozno ovela viac). Kolko ludi by podla vas muselo v tom "osoboRychliku" nakoniec meskajucom 15 minut sediet aby ste uznali, ze to uz nie je koser robit z rychlika osobak a zdrzovat jednu skupinu ludi na ukor druhej?

Nerozumiem co splietate o tom, ze mustite vstavat o pol stvrtej aby ste stihli do prace na siestu lebo cestujete vlakom mizernych 21 km. Aj tym najpomalsim osobakom tych mizernych 21 km date najviac za pol hodinu. Zvysok uz je mimo rezie ZSSK. Ja som bol v "opatere" ZSSK zhruba 5h40min (293km, priemerna rychlost cca 50km/h) z toho som takmer presne hodinu tvrdol na prestupnej stanici. Tak sa necudujte ze som nemal prilis pochopenie pre cestu nechcenym osobakom namiesto ocakavanym rychlikom koli cestujucim ktori tiez kdesi tvrdli hodinu preto, ze im ZSSK nedodali slubeny spoj. Stale si myslim, ze ZSSK mali hladat take riesenie ktore by nebolo na ukor cestujucich v rychliku len preto, ze pre nich to bolo to najjednoduchsie a najmenej stratove riesenie!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kašlite na železnice.

Cestujte autobusom alebo si kúpte auto.
Nikde netvrdím, že ZSSK je bez chyby. Ale riešenie, keď rex zastavuje ako osobák, (trvám na tom, že navyše zastavil 6x) je dobré riešenie. Lepšie ako odrieknutý vlak.
Pre vás by, samozrejme, bolo lepšie, keby tí ľudia zostali tam, kde sú, prípadne by čakali na ďalší osobný vlak. Lebo vy ste tam nestáli.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov